Gå til innhold

Erfaringer med Diane eller Zyrona

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg begynte på p-pillen Zyrona for en uke siden. Den inneholder akkurat samme virkestoffer som Diane, bare noen kr billigere. Begynte både for å bli kvitt kviser og få mindre hår på kroppen. Noen som har erfaring med enten Zyrona eller Diane og kan fortelle litt om hvor lang tide det tok før den hadde effekt, og hvor stor forskjellen var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt Diane i snart tre år nå. Trengte p-piller samtidig som jeg plutselig hadde fått mange dype, ømme kviser. Altså ikke sånne overfladiske kviser man kan klemme ut, men røde hevelser som satt i flere uker. Ganske fortvilt situasjon.

Når jeg begynte på Diane gikk det gradvis fort over. Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men mener kvisene var borte innen 3 mnd, kanskje gikk det fortere også.

Ellers er jeg kjempefornøyd. Har ikke opplevd noen bivirkninger i det hele tatt. Så anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Feminil, en annen type av Diane.

Jeg fikk vite av legen at det ville ta alt fra 3mnd - 6mnd før man så noen effekt av de, men jeg syns det gikk raskere enn det. Jeg er kjempefornøyd hvertfall, selv om det en gang iblant dukker opp småkviser når man har den pillefri uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Minimee

Har gått på diane, feminil og har nylig begynt på zyrona.. har skiftet pga zyrona og feminil er de billigste. jeg så forandring allerede etter den 2uken på det første brettet, så anbefaler de på det sterkeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye billigere er zyrone og feminil? De spør alltid på butikken, men jeg er så redd for at jeg skal få birvirkninger. Har liksom ingen bivirkninger av Diane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått på Diane i 13 år nå - og er SÅ fornøyd. Det har redda livet mitt!

Etter de sa på apoteket at Zyrona (el.l.) var det samme produktet, men billigere, tenkte jeg å prøve det en gang for et års tid siden. Jeg er veldig positiv til konkurranse på legemiddelmarkedet og de sa jo at det var nøyaktig samme innhold.

MEN: til min store overraskelse så jeg kvisene begynne å komme tilbake ganske raskt etter denne overgangen! Jeg ventet litt og så at de ikke forsvant. Så jeg gikk tilbake til apoteket og fikk Diane igjen, fylte ut skjema på manglende effekt av Zyrona, og huden ble fin igjen svært raskt.

Sikkert greit å prøve det, vi reagerer kanskje forskjellig alle sammen, men for meg funka det ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp det er akkurat det samme som gjest skriver om, jeg er redd for! Selv om virkestoffene er de samme, kan medikamentene likevel være forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått på Diane i 6 år da det lokale apoteket sluttet å ta den inn og startet med Feminil istedet. Jeg hadde akkurat samme erfaring som gjest ovenfor her - kvisene kom tilbake. Derfor har jeg nå gått tilbake til Diane (selv om jeg må reise til et annet apotek) - SÅ mye dyrere er de ikke. Kjøp en halvliter mindre med brus i måneden, så har du spart det inn igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som bruker Diane/Feminil/Zyrona mot kraftig hårvekst her da? Har noen merket mindre effekt ved bruk av Feminil/Zyrona i forhold til Diane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på Diane selv nå, og syns faktisk ikke 180 kroner hver tredje måned er noe å få bakoversveis for... For mitt vedkommende i hvertfall. Men det kommer jo selvsagt an på inntenkt og andre utgifter man har.

Har bare gått på de i en uke, og har begynt å få en god del mer kviser nå. Vet at det ofte blir verre før det blir bedre, så det er bare å smøre seg med tålmodighet

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Brukt Diane og nå Zyrona i mange
Jeg begynte på p-pillen Zyrona for en uke siden. Den inneholder akkurat samme virkestoffer som Diane, bare noen kr billigere. Begynte både for å bli kvitt kviser og få mindre hår på kroppen. Noen som har erfaring med enten Zyrona eller Diane og kan fortelle litt om hvor lang tide det tok før den hadde effekt, og hvor stor forskjellen var?

Hei!

Jeg har brukt Diane i hvert fall i 10 år, men bruker nå Zyrona pgav billigere. Jeg har ikke vært klar over at denne p-pillen har gjort slik at jeg ikke har vært plaget med kviser og mye hår. Det skal sies at jeg ikke har vært plaget med kviser noen gang, så nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg har måttet bruke Diane. Har tenkt å ta meg en tur til legen å høre. Men da bytte lege først! Så jeg kan dessverre ikke si at jeg har merket effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har brukt Diane i hvert fall i 10 år, men bruker nå Zyrona pgav billigere. Jeg har ikke vært klar over at denne p-pillen har gjort slik at jeg ikke har vært plaget med kviser og mye hår. Det skal sies at jeg ikke har vært plaget med kviser noen gang, så nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg har måttet bruke Diane. Har tenkt å ta meg en tur til legen å høre. Men da bytte lege først! Så jeg kan dessverre ikke si at jeg har merket effekt.

Hvorfor har du brukt diane hvis du aldri har vært plaget med kviser? Den skrives jo kun ut for folk som er plaget med kviser, ikke kun for prevansjon. Men kanskje ting var annerledes før, ikke vet jeg...

Endret av Tillepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte Diane i et år. Var veldig plaget med kviser. Det tok litt tid før de gikk vekk, husker jeg, kanskje 2 måneder? Fikk fryktelig tørr hud i stedet :P Men var da bedre enn kvisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

eg trenger hjelp, pleaseeeeee....eg e så fortvilet, og legen min er såååå lite samarbeidsvillig.

altså, eg fikk skrevet ut Diane for hårvekst ( eg har polycystisk ovariesyndrom..og mye testesteron) ....men de hadde ikke Diane på apoteket, så eg fikk Zyrona...

eg har gått på den i 5 dager...eg får vonde stikk i brystet på venstresiden, og utover i kroppen....eg kaller det stikk fordi d e ikke vedvarende smerte..men det kommer og går, også føler eg at beina e ganske nummen..de sover so fårt...eg kunne ikke gå skikkelig på den ene foten en dag...men legen min syns d e tilfeldig!!!!!!!!

altså, har noen erfart noe sånt? e d vanlig...eller e dette tegn på blodpropp??? :gråte:

det stod ikke at d skulle være sånn verken på pakningsvedlegget eller i preperatomtalen på legemiddelverket... HELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som symptoma på blodpropp egentlig. Da e smerten rimelig konstant, og du vil fort bli blå/rød, øm, og smerte nedenfor der blodproppen sitter. Aldri hatt det selv, men de som har hatt blodpropp beskriver ekstremet vonde smerter, altså ikke sånne som kommer og går.

Rart at legen ikke tar deg alvorlig når du er såpass nervøs for det som skjer med kroppen din. Du kan jo også gå på apoteket og prøve Diane for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Høres ikke ut som symptoma på blodpropp egentlig. Da e smerten rimelig konstant, og du vil fort bli blå/rød, øm, og smerte nedenfor der blodproppen sitter. Aldri hatt det selv, men de som har hatt blodpropp beskriver ekstremet vonde smerter, altså ikke sånne som kommer og går.

Rart at legen ikke tar deg alvorlig når du er såpass nervøs for det som skjer med kroppen din. Du kan jo også gå på apoteket og prøve Diane for å se om det hjelper.

Hei

ja, eg synes at legen min er ganske..merkelig....men eg vet at eg ikke innbiller meg ting..men men...får prøve Diane da...

takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei folkens.

Jeg har fått masse kviser på ryggen i det sist og har gått på diane Zyrona.

Det er 1 mnd som jeg bruker det, men ser ikke noe foarndring, og tror det har blitt verre.

Er det vanlig eller? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Jeg fikk streng beskjed om å bare gå på p-pillen i kun et år, ikke lenger. Denne type kombinasjonspillen skal ikke brukes som bare prevensojnsmiddel og er mye "farligere" enn andre p-piller. Økt sjanse på blodpropp. Hvordan kan noen av dere gå på pillene i 10,6 og 13år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...