Gjest TAB X-tra Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Hei jenter. Min mann har blitt brusoman. Det begynte i jula, da drikker man jo brus til alle måltider. Men gubben min fortsatte å drikke. Det går med 3 store flasker til dagen. Han unnskylder seg med at det er varmt, men han har jo knapt vært utenfor døra. Inne har vi kjøleanlegg og 17 grader. Hva skal jeg gjøre med denne latsabben? Han trimmer ikke lengre, og har lagt på seg 20 kilo. Han er et bleikfett vrak, og jeg har ikke lyst på ham lengre. Like greit for ham, for han orker knapt å ta av seg grilldressen uansett... Men jeg savner ham som den virile machomannen han pleidde å være. Er det håp? Vi pleidde å jogge sammen hver dag, men det er ikke gøy alene. Derfor er jeg redd for at han skal ødelegge meg på samme måte.
Gjest Elfrida Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Tre 1,5 litere om dagen? Det var mye. Kanskje du kan få ham til å begynne å drikke sukkerfri brus som en start? Jeg syns den sukkerfrie brusen begynner å bli ganske bra på smak i forhold til sukkerbrus. Det kan jo være en start...og se om han kanskje vil være med på en rusletur eller en lett sykkeltur. Hvis han er i dårlig form kan det være lurt å begynne litt forsiktig. Det kan hende han selv også føler seg mindre attraktiv, og derfor kanskje har gitt opp litt? Han må jo finne motivasjoen selv, men det skader ikke med litt hjelp og oppmuntring. (Og 'jeg har ikke lyst på deg ditt bleikfeite vrak' hjelper kanskje noen, men jeg hadde nok fokusert på det positive.)
kamela Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Forsøk å invitere til joggeturer ol. som før, hvis han sier han ikke orker så kan du kanskje hinte litt om hva som kan være grunnen? Hilsen en Pepsimax-brusoholiker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå