Gå til innhold

Skifter dere navn?

Skifter du til hans navn?  

80 stemmer

1. 1. Ja

• Ja, men beholder mitt eget som mellomnavn
      35
    • Nei
      23
    • Ja
      22

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tar hans navn. For meg betyr det mye å hete det samme som barna mine (mere det enn å hete det samme som mannen).

Hadde første barnet blitt født idag hadde hun fått mitt etternavn, men sånn tenkte jeg ikke for alle disse årene siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar også hans etternavn, men beholder mitt som mellomnavn. Jeg vokste opp med mor og far med forskjellige etternavn, og vi barna fikk bare etternavnet til pappa. Jeg bestemte meg allerede i ung alder for at slik ville ikke JEG ha det - jeg skulle ha samme etternavn som min ektemann og mine barn. Vil dessuten helst at barna skal ha ett etternavn (less is more!), så de får bare min kommende ektemanns navn.

Skrevet

Jeg skifter med glede mitt etternavn og tar hans :rødme:

Jeg har et spessielt etternavn, som jeg ikke har noe godt forhold til.

Så jeg synes det er en lettelse og ikke bli assosiert med det navnet..gleder meg til å skifte!

Så vil vi også at våre framtidige barn skal ha samme navn som oss :jepp:

Har bestillt biletter til bryllupsreisen med mitt nye navn :rødme:

Skrevet

hmm, jeg er litt usikker. sa først at jeg bare skulle ta hans etternavn, men så har jeg tenkt over at mitt er det ikke så mange som heter. og det er et stedsnavn familien i gamledager bodde på. bare 2 "familier" i norge som heter det.

jeg har et mellomnavn også, og hvis jeg skal beholde etternavnet mitt + ta hans så blir det:

xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx altså 34 bokstaver.

men jeg trenger jo ikke bruke alle navna.

Gjest Jenna88
Skrevet

Jeg ønsker å enten beholde begge mine etternavn (altså etternavn og mellomnavn), eventuelt beholde mitt etternavn (det siste) og ta hans etternavn når/hvis jeg gifter meg.

Jeg ønsker uansett å beholde mitt nåværende etternavn fordi det er enkelt, klinger greit og enkelt å skrive. Det er ikke meget sjeldent, men det er ikke veldig mange i Norge som heter det heller.

Hvorvidt jeg velger å skifte etternavn eller ikke, avhenger av hans navn. Lyder navnet hans grusomt sammen med mitt nåværende etternavn, bytter jeg selvfølgelig ikke. Klinger det fint, vurderer jeg å stryke mellomnavnet mitt, som er mammas mellomnavn.

Skrevet

Jeg er delt om dette...

Jeg har et veldig skjelden navn, og det er 9 eller 10 stk med dette navnet i hele verden tror jeg... Men jeg vil også ha en unifisert etternavn på meg, mann og barn... Jeg er litt imot dobble etternavn, men jeg har litt blanede følelser om det....

For meg er det ukatuellt for han å bare ta mitt etternavn, selv om mitt er det skjeldneste av våre...

Vi får se når den dagen kommer...

Skrevet
Selv om det er et år til jeg gifter meg, tenker jeg en del på dette.

Kanskje det blir Fru Åberg da? :jepp:

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Kanskje det blir Fru Åberg da? :jepp:

Meget mulig ;)

Skrevet

Vi kommer til å ha samme etternavn ogevt samme mellomnavn. Jeg har to etternavn han har et. Hvordan komboen blir vet vi ikke. Hans etternavn skal med og evt mitt mellomnavn. Etternavnet mitt er et sen navn og det er altfor kjedelig. så vi har tre alternativer

hans etternavn

hans etternavn og mitt mellomnavn

mitt mellomnavn og hans etternavn

så hva det blir får tiden vise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...