Gå til innhold

Diamant eller ikke diamant?

Anbefalte innlegg

Gjest vil fri
Skrevet

Jeg har så lyst til å fri til dama. Har kikket på ring. Synes at de vanlige forlovelsesringene er kjedlige og dama i butikket tipset meg om frieriring med diamant i. Men jeg vet ikke helt, dama mi er ikke jållete så vet ikke hva hun vil synes.

Hva ville dere synes? Er diamant et sikkert kort?

Fikk dere diamant?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_prinsessa_*
Skrevet

Gratulerer med frieri planene!

Hvilken ring du burde velge kommer jo helt ann på hva kjæresten din liker. Du skriver at hun ikke er jålete så da vil kanskje frieriringene med en sten bli litt uvant for henne?

Men det finnes jo mange litt spesielle forlovelsesringer med mindre stener i, her er noen eksempel:

Med diamanter 1

Spennringer

Ringer med og uten stener

Kan jo prøve å lure ut av henne hva hun liker og hva hun ikke kunne tenke seg?

Jeg var kjempe heldig å fikk en stor diamantring når han fridde, den er utrolig fin men den er så dyr at jeg nesten er litt redd for å bruke den. Kanskje noe å tenke på det også?

Uansett lykke til med ring valg og frieri!

Skrevet

Jeg syns så absolutt diamant, jeg fikk det. Samt at jeg har en ring som ikke er slik jente jentete, men ganske røff og stilig som går igjen i ringen til forloveden min. Si til gullsmeden hva slags type din kommende er, så vil de nok finne en kjempefin en med diamant som er litt hennes type. :) Forøvrig vil jeg jo si det finnes mange fine uten diamanter da...... men personlig foretrekker jeg det....

Gjest Gjest
Skrevet

Diamant! Jeg fikk den nydligste diamantringen når han fridde til meg, trenger ikke å virke jålete fordi om ringen har diamant.

Gjest Gjest
Skrevet

For meg er forlovelsering kun gule glatte gullringer. Alt annet er utradisjonelt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal gå for diamantring. Men for meg kommer det litt an på om du også vil ha forlovelsesring eller om dere vil kjøpe gifteringer når dere gifter dere.

Jeg fikk en enstens diamantring i hvitt gull da han fridde, og nå har vi kjøpt glatte gifteringer i gult gull uten diamanter til begge.

Når det gjelder gifteringer så synes jeg det skal se ut som en er gift og for meg er det da det tradisjonelle som gjelder. Spennringer fikk jeg beskjed i gullsmedbutikken at ble litt feil som giftering fordi ringen er brutt og da forsvinner noe av symbolikken med en ring for evigheten. Men det er jo smak og behag.

Gjest Revenka
Skrevet

Vi hadde helt glatte ringer som forlovelsesringer, men det stod på økonomien siden vi var studenter. Jeg ønsket meg en diamantring, men hadde jo en liten en fra før.

I gifteringen min er det 5 diamanter, og jeg syns den er helt perfekt!!

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg en slik "frierring" med diamant, er ikke spesielt glad i diamanter og synes ofte slike ringer blir too much. Og blir ringen for kostbar så tør ikke vimsete meg å bruke den heller så.... :sjenert:

Gjest 3llie
Skrevet (endret)

Sambo gikk for noen veldig kraftige flotte gullringer uten diamanter. Jeg er veldig fornøyd med dem, men jeg ønsker meg en diamant i min til første bryllupsdag.. :P Men jeg er veldig glad i diamanter.

Kan du ikke ta en titt på de ringene hun har fra før da, da ser du vel hva hun liker.

Endret av 3llie
Skrevet

Hva med en alliansering i hvitt gull med en diamant?? Det fikk jeg, og syns det var perfekt :rødme:

Da er den ikke for stor slik at jeg ikke synes den er ubehagelig å ha på. (liker ikke at noe stikker utenfor ringen) Pluss at den ikke er for jålete :tommel:

Skrevet

Jeg synes også allianseringene er fine. Og genialt at man kan sette i flere etter hvert. De ser heller ikke "jålete" ut.

Gjest Gjest_rsa_*
Skrevet

Jeg er absolutt ikke noen jålejente, men ringen jeg fikk av kjæresten min passer meg helt perfekt. Har fått mange komplimenter for den :sol:

Helt lik den som heter Angelica, øverst på siden. Vet ikke hvor mange karat eller no' det er da.

Skrevet

Som noen andre sa se hva slags andre ringer hun har. Jeg ville f.eks ikke ønsket meg ring med diamanter siden jeg ikke er noe særlig glad i det.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Uten diamanter synes jeg... Er ikke noe glad i ringer med diamanter jeg da. Har en som er arvestykke som jeg bruker hele tida, som har 5 diamanter i, men jeg var livredd for å bruke den de første par åra. Synes jo det er litt trist å ikke bruke en så fin ring og.

Ble veldig glad for å få ring uten diamant, bare mønster på "kanten". Takler hvertfall ikke diamanter eller pynt som "stikker ut", for det henger seg fast i klær og er faktisk litt farlig på jobben og...

Skrevet

Jeg syns den Amerikanske tradisjonen som har begynt å sninke seg inn i Norge er fin jeg:

Å fri med en flott enstens diamantring som denne:

http://www.bjorklund.no/bjorklund/product_....jsp?oid=224646

..eller eventuellt en mindre sten om det passer din lommebok bedre.

Syns denne type ringer er veldig klassiske, men vil ikke si jålete :)

Og velge gifteringene sammen.

Gjest Gjest
Skrevet
Sånn som dette har jeg, bare at jeg har 3 diamanter i den, i stedet for en. Er så glad i ringen, og er så utrolig glad for at samboeren min fant en ring som var så meg :) Han har selv en glatt ring uten diamanter, og jeg synes litt av poenget er at de skal høre sammen slik som jeg og sambo gjør jeg da :) Men hver sin smak. Jeg elsker diamanter, men ville ikke hatt en forlovelsesring med stor sten. Vil heller ha en enkel en, som går til mye. En stor sten kan fort bli så prangende, og så hadde sjarmen med diamantring blitt borte.. Skal jeg pynte meg så skal jeg pynte meg.. Skulle jeg gått med en stor sten 24/7 hadde ikke diamanter blitt så stas lengre..
Skrevet

Jeg hadde ikke villet hatt ring med diamant i.

Gjest Jytte
Skrevet

Ringer som skal brukes hver dag ønsker jeg å velge ut selv .. er veldig vanskelig på det punktet.

Gjest Peachbud
Skrevet

Du kan jo se på de andre ringene hennes? Har de stener? Eller du kan spørre henne om hun liker diamanter, og forklare bort spørsmålet.

Selv foretrekker jeg forlovelses- og gifteringer med diamant.

Synes det er viktig at hun kan bytte inn ringen dersom det er en annen ring hun heller vil ha som forlovelsesring. Si ifra om det. Hun skal tross alt bruke den hver dag i veldig lang tid, og det er viktig at hun selv liker den.

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg fikk den øverste ringen, altså ring med diamant. Er fornøyd med den. Samboeren min nevnte at jeg kunne bytte den hvis det var en annen jeg likte bedre. Da vi var for å levere ringen inn til tilpasning, så jeg på noen andre ringer. Samboeren smilte og sa "Men jeg vil at du skal ha en fin ring."

Jeg likte de jeg så på i butikken bedre. Det var ikke forlovelsesringer, men smale ringer med en større, opphøyd diamant. Ringene kostet ca 3000 mindre enn den samboeren min hadde kjøpt til meg. Etter at jeg hadde sett på de en stund, tenkte jeg "Shit, jaja. Jeg får vel ta den samboeren har plukket ut til meg". Han hadde brukt lang tid på det.

Jeg burde kanskje insistert på å få en annen ring. Skal tross alt bruke den hver dag i åresvis, og jeg synes ikke den jeg har kler hånden min så godt. Også er det jo litt synd at han har brukt så mange penger på ringen når jeg likte flere av de rimeligere ringene bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...