KræsjPink Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Hei! Jeg jobbet palmesøndag, men fikk ikke helligdagstillegg. Fikk beskjed om at palmesøndag ikke var en "rød-rød"-dag (hva nå det betyr?), og at man ikke fikk helligdagstillegg for den dagen. Er dette riktig, eller er det bare øk-ansvarlig som prøver å lure meg og mine kolleger?
Amanlis Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Det er nok riktig at palmesøndag ikke er en rød dag som gir helligdagstillegg. Palmesøndag er en vanlig søndag som kun gir vanlig helgetillegg og evt kveldstillegg.
KræsjPink Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 Ok. Takk for raskt svar! Da vet jeg hvilken helligdag jeg IKKE skal jobbe på neste år....
g@brielle Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Røde dager er: 1. mai 17. mai Kristi Himmelfartsdag Skjærtorsdag Langfredag Påskeaften 1. påskedag 2. påskedag Pinseaften etter 12:00 1. pinsedag 2. pinsedag Julaften etter 12:00 1. juledag 2. juledag Nyttårsaften etter 12:00 1. nyttårsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå