Gå til innhold

Min siste junkfoodopplevelse.

Anbefalte innlegg

Gjest Feita
Skrevet

I morgen så starter jeg på en slankekur som skal vare i elleve uker.

Den vil bestå av salat,skinnfri kylling,grønnsaker og frukt.

Sukret brus vil jeg kutte ut og heller gå over til light-variantene

og diverse vanntyper.

Jeg skal nå derfor gå og kjøpe meg en deilig burger,iskrem og drikke ekte cola ved siden av for i morgen starter en elleve ukers lang prøvelse. :popcorn::sur::frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos deg! :)

Men husk: om det er kun i disse 11 ukene du er sunn så hjelper det lite når de er over og du begynner å leve som vanlig igjen.

Gjest Feita
Skrevet

Det ble nok den siste burgeren dette her.Jeg skal prøve å holde et forholdsvis magert kosthold etter at kuren er ferdig også.

Skrevet

Du kan jo lage ganske deilige "sunne" hamurgere med kyllingkjøttdeig eller kyllingfilè..

Lykke til, håper du nyter den deilige hamburgeren! ;)

Skrevet
Det ble nok den siste burgeren dette her.Jeg skal prøve å holde et forholdsvis magert kosthold etter at kuren er ferdig også.

Men man kan jo alltids lage sunn burger og da, f.eks. av svin eller kylling, med masse grønnsaker, grovbrød og mager dressing.

Jeg har lagt om kostholdet mitt mye det siste året. Og en av grunnene til at jeg har klart det er at jeg har funnet alternative måter å lage den usunne kosematen på. Så da kan jeg fortsatt kose meg innimellom, med god samvittighet.

Gjest Feita
Skrevet
Hvorfor elleve uker?

Hvorfor lurer du på det?

Gjest Kristin_
Skrevet

Når man går inn i en slankeperiode med innstillingen "nå skal jeg leve et liv i forsakelse" er sjansen for at du går på trynet veldig stor. Jeg bare advarer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du bør begynne i andre enden, dvs trene mer. Deretter ser du på hva du kan gjøre med kosten, alle måltider bør innholde en del proteiner, karbohydrater bør du kutte ned. Fett har jeg faktisk ikke så stor tro på er ett problem, fordi det "vanskelig omsettelig" for kroppen, i forhold til karbohydrater. Dessuten øker det nesten ikke blodsukkernivået.

Eneste gangene du bør få i deg raske karbohydrater er rett før, og rett etter trening. Dette er fordi glykogen lagrene skal fylles opp.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det viktigste er å spise sunt og være i kaloriunderskudd. Pøser en på med fett, vil en legge på seg, ikke tro noe annet. Proteiner hjelper til ved slanking fordi de metter godt i forhold til karbohydrater, og det er dermed enklere å gå i underskudd. Men ja, man kan kutte på karbohydrater fra hvitt mel, sukker og liknende :)

Gjest Feita
Skrevet

Nå er jeg igang. :overrasket:

Jeg skal steke meg litt kyllingfilet og spise salat ved siden av nå.

Til dessert skal jeg unne meg en banan og en kopp svart kaffe. :kaffe:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor lurer du på det?

Det sier seg vel selv. Det dummeste som finnes er folk som går på slankekurer.

Hva har du tenkt skal skje etter disse elleve dagene? Skal du gå tilbake til det vanlige kostholdet ditt?

Gjest Gjest
Skrevet
Det sier seg vel selv. Det dummeste som finnes er folk som går på slankekurer.

Hva har du tenkt skal skje etter disse elleve dagene? Skal du gå tilbake til det vanlige kostholdet ditt?

trenger du briller?

11 uker skriver TS.

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er likegyldig om det er elleve dager eller elleve uker. Går man tilbake til gamle vaner kommer alle kiloene tilbake igjen, men riktignok får man gått ned en del mer på elleve uker enn elleve dager. Logikken er den samme. Slankekurer funker ikke om man går tilbake til gamle vaner etterpå.

Skrevet (endret)
Det er likegyldig om det er elleve dager eller elleve uker. Går man tilbake til gamle vaner kommer alle kiloene tilbake igjen, men riktignok får man gått ned en del mer på elleve uker enn elleve dager. Logikken er den samme. Slankekurer funker ikke om man går tilbake til gamle vaner etterpå.

Enig, jeg trodde dessuten det var opplest og vedatt på alle mulige måter? Det er jo unektelig ganske opplagt at dersom man vil holde seg sunn og slank gjennom hele livet må man ha et sunt kosthold som ikke gir en kalorioverskudd gjennom hele livet.

Endret av bada
Gjest Feita
Skrevet

Nå er jeg skikkelig fysen! :popcorn:

Enda godt at butikkene er stengt.Heldigvis har jeg bare slankemat i skapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...