Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Kunne tenke meg å bli mer fast i fisken, tenker på rompe/lår- er blitt 30 år nå- er det for sent da? kan man få noe resultat i det hele tatt? og hvordan gjør man det? hjelper det å sykle?
Gjest Kristin_ Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Det er aldri for sent, det er gamle kroppsbyggere og veterantoppidrettsutøvere et godt eksempel på. Om du trener, hviler, og spiser riktig, oppnår man resultater før man aner :-D Tips til oppstramming er styrketrening. Hvileforbrenningen øker, musklene blir strammere (det er svært vanskelig for kvinner å bygge muskler) og man forebygger skader og sykdommer. Tren styrke hele kroppen, ikke bare rumpe og lår, og ikke prioriter enkeltmuskelgrupper, du kan risikere å feiltrene deg skikkelig. Prioritering er noe man gjør når man har trent noen år og har et skikkelig treningsgrunnlag. Om man får vekk underhudsfettet blir man strammere. Dette gjør man med tradisjonell kondisjonstrening. Sykle, jogg, gå turer, gjør noe som du liker og som du kan holde på med en stund. Det er aldri for sent.
Twigi Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Det er ikke for sent. Jeg begynte ikke å trene regelmessig før jeg var i midten av 30-åra. Nå har jeg trent jevnlig i 10 år, og har aldri vært i bedre form. Jeg har bedre kondisjon, adskillig mer definerte muskler, og kroppen er overraskende stram og muskuløs - uten å se ut som en kroppsbygger. Jeg trener jevnlig hele kroppen, men i det siste har det blitt mye på beina, rumpe og mage - og jeg ser stor forskjell bare på disse siste månedene. Mye strammere, og jeg har faktisk fått tendenser til sprett-rumpe Det hadde jeg før, og det bekymret meg når den begynte å "sægge" - men treninga har gjort underverker! Når det gjelder trening, så er min erfaring følgende: 1) Du må finne en treningsform du liker, slik at du faktisk klarer å gjennomføre over tid 2) Uansett hva annet du trener, så tren vekter i tillegg. Kjør en kombinasjon av lav belastning og mange repetisjoner - for å forebygge belastningsskade. Etterhvert så må du også kjøre på litt ekstra tungt, slik at det faktisk har noen definert effekt på musklene. Og Kristin har rett - det skal svært mye til for at vi jenter skal bygge muskler. Med alderen så skrumper muskelmassen, og vi må jobbe mer aktivt med vekttrening bare for å vedlikeholde, og enda mer for å få synlig effekt. 3) Muskler forbrenner mer enn fett, så jo mer muskuløs u er, jo bedre forbrenning får du. 4) For å få synlig effekt må du trene minst 3 ganger i uka. Jeg har i lange perioder kun vedlikeholdt ved å trene 2 ganger i uka, men skal jeg få merkbar forbedring, må jeg både trene oftere og hardere. Da snakker jeg om merkbar forbedring både på formen generelt, og på den synlige, oppstrammede kroppen. 5) Jeg synes jeg ser veldig rask effekt når jeg trener Pilates - det går på kjernemuskulaturen og definerer kroppen veldig fint. Lykke til med oppstarten!
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Tusen takk for svar! tror pilates blir riktig jeg:)
Gjest Kristin_ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Pilates i seg selv er ikke nok, skal man kunne se de stramme musklene dine, må man også forbrenne fett, og det funker ikke pilates til. Det som derimot funker er for eksempel å gå turer og likn Ellers er pilates fin trening det! Endret 10. juni 2007 av Kristin_
Twigi Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Enig med Kristin. De TV-shop damene som påstår at pilates har gitt dem en helt ny kropp.... vel, de har nok endret kosthold også, tenker jeg.
Gjest Kristin_ Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Med pilatesvideoen kommer en såkalt "win in ten" måltidsplan. Den består av stort sett bare proteiner og grønnsaker. Det er det som fjerner fettet, ikke pilatesen, men musklene under blir penere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå