Gå til innhold

Å trene masse på kort tid..

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra
Skrevet

Hvis jeg for eksempel trener styrke hver eneste dag i to uker, vil jeg da se store forbedringer eller vil jeg bare ødelegge muskelene mine?

(bare lurer, tviler på at jeg noen gang kommer til å gidde det ;) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Nei. Du kan splitte opp treningen. En dag trener du f.eks bryst og triceps, en dag rygg og biceps, en dag bein og skuldre, også begynner du på an igjen :) Trener du hele kroppen må kroppen ha mer pause. Trener du f.eks en firesplitt så ville jeg anbefalt å ta en hviledag før du begynte splitten igjen. Og husk å få i deg nok mat og sove nok, restitusjon er det aller viktigste for treningseffekten tross alt, det er når musklene bygger seg opp igjen at de blir sterkere :)

Endret av Kristin_
Skrevet

Kommer an på hva du mener med forbedringer. Vil tro at musklene ikke får tid til å bygge seg opp igjen mellom hver gang man bryter dem ned, så vet ikke om de vil bli så veldig mye større. men man vil antagelig bruke mer energi og kanskje gå ned slik at musklene blir tydligere likevel.

Er ingen ekspert, men vil tro at dette kan skje. Det kommer selvfølgelig også an på hvor hardt man trener, og om man kjører "splitprogramm"(trener kun mage/rygg en dag, kun armer en annen dag osv.) eller trener alt hver dag. Hvis man absolutt skal trene hver dag ville jeg trent styrke og kondisjon annenhver dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke no hensikt i å trene styrke hver bidige dag. Dersom man f.eks har en tresplitt vil det være helt greit å trene disse tre programmene ei gang i uka, kanskje begynne på nytt i gjen , så du får beina to dager i uka, altså i alt fire treningsdager pr uke. Er beina som trenger å trenes mest for å opprettholde / øke muskelvekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...