Gjest gjest1 Skrevet 11. mars 2003 #1 Skrevet 11. mars 2003 Hjelp! Jeg skal holde tale for min søster som skal gifte seg i helgen. Har talen stort sett klar, men trenger en punchline eller skål for å avslutte det hele. Noen som har forslag? Til dere som er gift, hvordan ble deres tale avsluttet? Prøver å gjøre det personlig, men ikke mer personlig enn at alle er med på moroa. Min søster et et morsomt menneske, så humor er viktig. Har lagt meg på en halv(?)personlig stil med mye humor og litt alvor. Trenger altså bare slutten.
Pip Skrevet 11. mars 2003 #3 Skrevet 11. mars 2003 Det er vel en vanlig 'tale-regel' at en tale skal 'innleders med ditt nest beste poeng, og avsluttes med det beste'. Prøv å finne en kjempegod historie/replikk fra hun var liten, f.eks., med et godt sluttpoeng...? Les opp noe hun skrev i yngre år - brev, stil e.l... Vet ikke jeg, men det fins massevis av muligheter! Det er iallefall veldig ofte at det er avslutningen av talene man husker! Lykke til! :D
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #4 Skrevet 12. mars 2003 Jeg kjøpte meg en bok på Mamut-salg i går om taler og skikk og bruk. Den inneholdt flere "gullkorn" og sitater. Anbefales!!! :D
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 Takk for råd. Har fått til en brukbar tale, har prøvd den på mine venner. Så etter litt ekstra brainstorming var vi fornøyde. Nå reiser jeg, skal jo gifte bort min søster i helgen.
Kaia Skrevet 13. mars 2003 #6 Skrevet 13. mars 2003 Gjest: hva heter denne boken og hvor mye måtte du betale for den? Hadde vært kjekt med litt inspirasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå