Gjest agnar Skrevet 11. juni 2007 #21 Skrevet 11. juni 2007 Det er jo forskjell på ein blyant og ei middagspølse då... Eg seier ikkje at det rettferdiggjer å forlate ein fyr pga. størrelsen, då kan menn like godt forlate ei dame fordi han ikkje liker utseendet på henne nedentil... Men eg lyg om eg seier at størrelsen ikkje betyr noke... dessverre. Og i ein del forhold er dette noke ein oppdager tidleg, i andre ikkje. Problemet er det samme i mine auge om den er altfor liten eller om den er altfor stor.... Eg har ein kjæreste som passar perfekt til meg og eg er utruleg glad i han. Heilt hypotetisk sett, dersom han skulle bli impotent, so kan eg ikkje her og no tru at eg hadde forlatt han pga. det, for det er han eg vil dele livet med. Samtidig er sexen ein viktig del av samlivet vårt, og me hadde nok gjort veldig mykje for å få det til å fungere... Jeg skjønner ikke logikken: å dumpe en mann p.g.a. størrelsen er ok, men dersom han bli impotent og enda "dårligere" i senga,er det ikke ok.
Gjest agnar Skrevet 11. juni 2007 #22 Skrevet 11. juni 2007 Eg tok utgangspunkt i at ein evt. dumpa ein mann i startfasen av eit forhold før dei evt. djupaste følelsane dukkar opp. Impotens er som regel eit problem som kjem med alderen og då gjerne i eit forhold som har pågått i åresvis og ein har langt større følelsar i sving. SKjønner?? OK - kjøper den. Men jenter som gjør seg avhengig av penisstørrelser for å få et forhold til å fungere, må jo få større problem med å takle "penisproblem" hos mannen, enn de som kan ha god sex uten nødvendigvis å bli 100% penetrert. Ta lesbiske f.eks. de klarer seg uten pikk i det hele tatt, og de er biologisk like sine medsøstre, som er avhengig av å finne noen over minstekravet.
Gjest agnar Skrevet 11. juni 2007 #23 Skrevet 11. juni 2007 Eg har vore heldig i mine forhold antar eg og sluppe å ta stilling til størrelse, for den har passa meg perfekt. Trur eg hade blitt temmelig lei meg om ein kar hadde dumpa meg dersom eg hadde bryst under gjennomsnittet eller eit underliv som ëvt. ikkje såg ut som han hadde forventa/håpt... Men du tar ikke avstand fra at kvinnfolk kan dumpe menn p.g.a. størrelsen......
Gjest Rimsmeden Skrevet 11. juni 2007 #24 Skrevet 11. juni 2007 Det nytter ikke å hykle mot Agnar Mykle!
Gjest agnar Skrevet 11. juni 2007 #25 Skrevet 11. juni 2007 Både ja og nei. Eg veit at eg ikkje hadde valgt å satse på eit forhold med ein fyr som eg f.eks hadde gått til køys med tidlig i bekjentskapetv og oppdaga at sexen ikkje fungerte pga. at han enten var enormt utstyrt eller minimalt utstyrt. For meg er sexen ein viktig del av nærheten og intimiteten i eit forhold, eg liker sex og kan ikkje forestille meg å ta på meg skylappar og prøve å få eit forhold til å fungere fordi fyren er so søt og kjekk når eg innerst inne har tvil, enten det gjeld størrelse eller anna. Men eg syns det blir feil å finne ut etter eit år i sengehalmen at no er ikkje størrelsen god nok for meg lengre... I innleggene tidligere i denne tråden er det tydlig at menn som blir dumpet tidlig i forholdet, lenge før et år, også har svært negative opplevelser. Det eneste de tross alt har "gjort galt" er å ha liten pikk. Dersom det er ønskelig fra et kvinneståsted, hvordan ungår man det? Det virker som dere ønsker å teste menn som forbruksvarer (som bilkjøp) og vil bestemme dere etter prøvekjøringen. Kanskje burde de som var størrelsesavhengige flagge dette på et tidlig stadium, før "prøvekjøringen" slik at disse mennene i hvertfall fikk beholde litt sjøltillit. Hvordan aner jeg ikke, men hadde vært greit.
Gjest agnar Skrevet 11. juni 2007 #26 Skrevet 11. juni 2007 Eg ønsker ikkje å svare på vegne av andre kvinner, kjenner lite til deira vaner og oppførsel. Eg ser heller ikkje på menn som forbrukvarer og bruker dei ikkje på noken måte! Men eg trur ikkje kvinner bruker menn meir enn kva menn bruker kvinner... Forstår godt at menn som blir dumpa pga. størrelsen opplever dette negativt, sjølvsagt! Men eg har ingen forslag om løysing. Men det er mykje det samme som går igjen når det kjem til ulike ønsker/lyster på soverommet. Enkelte menn vil ikkje ha ei dame som ikkje sug og enkelte kvinner vil ikkje ha ein mann som ikkje slikker... Dette er også noke ein kanskje ikkje oppdager før etter ei stund... Eg er glad for det eg har! Jeg er også glad for det jeg har. Men det ser ut for meg, etter å ha lest endel innlegg her inne, at menn har mye større respekt og toleranse for kvinnfolk enn omvendt. Har aldri sett menn hverken på dette eller andre forum rådet andre menn til å dumpe dama p.g.a. fysiske eller biologiske "mangler". Derimot synger jenter et unisont hylekor på mange tråder her inne, hvor medsøstre kun rådes til å dumpe dårlig utrustede menn. Og til det du nevner:Tror mange menn lever i åreviss forventning om at dama skal begynne å suge ham, fremfor å dumpe henne.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #27 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er også glad for det jeg har. Men det ser ut for meg, etter å ha lest endel innlegg her inne, at menn har mye større respekt og toleranse for kvinnfolk enn omvendt. Det har med kjønnsrollemønsteret å gjøre, tror jeg. I gjennomsnitt kan kvinner velge mellom flere, menn har ikke så mange å velge blant. (ok, noen menn kan velge mellom mange kvinner, men det gjelder ett fåtall) Der det er overflod, tvinges man nærmest til å velge, og sortere ut..
Paladin Skrevet 12. juni 2007 #28 Skrevet 12. juni 2007 Det har med kjønnsrollemønsteret å gjøre, tror jeg. I gjennomsnitt kan kvinner velge mellom flere, menn har ikke så mange å velge blant. (ok, noen menn kan velge mellom mange kvinner, men det gjelder ett fåtall) Der det er overflod, tvinges man nærmest til å velge, og sortere ut.. Jeg skjønte ikke den. I følge statistikken er det kun 50.1% menn i Norge og dermed 49.9% kvinner. Så om det hadde vært langt fler menn så kunne kvinner velge og vrake blant menn. Men sannheten er jo at det bor omtrent like mange kvinner i Norge som menn. Skulle ikke det tilsi at mange kvinner også må lete litt for å finne en egnet mann? I Russland derimot så er det omtrent 10 millioner fler kvinner enn menn og der kan mennene velge og vrake blant kvinner. Selv de "dårligste" mennene får seg dame. Kvinnene konkurrerer om de få mennene som er ledige med de konsekvensene det medfører for kjønnsrollene etc. Det er IKKE lett å være kvinne i Russland. Dette er debattert i andre tråder her på kvinneguiden uten at jeg skal gjenta argumentene derfra. Jeg føler ikke at vi har en liknende situasjon i Norge (med langt fler menn som må konkurrere om kvinnene). De fleste kvinnene i Norge får seg en norsk mann og følgelig får de fleste mennene seg en norsk kvinne siden det er omtrent like mange av oss. Men det er selvsagt ikke noe galt i at norske kvinner "føler" de kan velge og vrake blant norske menn. Det er jo bare positivt for den "utvalgte" at hun føler at han er spesiell. Poenget er at valgene blir gjort slik at det blir omtrent en til hver. Heldigvis er smaken såpass forskjellig slik at en mann som en kvinne ikke liker kanskje er drømmemannen for en annen kvinne. Det er ikke så mange som faller helt utenom og er uaktuell for enhver kvinne eller enhver mann. Jeg mener også at endel menn tror at de kan velge og vrake blant kvinner. Spesielt etter at de har begynt å se seg om etter damer i Thailand, Russland etc.
Paradokset Skrevet 12. juni 2007 #29 Skrevet 12. juni 2007 De fleste kvinnene i Norge får seg en norsk mann og følgelig får de fleste mennene seg en norsk kvinne siden det er omtrent like mange av oss. http://www.aftenposten.no/livet/article1615295.ece Kanskje denne linken sier noe om en tendens til at kvinner er mer kresne og heller vil kjempe om en mindre utvalgt andel av den mannlige befolkningen?
Paladin Skrevet 12. juni 2007 #30 Skrevet 12. juni 2007 (endret) http://www.aftenposten.no/livet/article1615295.ece Kanskje denne linken sier noe om en tendens til at kvinner er mer kresne og heller vil kjempe om en mindre utvalgt andel av den mannlige befolkningen? Interessant artikkel. Men det som slår meg er at når artikkelen hevder at mange kvinner heller velger en mann som har barn fra før fra tidligere ekteskap / samboerskap så viser det kun halve bildet. Man må jo huske på at når disse "populære" mennene med barn fra før er ledige på markedet så er det noen kvinner de har FORLATT. Dermed er disse kvinnene OGSÅ ledige på markedet. Det mest interessante i artikkelen er at mange kvinner trives å leve alene etter samlivsbrudd og dermed melder seg ut av "markedet". Siden skilsmisseraten er på over 50% så betyr det at en ikke ubetydelig andel kvinner har valgt å leve alene. I hvertfall for en stund. Dermed blir det færre kvinner å velge blant for menn. Jeg tror at kvinner lettere kan leve uten menn enn vice versa. Så en mann som opplever samlivsbrudd vil lettere forsøke finne en ny. Artikkelen nevnte også at mange menn idag ikke ønsker barn og det er endel av forklaringen på at så mange menn i voksen alder er barnløse. Det er ikke bare fordi de aldri har hatt sjansen. Endret 12. juni 2007 av Paladin
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 12. juni 2007 #31 Skrevet 12. juni 2007 Interessant artikkel. Men det som slår meg er at når artikkelen hevder at mange kvinner heller velger en mann som har barn fra før fra tidligere ekteskap / samboerskap så viser det kun halve bildet. Man må jo huske på at når disse "populære" mennene med barn fra før er ledige på markedet så er det noen kvinner de har FORLATT. Dermed er disse kvinnene OGSÅ ledige på markedet. Det mest interessante i artikkelen er at mange kvinner trives å leve alene etter samlivsbrudd og dermed melder seg ut av "markedet". Siden skilsmisseraten er på over 50% så betyr det at en ikke ubetydelig andel kvinner har valgt å leve alene. I hvertfall for en stund. Dermed blir det færre kvinner å velge blant for menn. Jeg tror at kvinner lettere kan leve uten menn enn vice versa. Så en mann som opplever samlivsbrudd vil lettere forsøke finne en ny. Artikkelen nevnte også at mange menn idag ikke ønsker barn og det er endel av forklaringen på at så mange menn i voksen alder er barnløse. Det er ikke bare fordi de aldri har hatt sjansen. Hvis du mener at din versjon er sannheten, er du en av dem som er ettertraktet, og blind for realitetene:) Hvem er det som velger bort hvem i landet vårt? Jepp, det er kvinnene. Nå har jeg selv vært heldig i så måte (jeg har blitt valgt flere ganger), men jeg lukker ikke øynene for det som faktisk er et faktum for mange menn..
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. juni 2007 #32 Skrevet 12. juni 2007 Aklk jeg ville heller ha hatt en mann uten barn og så mye erfaring. Jeg har så mange barn fra før av selv så
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. juni 2007 #33 Skrevet 12. juni 2007 Damer som dumper menn p.g.a. størrelsen er noe av det mest "harry" jeg kan tenke meg. Å dumpe noen man egentlig er glad i fordi man ikke blir behaget godt nok på et område, er egoistisk og kan uansett ikke gå bra i lengden. Hva om mannen blir impotent? Blir man dumpet for for dårlig penetrering, blir man det i hvertfall uten penetrering i det hele tatt. Hva med f.eks. arbeidsledighet og dårlig råd som igjen fører til mindre hus og bil, og dermed også mindre komfort og behag. Skal man følge logikken her er også dette ok grunner til å dumpe ham. Andre kan tilfredstille bedre på disse områdene også. Tenker man hele tiden bare på hvem som kan tilfredstille en selv best, vil det uansett dukke opp et bedre alternativ på andre siden av gjerdet. Heldigvis vet jeg av erfaring at mange av dere jenter ikke er slik som disse i forumet her. Jeg dro med den mest ettertraktede dama på mitt hjemsted, selv med normal størrelse, enda hun hadde prøvd megapikker før meg. Og vi har hatt deilig sex nesten hver dag i 15 år... Da er jo du en av de heldige som får deilig sex hver dag. Hva med dem som aldri får ordentlig sex fordi at mannen har store problemer med ereksjonen. Klart de kan elske mannen sin fordet om de forlater han. Er ikke alle som klarer å leve et liv med den de elsker uten god sex.Been there,done that! Å aldri kunne fungere og ha ett tilfredstillende sexliv er ikke alle som klarer å leve med.Og jeg er en av dem!
Paladin Skrevet 12. juni 2007 #34 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hvis du mener at din versjon er sannheten, er du en av dem som er ettertraktet, og blind for realitetene:) Hvem er det som velger bort hvem i landet vårt? Jepp, det er kvinnene. Nå har jeg selv vært heldig i så måte (jeg har blitt valgt flere ganger), men jeg lukker ikke øynene for det som faktisk er et faktum for mange menn.. Jeg benekter ikke at det er slik at kvinnen er den som oftest tar valget slik at et forhold oppstår. Slik har det alltid vært i Norge og andre land. Blant de fleste dyr er det det samme. Hanndyrene kjemper seg imellom om hunndyrenes gunst og de "beste" blir valgt ut til å føre slekten videre. DET jeg kommenterte er forestillingen om at kvinner kan velge og vrake blant en lang rekke menn når de skal gjøre sitt valg. Det er ikke mulig når det er omtrent like mange menn og kvinner som lever her i landet. Mange av mennene er allerede i et forhold og kan ikke velges (eller mer presist BØR ikke være kandidat til å velges). Antall ledige menn er ikke så mye høyere enn antall ledige kvinner. Det er klart at hver enkelt kvinne føler hun kan velge og vrake blant mennene fordi HUN føler det er mange ledige. Om man bodde på en øde øy med 100 menn og 100 kvinner ville hver kvinne føle at utvalget er bra. Hun vil føle at det er 100 å velge blant. Problemet oppstår når de fleste av disse kvinnene har valgt blant disse mennene. Da er de mennene opptatt. Det blir igjen noen kvinner som må velge til slutt. DISSE kvinnene vil føle at de ikke kan velge og vrake. Det er en stor forskjell på situasjonen i Norge kontra for eksempel Russland. I Norge har vi en rimelig balanse i antall kvinner og menn slik at utvelgelsen som skjer er ganske sunn. I Russland er det så mange fler kvinner at de slåss om selv dårlige menn og står på pinne for dem for å klare å holde på dem. Dette gjør mange av disse mennene bortskjemte og de kan ta seg friheter som norske menn aldri ville våget å gjøre. Endret 12. juni 2007 av Paladin
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 12. juni 2007 #35 Skrevet 12. juni 2007 Jeg benekter ikke at det er slik at kvinnen er den som oftest tar valget slik at et forhold oppstår. Slik har det alltid vært i Norge og andre land. Blant de fleste dyr er det det samme. Hanndyrene kjemper seg imellom om hunndyrenes gunst og de "beste" blir valgt ut til å føre slekten videre. DET jeg kommenterte er forestillingen om at kvinner kan velge og vrake blant en lang rekke menn når de skal gjøre sitt valg. Det er ikke mulig når det er omtrent like mange menn og kvinner som lever her i landet. Mange av mennene er allerede i et forhold og kan ikke velges (eller mer presist BØR ikke være kandidat til å velges). Antall ledige menn er ikke så mye høyere enn antall ledige kvinner. Det er klart at hver enkelt kvinne føler hun kan velge og vrake blant mennene fordi HUN føler det er mange ledige. Om man bodde på en øde øy med 100 menn og 100 kvinner ville hver kvinne føle at utvalget er bra. Hun vil føle at det er 100 å velge blant. Problemet oppstår når de fleste av disse kvinnene har valgt blant disse mennene. Da er de mennene opptatt. Det blir igjen noen kvinner som må velge til slutt. DISSE kvinnene vil føle at de ikke kan velge og vrake. Det er en stor forskjell på situasjonen i Norge kontra for eksempel Russland. I Norge har vi en rimelig balanse i antall kvinner og menn slik at utvelgelsen som skjer er ganske sunn. I Russland er det så mange fler kvinner at de slåss om selv dårlige menn og står på pinne for dem for å klare å holde på dem. Dette gjør mange av disse mennene bortskjemte og de kan ta seg friheter som norske menn aldri ville våget å gjøre. Godt poeng. Det kom kanskje ikke så godt frem hva jeg mente, men vi er egentlig mer eller mindre enige. Slik jeg ser det, er årsaken til at mange kvinner lever alene at hun ikke finner en som er god nok. Mange menn lever alene fordi de ikke er gode nok.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #36 Skrevet 12. juni 2007 Aklk jeg ville heller ha hatt en mann uten barn og så mye erfaring. Jeg har så mange barn fra før av selv så Snakk om og være ego! Først skal man velges vekk for at man har liten kølle, så skal man velges vekk for at man har barn fra før??? At man har barn bør jo være bevis at kølla virker, om den muligens ikke har "rette" str så virker den allefall
Paladin Skrevet 12. juni 2007 #37 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Godt poeng. Det kom kanskje ikke så godt frem hva jeg mente, men vi er egentlig mer eller mindre enige. Slik jeg ser det, er årsaken til at mange kvinner lever alene at hun ikke finner en som er god nok. Mange menn lever alene fordi de ikke er gode nok. Det er jeg helt enig i. De fleste kvinner vil heller leve alene enn å ta til takke med en mann som de føler ikke holder mål. I Norge er slikt mulig fordi de er selvstendige, har jobb og strengt tatt ikke trenger en mann for å greie seg. I gamle dager var mange kvinner hjemme og mannen forsørget familien med penger. Da var kvinner nødt til å finne en mann for å kunne overleve. Så det er bra at likestillingen har kommet så langt at man slipper å måtte bo sammen med en mann som man egentlig ikke har lyst til å bo sammen med. Så jeg tror nok at mange kvinner skulle ønske at utvalget av bra menn som er ledige på markedet var bedre slik at de slapp å måtte leve alene. Å kunne velge og vrake er en situasjon hvor utvalget av bra kandidater er stort. Jeg tror ikke alle føler det slik. Mange kvinner er kresne og kravstore, men det er ikke noe feil i det. Spesielt ikke om de godtar å leve alene inntil den rette dukker opp. Det er verre med de kvinner som er veldig kresne og klager sin nød til alle og enhver at hun må leve alene fordi ingen mannfolk duger for henne. Dette er jo et resultat av å være ekstremt kresen. Endret 12. juni 2007 av Paladin
Paladin Skrevet 12. juni 2007 #38 Skrevet 12. juni 2007 Snakk om og være ego! Først skal man velges vekk for at man har liten kølle, så skal man velges vekk for at man har barn fra før??? At man har barn bør jo være bevis at kølla virker, om den muligens ikke har "rette" str så virker den allefall Situasjonen er ikke så "ille" i følge statistikken. Hvis du så linken på forrige side i denne tråden så vil du se at de fleste kvinner heller velger en mann med barn fra før enn de mennene som har levd alene nesten hele livet. Så en mann med familie som er ledig på markedet etter et samlivsbrudd har større sjanse for å finne en ny dame enn en mann som har vært alene veldig lenge. Jeg overlater til damene i dette forumet her å forklare hvorfor, selv om jeg har gjort mine tanker om grunnene.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #39 Skrevet 12. juni 2007 Kvinner velger i stor grad partnere oppover i alder og det gjør at yngre menn må konkurere med eldre menn. Fordi skilte middelaldrende kvinner har vanskelig for å finne seg en ny mann på samme alder, får du da en situasjon hvor du har mange flere single yngre menn enn kvinner og mange flere eldre single kvinner enn menn. Situasjonen er såpass ekstrem at det er over dobbelt så mange single menn mellom 30 og 44 i norge i dag. Den statistikken finner dere i dagbladets magasinet. Dette gir en ekstrem forskjell i markedsmuligheter for yngre menn og kvinner, hvor yngre menn må leve opp til en mye høyere standard enn en ung kvinne for å være enn valgbar kandidat. Middelaldrene kvinner kommer heller ikke godt ut av dette, men de har tross alt hatt noen store deler av livet og de har fått barn. Det er langt bedre enn å være blant de mennene som aldri ble valgt og ikke fikk barn. For menn mellom 30-44 og i mange andre av de yngre aldersgruppene skaper dette en situasjon som er langt vanskeliger enn russland der det bare er 10% flere kvinner. Forskjellen på 10% flere og over 100% flere skulle si seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #40 Skrevet 12. juni 2007 Forøvrig må jeg si at jeg kan forstå at en kvinne kan dumpe en mann på grunn av utstyret. Ikke uten å ha prøvd å få det til å funke først, men hvis det gjør at sexlivet for henne blir dårlig, er da det like rimelig som alle de mennene som dumper en kvinne på grunn av dårlig sexliv. Det er det da mange som gjør. Mann må bare vurdere hva man kan leve med av sexliv og ikke. Et sexliv uten fungerende samleier er et stort problem for de fleste som lett undergraver et forhold på sikt. Forøvrig hender det at menn dumper dama fordi hun er for vid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå