Tuddelidu Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Pc'en min har i det siste (vel, egentlig alltid) vært veldig varm, og isted slo den seg plutselig av. Jeg fikk den ikke på igjen før det hadde gått en stund. Da kjentes den VELDIG varm ut, så da jeg fikk den på igjen lastet jeg ned SpeedFan for å se hvor varm den faktisk var. Men jeg skjønner ikke så veldig mye av de forskjellige tallene: HD0: 59C Temp1: 83C Temp2: 84C Core: 39C Core-temperaturen har gått ned etter at jeg slo på ogjen pc'en, nå er den den eneste som ikke får en flamme ved siden av seg, og jeg regner med at flammer ikke er bra... Så - er det noen som vet hva disse forskjellige temperaturene betyr, og om jeg evt. bør gjøre noe? Endret 10. juni 2007 av Tuddelidu
messy Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Du burde kjope noen kabinettvifter. Det er altfor varmt i kabinettet ditt. Harddisken ligger paa 60 grader, som egentlig er ganske hoyt. Hoy temperatur paa disken forkorter levetiden. Temp1 og Temp2 er litt vanskelig aa si hva er, men det er uansett ganske varmt. Jeg regner med "Core" er CPU, hvor 39 grader egentlig er ganske OK. Men som sagt: Det er altfor varmt i kabinettet ditt. Gaa til innkjop av noen kabinettvifter om du har mulighet til det. Ta gjerne med kabinettet til en spesialbutikk som f.eks. Datakjeden eller lignende. Med vifter faar du litt gjennomtrekk i kabinettet, og temperaturen vil gaa ned en god del. Du har kanskje et lite kabinett ogsaa?
Tuddelidu Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 Du burde kjope noen kabinettvifter. Det er altfor varmt i kabinettet ditt. Harddisken ligger paa 60 grader, som egentlig er ganske hoyt. Hoy temperatur paa disken forkorter levetiden. Temp1 og Temp2 er litt vanskelig aa si hva er, men det er uansett ganske varmt. Jeg regner med "Core" er CPU, hvor 39 grader egentlig er ganske OK. Men som sagt: Det er altfor varmt i kabinettet ditt. Gaa til innkjop av noen kabinettvifter om du har mulighet til det. Ta gjerne med kabinettet til en spesialbutikk som f.eks. Datakjeden eller lignende. Med vifter faar du litt gjennomtrekk i kabinettet, og temperaturen vil gaa ned en god del. Du har kanskje et lite kabinett ogsaa? Glemte å si det; Det er en bærbar pc (Acer aspire 5040).
messy Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Tenkte meg det, ja. Skulle til aa sporre. Du faar prove aa blaase litt stov ut av den, enten med en kompressor eller med en boks trykkluft fra f.eks. Biltema. Da blir det ofte litt bedre. Er bare noen dager siden samme diskusjon var i en annen traad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå