Gå til innhold

Etter intimbarbering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Har hørt mye om at vibratorrens skal være bra å smøre på etter intimbarbering for å unngå nupper. Men jeg har ikke så lyst å ha vibratorrens stående i skapet.. :sjenert: så lurer derfor på om det finnes noe som er like bra å smøre på som vibratorrensen? Tenker på sånt som Aloe vera gel, sinksalve, etterbarberingsvann, ansikts-vann, pyrisept, antibakteriell salve eller noe sånt??

Sånn at man ikke får de der irriterende røde nuppene.. er jo så stygt og ubehagelig!

Lurer på en ting til og, man skal jo liksom bruke et nytt barberblad hver gang man intimbarberer, men det blir jo ganske dyrt i lengden da, om man shaver 2-3 ganger i uken?!

Bruker dere sånne engangs-høvler kanskje?

takk for alle svar! :tommel:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ladyshaver alle andre steder enn under armene, nettopp for å unngå røde prikker.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Men uansett har jeg ikke tenkt meg på kondomeriet i nærmeste framtid, ligger langt unna.

Tenkte mer på noe man kan kjøpe på apoteket f.eks.?

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg har hørt at noen bruker flytende pyrisept eller klorheksidin for å unngå røde prikker. De røde prikkene er jo betente hårsekker, og disse desinfeksjonsmidlene skal hjelpe for å unngå betennelse.

Jeg vil tro at vibratorrens også er desinfiserende, så det burde jo være omtrent samme virkning.

Hvis du er veldig plaget så bør du unngå å barbere mot hårenes vokseretning. Da bli du ikke 100 % glatt, men røde prikker er jo heller ikke så lekkert. Bruk barberskum/gele eller lignende. Klapp huden tørr etterpå, ikke gni.

Etterhvert som huden blir vant til barbering vil det bli mindre røde nupper, i hvert fall er det min erfaring.

Jeg bytter ikke bladet hver gang, bruker nok hvert blad i et par uker. Noe annet ville blitt ganske dyrt.

Endret av Elfrida
Skrevet

Jeg har nesten motsatt erfaring med nye blader, blir mer nuppete av det. Sikkert fordi de også fjerner mer hud, og ikke bare hår.

Jeg synes Jojoba-olje fungerer bra mot røde prikker. Det er antibakterielt og smørende. Veldig anonym på badet er den også ;)

Skrevet

Er jojobaolje antibakerielt?? :forvirret:

Uansett, det funka ikke sist jeg prøvde det, fikk massse nupper likevel.

Skrevet (endret)
Er jojobaolje antibakerielt?? :forvirret:

Uansett, det funka ikke sist jeg prøvde det, fikk massse nupper likevel.

Den gjør det vanskeligere for bakterier å leve, så sånn sett er den antibakteriell. Men den dreper ikke bakterier som feks alkohol.

Ps, min erfaring er at huden rett og slett må herdes for barbering. Hvis det går lang tid mellom hver barbering, så får jeg nupper.

Endret av venus*
Skrevet

hmm

men er det noen som har prøvd noe av dette: sinksalve, pyriseptsalve, sånn antibac-greier fra apoteket, aloe vera gel?

Skrevet

Hva med god gammeldags sprit? Det får du jo på polet...

Skrevet
hmm

men er det noen som har prøvd noe av dette: sinksalve, pyriseptsalve, sånn antibac-greier fra apoteket, aloe vera gel?

noen?

sorry at jeg maser, men skal kjøpe det i mårra, så vil vite hva jeg skal kjøpe..! :)

Gjest anne på landet
Skrevet

Jeg synes i hvert fall ikke at sinksalve har noe effekt.

Skrevet
Hva med god gammeldags sprit? Det får du jo på polet...

I mangel av noe annet brukte jeg faktisk 60 % i helga, og huden min har aldri blitt så fort pen etter epilering før! Én rens til maskinen og meg... :ler: Jeg fulgte opp med en god bodylotion for ikke å bli så fort tørr. Var egentlig redd det skulle svi fryktelig, men det gjorde det ikke.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg har prøvd Unirens og Jojobaolje, og begge fungerer, men Unirens kan svi litt. Samboeren min sa her om dagen at olivenolje fungerte.. Ikke vet jeg, men det er jo noe de fleste har stående, så hvorfor ikke prøve :lol:

Skrevet
Korleis får ein besillt herfra då?? Dei ville ikkje sende til Norge sovidt eg forstår det...

Det er mulig å finne selgere på eBay som selger dette produktet. Jeg har blant annet kjøpt fra selgeren 3700brand. Denne selgeren har ikke ingrow go på flaske akkurat nå, bare ingrow go wipes. Disse har jeg imidlertid ikke prøvd. Det finnes sikkert også andre utenlandske sider som sender skin doctors til Norge. Tror amazon.uk sender til Norge.

http://www.amazon.co.uk/Skin-Doctors-Ingro...l/dp/B000CST4H0

Ellers er det diverse parfymeri og hudpleiesalonger som selger skin doctors.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...