Gå til innhold

Vil man forsvinne

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

La oss si at det hadde vært mulig og reise bakover i tid.

Og om noen gjorde dette og tok livet av deg eller noen du kjenner da du var 10 år. ? Ville man da forsvinne i 2007 ?,

jeg sier at man ville ha forsvunnet

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg vil si det kommer an på hvor mye man har gjort ut av livet sitt da man var i live. Hvis folk husker deg og du fortsetter å påvirke livene til dine nærmeste, så har du ikke forsvunnet. Etter 100 år så har man kanskje forsvunnet. Eller, jeg vet ikke. Jeg har aldri truffet min oldemor, men likevel vet jeg at hun påvirket min bestemor, som påvirket min mor, som igjen påvirket meg. Og jeg vil påvirke mine barn på bestemte måter jeg kanskje ikke ville gjort om min oldemor ikke hadde vært på en bestemt måte. Sånn sett forsvinner man kanskje aldri helt?

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

men om noen dreper deg når du er 10 år etter og ha dratt tilbake i tid og drepe deg når du er 10 år. Da ville ikke du fått de barna og barna ville ikke eksistert. Om noen går tilbake i tid og tar livet av en person når han eller hun er 10 år. Så vil han forsvinne i 2007 siden da vil minnet være at den personen døde når personen var 10 år. Dermed ville personen ikke blitt husket. Og barna ville ikke blitt født osv. . Og alt det man gjorde i livet vil jo bli glemt om man hadde forandret og gjort det slik at personen er død.

Nå er det snakk om en godt voksen person.

jeg tror ikke du helt forsto hva jeg menete

Endret av Eugene Onegin
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ok. Men tror det skal mye til for at foreldre glemmer sitt eget barn. Selvfølgelig glemmer de ikke at det har eksistert, men tror at barn som dør er med foreldrene resten av livene deres på en annen måte enn mange andre som dør. Det er klart, man vil ikke få satt preg på omgivelsene over lang tid, men man vil nok ikke være forsvunnet så lenge foreldrene lever. Men etter det, vil man kanskje være forsvunnet? Interessant tanke.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

nei foreldrene ville husket henne. Man ville husket personen til den var 10 år. Men ikke etter at personen var 10 år siden personen forsvinner da. Og de som kjente personen fram tl hun han var 10 år vil jo huske det. Men ingen vil ha minner om personen som personen skal ha blitt kjent med etter sin 10 års dag. De eneste som ville husket personen er de som kjente personen før personen var 10 år men ingen andre

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

Hva memer du med å forsvinne? Gå i oppløsning og bare bli borte?

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Hva memer du med å forsvinne? Gå i oppløsning og bare bli borte?

ja forsvinne bare bli borte. som er poff alt minne borte bortsett fra de 10 første årene

Gjest Frk Åberg
Skrevet
nei foreldrene ville husket henne. Man ville husket personen til den var 10 år. Men ikke etter at personen var 10 år siden personen forsvinner da. Og de som kjente personen fram tl hun han var 10 år vil jo huske det. Men ingen vil ha minner om personen som personen skal ha blitt kjent med etter sin 10 års dag. De eneste som ville husket personen er de som kjente personen før personen var 10 år men ingen andre

Sant nok. Men jeg liker også å tro at barnet har hatt en tydelig personlighet fram til det er 10 år gammelt, og at minnene om dette ikke vil forsvinne fordi om barnet dør.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg tror nå-jeg ville dratt tilbake til før-meg og hele denne tiden/tilstanden ville blitt eliminert og før-tiden var nå-et og det var to av meg.

Grøss.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Sant nok. Men jeg liker også å tro at barnet har hatt en tydelig personlighet fram til det er 10 år gammelt, og at minnene om dette ikke vil forsvinne fordi om barnet dør.

det er jo det jeg sier man husker barnet til det er 10 år. Men det etter barnet er 10 år vil glemmes siden det ikke vil eksistere etter de 10 årene siden man reiste tilbake i tid og drepte barnet da det var 10 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Og om noen gjorde dette og tok livet av deg eller noen du kjenner da du var 10 år. ? Ville man da forsvinne i 2007 ?,

Ja, akkurat som i filmene om "Back to the future" ville historien som i 2007 er om den presonen forsvinne dersom en reiser tilbake i tid og ser at den personen ble drept/døde. Kan man reise tilbake i tid for å gjøre en handling som påvirker historien, og reiser frem i tid igjen, er historien naturligvis endret.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
Ja, akkurat som i filmene om "Back to the future" ville historien som i 2007 er om den presonen forsvinne dersom en reiser tilbake i tid og ser at den personen ble drept/døde. Kan man reise tilbake i tid for å gjøre en handling som påvirker historien, og reiser frem i tid igjen, er historien naturligvis endret.

vel forskjellen der er at det gjald foreldrene om hva som kunne skjedd om de ikke ble sammen. For da ville alt minne forsvinne. Siden barnet ikke kan bli født uten de 2 som skal ha det barnet.

men det er samme prisipp.

Endret av Eugene Onegin
Gjest Gjest_inka_*
Skrevet

Kanskje det er det som skjer med folk som plutselig forsvinner? :overrasket:

Hvis noen drar tilbake i tid og tar livet av en person så vil jo ikke etterkommerene av den drepte forsvinne! Heller ikke minnene!

Bare personen som blir drept!

Poff!! ....og man er ute av denne verden! :sprettoy:

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Kanskje det er det som skjer med folk som plutselig forsvinner? :overrasket:

Hvis noen drar tilbake i tid og tar livet av en person så vil jo ikke etterkommerene av den drepte forsvinne! Heller ikke minnene!

Bare personen som blir drept!

Poff!! ....og man er ute av denne verden! :sprettoy:

jo for vist en person forsvinner på den måten som barn eller noe så vil jo ingenting av det personen ha gjort blitt husket fra etter den tid da han ble drept. Så minnet vil forsvinne.

om noen hadde dratt tilbake i tid og drept meg når jeg var 10 år så ville bare minner fram til jeg var 10 år bli husket men de følgene 14 årene ville blitt glemt fordi jeg ville ikke ha opplevd de årene selv om jeg gjorde det så vil de bli glemt siden noen dro tilbake i tid og forandret historien slik at jeg alikevel ikke opplevde de følgene 14 år

Gjest vimselot
Skrevet

Hvis man døde da man var ti år, kunne man ikke reise tilbake i tid og fikk aldri oppleve 2007, så..?

Gjest Miss Guided
Skrevet
det er jo det jeg sier man husker barnet til det er 10 år. Men det etter barnet er 10 år vil glemmes siden det ikke vil eksistere etter de 10 årene siden man reiste tilbake i tid og drepte barnet da det var 10 år.

De personene man ble kjent med etter fylte 10 år, dvs. før man dro tilbake i tiden og ble drept som 10-åring mener du? De vil ikke ha noen minner om deg for går du tilbake til fortiden og blir drept som 10-åring så forsvinner du for alle som ble kjent med deg etter fylte 10 år i fremtiden. Trur eg.......

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Hvis man døde da man var ti år, kunne man ikke reise tilbake i tid og fikk aldri oppleve 2007, så..?

at du ikke greier og forstå hva jeg mener er for meg veldig merkelig. Siden jeg sa ikke at barnet døde når det var 10 år.

det jeg sier er om man drar tilbake i tid i dag og f.eks du lever i dag men hadde noen dratt tilbake i tid og drept deg når du var 10 ville du da forsvunnet...men jeg tror ikke du vil forstå uansett.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
De personene man ble kjent med etter fylte 10 år, dvs. før man dro tilbake i tiden og ble drept som 10-åring mener du? De vil ikke ha noen minner om deg for går du tilbake til fortiden og blir drept som 10-åring så forsvinner du for alle som ble kjent med deg etter fylte 10 år i fremtiden. Trur eg.......

ja det er det jeg mener ingen som man ble kjent med etter at man er 10 år vil huske deg. Men de som kjente deg før du var 10 år vil huske deg.

Gjest Miss Guided
Skrevet
at du ikke greier og forstå hva jeg mener er for meg veldig merkelig. Siden jeg sa ikke at barnet døde når det var 10 år.

det jeg sier er om man drar tilbake i tid i dag og f.eks du lever i dag men hadde noen dratt tilbake i tid og drept deg når du var 10 ville du da forsvunnet...men jeg tror ikke du vil forstå uansett.

Forsvinner alt som var mitt liv i 2007 hvis jeg går tilbake til fortiden og blir drept som 10-åring? Fremtiden er jo avhengig av hva som skjer i fortiden, en død person kan ikke få barn - og derfor forsvinner min familie i 2007 med et poff? Jeg vet ikke helt om jeg vil teste det, og om jeg hadde testet det så ville jeg ikke få vite svaret for som 10-åring eksisterte ikke mitt liv pr. idag, 2007. Around and around, kan bli svimmel av å tenke på det.

Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

Har lekt med tanken flere ganger. Hvis man reiser fra voksen tilbake til barndommen og blir drept, så har jeg kommet frem til at man opphører og eksistere, og at man bare kan gjøre denne reisen èn gang. Siden man bare kan bli drept èn gang.

Og, ja, jeg mener jo at de som kjente deg frem til du var 10 år vil minnes deg, men svakere og svakere. De du kjenner i dag vil aldri ha kjent deg, og derfor ikke savne deg heller. Man savner jo ikke noen man ikke vet hvem er. Akkurat som man ikke savner menneskene på nyhetene som blir drept. Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...