Gå til innhold

Velkomstdrink

Gjest Gjest_Bruden_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bruden_*
Skrevet

Hva serverer/serverte dere til velkomstdrink??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Musserende er et must, synes jeg. Husk et alkoholfritt alternativ, kanskje mozellbrus. (Ikke alle som liker sjampis, og den alkoholfrie smaker ikke så bra)

Skrevet

Vi serverer mimosa (musserende og appelsinjuce) med frukt til. Vil ikke servere sjampis eller vin ublandet da det vil ta litt tid mellom ankomst og middag. Man kan fort bli veldig på en snurr da når det er lenge siden man har spist og går og småsuper vin/sjampis i 1 1/2 time og avrunder dette med en schnapps med islandsk brennevin :ler:

Skrevet

Vi satser på sjampis med frosne jordbær oppi :)

Skrevet

Bacardi Razz m/Sprite Zero og frosne bringebær! Servert i hvitvinsglass.

Skrevet

mimosa:-)

men de som bare vil ha musserende skal selvfølgelig få det.. serverer også mozell og farris.

Tenkte vi skulle sette fram masse frukt og litt snacks.

Skrevet

Mimosa hørtes godt og forfriskende ut! Er dette en vanlig velkomstdrink? Hvilket blandingsforhold...?

Tenkte egentlig på martini asti (musserende vin) og jordbær/frukt.

Skrevet

Det er lmed velkomstdrink i vår bryllupspakke, men jeg vet ikke hvilken...Men jeg skal spørre om vi kan ha martini asti..den syns jeg er god :)

Skrevet
Mimosa hørtes godt og forfriskende ut! Er dette en vanlig velkomstdrink? Hvilket blandingsforhold...?

Klippet fra wikipedia: (mine uthevinger for å svarepå det du spør om)

A Mimosa is a cocktail-like drink composed of three parts champagne and two parts thoroughly chilled orange juice, traditionally served in a tall champagne flute with a morning brunch. It is also often served to early guests at weddings, and in first class on jet airliners.

Grenadine and a cherry can be added for extra color.

The Mimosa was reportedly invented at the Ritz Hotel in Paris around 1925. Orangina or a tablespoon of Grand Marnier (technically a Grand Mimosa) are sometimes added. In the United Kingdom, the drink is often called a "Buck's fizz", which is the same name as another similar popular cocktail.

Skrevet

Vi tenker på å ha punsj.

Men litt usikker på hvordan det blir mottat?!!

Skrevet

Min lillesøster foreslo å lage sangria-punch, men jeg vil heller ha mousserende.. Hun ble litt skuffet, men føler punch er litt mer "vanlig" fest.. Får alltid det hvis jeg er invitert i bursdager, eller liknende festligheter.. Mousserende er litt mer classy synes jeg..

Hos oss står det mellom:

Martini Asti

Toso Asti

Jacobs Creek

Marqués de Monistrol Rosé Brut

Alle er mousserende..tror det blir den siste.. Har lest mye bra om den og ble anbefalt den av polet..

Skrevet

Vi skal ha Moscato Toso; smaker som Martini Asti men halve prisen. :tommel: Tror det koster 54 kr. pr. flaske eller noe slikt.

Gjest Gjest_Bruden_*
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar.

Har vært på vinmonopolet nå og ble anbefalt en spansk musserende vin som vi skal teste ut, Delapierre, Seco. Må testes ut i løpet av helgen.....

Gjest Gjest
Skrevet
Bacardi Razz m/Sprite Zero og frosne bringebær! Servert i hvitvinsglass.

Det hørtes veldig godt ut, sambo elsker bringebær og bacardi Razz er den nye favoritten... men vi har blått som tema så lurer på om jeg må bytte ut bringebærene med blåbær,,,,

Gjest -eline-
Skrevet
Marqués de Monistrol Rosé Brut

Alle er mousserende..tror det blir den siste.. Har lest mye bra om den og ble anbefalt den av polet..

Den har jeg og fått anbefalt på polet, kjøpte den dog ikke da fargen ikke passet til anledningen (utstillingsåpning), har og lest mye bra om den i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...