Luzi Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 (endret) hva bør man holde seg unna når man ikke vil bli stukket av mygg? og hva holder myggen på avstand? jeg pleier sjeldent å bli stukket, men har merket meg at når jeg har smørt på meg aloe vera så svermer det rundt meg. Var solbrent på ryggen, og smørte på med aloe vera. og nå har jeg 4 stikk i området! Hva hjelper for å holde myggen på avstand? (utenom slik off-spray og røyking.. ) Endret 10. juni 2007 av Luzi
Gjenglemt sykkellås Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Her står det masse artige tips: http://naturtips.no/filer_sikkerhet/mygg.h...ns%20myggmidler Bl a at myggen går etter ånderett, farge og kroppslukt - og at de elsker blåfarge! Man bør ha på seg lyse klær visstnok, og gjerne tygge litt hvitløksbåter for å fjerne ånden. ...Eller bare holde seg i nærheten av kumøkk.
Luzi Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 (endret) "Tygge en hvitløkbåt eller noe annet som fjerner ånden" herlig motsigelse haha:) håper virkelig det finnes noe mer effektivt en de tipsa der hehe. dekk deg med klær så tykke at ikke myggen kan stikke gjennom, den lo jeg litt av:p tror jeg får gå til anskaffelse av noe mygg spray greier. men liker ikke å ha det på huden, det svir sånn:( Endret 10. juni 2007 av Luzi
Ludvig sin mamma :) Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har lært at mygg tiltrekkes av søtt blod/lukt så man kan unngå søte parfymer og mye søt mat(høyt blodsukker) Daglig inntak av hvitløk kan hjelpe, f.eks hvitløkskapsler som ikke gir dårlig ånde Myggstikk er vondt!
Gjest DyneTryne Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 De liker seg jo0 når du er varm og svett, og jeg synes aloe vera har en tendens til å lukte svette. Der har vi det :-D
Gjest Tweek Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Myggen liker friskt blod. Tingen med mygg spray er ikke at myggen hater lukta men det lukter deg ikke. Siden myggen ikke ser så må han lukte seg frem til deg og med myggsprayen vet han ikke at du er der. (har jeg blitt fortalt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå