Gå til innhold

Hva koster en toastmaster?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Min kommer på runt 2500,-

Prisene kan sikkert variere litt.12

Skrevet

Ca 4,50 på Rema1000. icon_lol.gif

Bare tøyset litt nå altså.......unnskyld meg.1212[ Dette Innlegg er endret av: usikker den 2002-04-01 09:49 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke lei noen toastmaster. For all del: bruk en i familien uansett! Dette blir mer personlig også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sett toastmastere som har stand på div. brudeshow og da vi spurte hvor mye det kostet så var det opp mot 3000. Jeg vil og min samboer vi heller ikke bruke en "proff" toastmaster til vårt bryllup. Det vi har gjort er å ta hans onkel som er en eldre kar, men da får vi den dreisen som vi ønsker på bryllupet. Det blir ikke noen tacky vitser og det skal foregåe i normale og hyggelige former icon_smile.gif 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri hørt om innleide toastmastere, jeg! I alle selskap jeg har vært i har det vært et medlem eller venn av familien. Det er jo betraktet som en ære å bli spurt!

Nei, fy så upersonlig å dra en fremmed inn i selskapet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjerp dere ALLE...det er slettes meg IKKE upersonlig.

En Toastmasters oppgave er å "holde liv i festen",IKKE å fortelle hvor søt bruden var da hun var liten jente......har dere misforstått eller????????

Har vært i MAAAANGE bryllupp,og den beste Toastmasteren er en innleid en,en som ikke kjenner brudeparet så godt(ofte...ikke alltid selvsagt)

De forteller en god historie og to,drar kanskje i gang noen festleker og har tråden og orden på taler osv. under middagen.

Å være Toastmaster er en STOR oppgave,og vi vil IKKE bry noen av våre venner eller familie med å være det...de er tross alt GJESTER.!!! Tenk på det.

Vi vil iallefall ikke at gjestene våre skal grue seg til den store dagen VÅR med å ilegge de store oppgaver...kun for at vi skal spare en tusenlapp eller to.....noe så egoistisk!!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Vi skal ha innleid toastmaster og betaler 4000 for han. Han lever av dette og er veldig ydmyk i forhold til hvordan vi vil ha det (ingen dumme vitser, ingen toastmaster som kun fokuserer på seg selv/overtar "alt"). Tror nok dette blir myyye bedre enn om en onkel el.l. skulle hatt denne jobben.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber som toasmaster i Stavanger området og tar 3500kr.

Prisen kan variere litt men fra 2000 til 5500 er nok ikke uvanlig.

Mange som er redde for at det skal bli kjedelig med familiemedlemmer eller venner som toastmaster. Og som heller vil ha en som har gjordt det før. Viste faktisk ikke at det var så mange av dere her som foretrakk egne folk.

Toastmasteren har jo funksjon som vert for selskapet.

Til alle som gifter seg,, GRATULERER!

Skrevet

Vi skal ha to toastmastere! Hver våre "lillesøsken" på 26 og 23 år, og gjett om de ble glade da vi spurte om de kunne tenke seg det. ..De er begge veldig glade i å snakke for seg og liker nok litt oppmerskomhet icon_smile.gif Tror de greier den oppgaven helt utmerket.12

Skrevet

I alle bryllupene jeg har vært i, har det vært innleide toastmastere. Dette er det mest vanlig der jeg kommer fra. Det å være toastmaster er nok en del arbeid og krever en del forarbeid. Jeg ønsker ikke å be noen jeg kjenner godt om å "jobbe" i bryllupet mitt. I mitt bryllup skal alle gjestene kose seg og slappe av. De som arbeider er innleide og får betaling.

Vår toastmaster tar 3500 + reis og overnatting

Skrevet

I mitt miljø er det å bli spurt om å være toastmaster en ære nesten på linje med det å være forlover. Ver selv toastmaster i fjor sommer til en nær venninne, og det så jeg ikke på som noen jobb men tvert imot som et ærefult og veldig morsomt oppdrag.

I vårt bryllup er det en felles god venn som skal være toastmaster, og han la inn mange aksjer i forkant og gjorde det svært tydelig at det var noe han godt kunne tenke seg. Så det var ikke for å være grådig, anonym, og dessuten skal vi gi han en aldri så liten oppmerksomhet i etterkant : )

Skrevet

Vår toastmaster er gratis siden vi skal bruke min onkel. Han er veldig vant med å snakke i forsamlinger, så det kommer til å gå så greit så. Bra humor... icon_smile.gif

Viktigste er jeg at en toastmaster ikke er usikker og sjenert - da enten han er proff eller ikke proff.

Vil si at jeg syntes det er litt upersonlig med en innleid!

Da kjenner han eller hun liksom ikke brudeparet på den måten og kan ikke komme med vittige innspill uten av de andre gjestene VET at det er planlagt!

Men lykke til på jakten etter toastmaster icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...