Gjest Irritert Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Hver gang jeg spør min mann om noe, svarer han med et spørsmål. F.eks. hvis jeg spør: hvor har du vært? Så svarer han: Hvorfor spør du om det? Eller hvis jeg spør om han har sett noe som jeg ikke finner igjen, spør han: Hvorfor spør du om det? Han kan altså aldri svare på et spørsmål uten å først vite om hvorfor jeg spør. Da føler jeg at han har noe å skjule for hvis han ikke hadde det, kunne han vel bare svart uten å spørre først? Noen som har en mening om dette?
Tabris Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Det kan også rett og slett være en uvane. Det er det umulig for oss å vite, det beste er å ta det opp med ham og finne ut om det ligger noe mer bak eller om han bare har lagt seg til en uvane.
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Rart å svare sånn, men jeg aner ikke om han er uærlig? tror du det? I såfall, som følge av det, kan det være at du stiller han mange "ubetydelige" spørsmål"? Jeg forstår at folk kan spørre om hvor kjæresten og samboern har vært. Det er det minste og hvis jeg spør om sånt ligger det ingen baktanker bak, men kanskje han oppfatter det sånn? Ellers sier jeg som Tabris. Det er egentlig umulig å vite.
Gjest HB Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Tror jeg ville svart "Fordi jeg lurer på det." hver gang. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 jeg har også en samboer med tilsvarende uvane , bortsett fra at han gjerne ikke nøyer seg med å spørre 1 gang tilbake , ofte kan vi ha 20 sekvens lange dialoger med spørsmål og svar frem og tilbake . Jeg fortalte ham hvor irriterende det var , og nå har han sluttet med det . (iallefall for den neste måneden )
Kykkelikokos Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Høres ut som en irriterende uvane siden han også spør om det de gangene du lurer på om han har sett noe du ikke finner.
Gjest Irritert Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Tror jeg ville svart "Fordi jeg lurer på det." hver gang. Hilsen Lille meg Takk for svar alle sammen. Kanskje jeg skal prøve det her og se om han skjønner hvor irriterende det er å få slike svar hele tiden. Jeg har sagt til han at det er irriterende at han alltid svarer med et spørsmål. Da så han litt forundret ut. Som om han ikke var klar over det selv. Men jeg føler det veldig dårlig. Jeg spør ofte hvor han har vært og hva han har gjort i løpet av dagen, men det er jo bare fordi jeg er interessert i hans dag. Jeg forteller jo alltid hva jeg har gjort. Er ikke det vanlig da? Kan jo også si at det er kulturforskjeller her. Han er ikke norsk. Jeg tror kanskje han føler det litt kontrollerende at jeg liker å vite hvor han har vært, men jeg har sagt at det er fordi jeg er interessert og ikke fordi jeg kontrollerer. Jeg vet at han ikke gjør noe spesielt når han er ute for han har som oftest barnet vårt med seg. Kanskje det er noe sånt "jeg er mannen og går hvor jeg vil" her.
Gjest vimselot Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Ikke uærlig, bare fryktelig irriterende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå