Frey Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Leser her at mange synes at gifteringene bør være tradisjonelle. Hvorfor det? For oss så er symbolikken overfor hverandre viktigere enn symbolikken utad, og vi har derfor valgt utradisjonelle ringer som vi synes er fine og kan tenke oss å gå med resten av livet. Vi synes at det viktigste er å ha ringer som vi liker godt er viktigere enn at verden forøvrig vet at vi er gift. Vi synes også det er litt pussig at mange velger å spare penger ved å velge tradisjonelle ringer men samtidig så pøses det ut penger på selve bryllupet. Vi tenker som så at bryllupet er en dag, ringene skal vi gå med resten av livet - da kan vi bruke mer penger på det enn "normalt". Hvilke tanker har dere andre om dette?
*Emma* Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Vi kjøpte glatte gullringer da vi forlovet oss og bruker dem fortsatt. Jeg vil at det ikke skal være noen tvil om at det er en giftering. Syns noen av de nye og kanskje finere ringene ser ut som en hvilken som helst annen ring. Jeg vil heller bruke mye penger på en flott feiring som vi kan minnes og kose oss med enn på et smykke. Jeg hadde dessuten ikke turt å bruke et dyrt smykke i hverdagen og vært redd for å miste ringen. Jeg har ingen veldig dyre smykker/ringer og det er det er grunn til....
øyenstikker Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Vi fokuserer på å finne ringer vi syns er fine. Pluss at vi liker å ha noe som ikke er så vanlig.. Men en ting hvet vi, gifteringer i hvittgull blir det ikke, krever mye stell!
teklype Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 (endret) Som *Emma* vil jeg ha tradisjonelle ringer så det ikke er noen tvil om at det er gifteringer. Ser jeg andre typer ringer på folks fingre skjønner jeg ikke nødvendigvis at det er gifteringer jeg da... også synes jeg selvfølgelig at de er fine, ellers ville jeg kjøpt noe annet Endret 11. juni 2007 av teklype
Frey Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2007 Er det at det ikke er noen tvil om at dere er gift som er det viktigste med gifteringene?
viren Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Vi designet våre egne ringer, da vi syntes de tradisjonelle gult gull ringene var fryktelig kjedelige og vi ønsket oss ringer vi ville være glade for å bruke hele livet. Vi er kjempefornøyde med ringene våre, om andre ikke forstår at det ikke er forlovelses/gifteringer spiller ingen rolle for oss.
Kykkelikokos Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Er det at det ikke er noen tvil om at dere er gift som er det viktigste med gifteringene? Jeg synes det er fint at mannen ønsker å vise verden at han er min.
teklype Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Er det at det ikke er noen tvil om at dere er gift som er det viktigste med gifteringene? For meg er noe av det viktigste med gifteringen at det er et symbol som viser andre at jeg er gift ja. Da mister det poenget (for meg), når jeg ikke lenger oppfatter ringen som en giftering. Ekteskapet vil være så klart oss to imellom at vi ikke trenger en ring som "bevis"/minne, det er andre ting som er viktigere enn ringen for oss to... har litt problemer med å uttrykke hva jeg mener Nå vil forøvrig ikke samboer ha gifteringer, så vi får se om det blir det eller ikke..
Gjest lillelou Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 For oss er også hovedpoenget med ringene å signalisere at vi er gift og tilhører hverandre.Samtidig var det viktig med en enkel stil,både fordi det er ringer vi forhåpentligvis skal ha resten av vårt liv,og fordi mannen ikke er en "smykketype" og ville ha noe han var bekvem med å gå med. Vi endte opp med ganske brede (5.5mm) ringer i børstet gult gull uten stener eller noe annen pynt fra Saint Maurice, og er kjempefornøyde med dem. De er både klassiske,samtidig som de har en bitteliten vri.
*Emma* Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Er det at det ikke er noen tvil om at dere er gift som er det viktigste med gifteringene? Jeg kan ikke komme på noen annen grunn til at man skal ha ring Hvorfor har du din ring? Vi hadde jo vært like gift og like glade i hverandre uten ringer....hvis de ikke er for å vise at man er gift..hva er de til da? Pynte seg?
♥Mirella♥ Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Vi har forlovelsesringer i hvitt gull, og kommer til å ha gifteringer i hvitt gull. Ingen av oss kler gult gull og jeg bruker kun sølvsmykker. I tillegg kommer jeg til å ha en eller tre diamanter (vi skal ha disse) Vet ikke hvor utradisjonelle de er, men jeg synes man ser godt at det er gifteringer selv om de ikke er glatte og i gult gull. Og så synes vi de er fryktlig fine og det er det viktigste
Frey Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2007 Jeg kan ikke komme på noen annen grunn til at man skal ha ring Hvorfor har du din ring? Vi hadde jo vært like gift og like glade i hverandre uten ringer....hvis de ikke er for å vise at man er gift..hva er de til da? Pynte seg? Det er et symbol overfor hverandre for oss. Om resten av verden ikke skjønner at det ikke er en giftering er faktisk irrelevant. Gifter oss ikke for å vise verden det
Gjest Gjest_spent_* Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Vi har forlovelsesringer i hvitt gull, og kommer til å ha gifteringer i hvitt gull. Ingen av oss kler gult gull og jeg bruker kun sølvsmykker. I tillegg kommer jeg til å ha en eller tre diamanter (vi skal ha disse) Vet ikke hvor utradisjonelle de er, men jeg synes man ser godt at det er gifteringer selv om de ikke er glatte og i gult gull. Og så synes vi de er fryktlig fine og det er det viktigste De var kjempefine. Hvilket merke er det. Er de dyre?
*Emma* Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Det er et symbol overfor hverandre for oss. Om resten av verden ikke skjønner at det ikke er en giftering er faktisk irrelevant. Gifter oss ikke for å vise verden det Jeg gifter meg heller ikke for verden - men jeg liker at verden vet jeg er gift. Det gjør de når de ser ringen. Jeg og mannen trenger ikke noen ring for å vise hverandre at vi er gift Hadde jo ikke følt noe annerledes for ham om vi hadde valgt å gå uten ringer. Men det blir jo en smakssak hele greia.
Bente:) Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Vi prøver å finne oss ringer som begge liker! Om vi ender opp med tradisjonelle eller spesielle vet vi ikke enda Det ser vi når vi finner ringene med stor R
♥Mirella♥ Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 De var kjempefine. Hvilket merke er det. Er de dyre? Det er Breuning. Tror det koster rundt 10 000 for begge.
Branna Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 Vi skal ha disse ringene fra Niessing. Synes de er så vakre. Vi ville ikke ha tradisjonelle glatte gifteringer, vi synes det er ganske kjedelig, og ville ha tofargede ringer siden da kan en bruke både gult og hvitt gull sammen med gifteringen. Begge falt helt pladask for disse ringene med en gang vi så dem, og bare visste at det var de vi måtte ha. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ha diamant i min, men slik ble det bare. Gjør meg jo ingenting, jeg elsker diamanter.
FrøkenEnnå Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 Vi kommer til å velge ganske tradisjonelle ringer i hvitt gull. Vurderer å ha diamant i min ring men er litt usikker. Tenker at det er lettere å like en enkel ring over tid enn en mer spesiell ring.Håper jo jeg skal ha den på resten av mitt liv!
Arkana Skrevet 11. juni 2007 #19 Skrevet 11. juni 2007 Vi ville ha ringer som man kan se er gifteringer, men samtidig med en liten vri, derfor ble min en spennring med diamant. Jeg har ikke så veldig sansen for rare gifteringer. Vi valgte disse.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #20 Skrevet 11. juni 2007 Kan noen som har litt spesielle ringer linke til bilder av dem? Eller evt andre "spesielle" gifteringer. Jeg greier ikke å se for meg "spennende" ringer som passer til menn, men jeg er kanskje bare fantasiløs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå