Gjest vær75 Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Hvordan vet en at en har funnet den rette? Hva er tilstrekkelig til at det er feil å bli i et forhold? Finnes egentlig mr.right eller finnes det flere personer der ute som kan være rett for en ? Er mr.rett rett og slett et konsept som er skapt for oss av amerikansk hollywood film ? Jeg som skriver dette er ei jente som har vært i et forhold i endel år nå , MEN slik det gjerne går i endel forhold så er ikke gløden og gnisten den samme som den var da forholdet var ungt . I tillegg til dette så har jeg også truffet en annen fyr som på merkelig vis forstår meg bedre enn min kjære , selvom jeg bare har kjent den nye i noen få måneder . Så ..... noen kommentarer rundt dette fra de som har vært i litt langvarige forhold mottas med takk .......
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Hvordan vet en at en har funnet den rette? I tillegg til dette så har jeg også truffet en annen fyr som på merkelig vis forstår meg bedre enn min kjære , selvom jeg bare har kjent den nye i noen få måneder . Det er fullt mulig å finne en mann som en føler det er veldig riktig å være sammen med. Men det krever litt innsatsvilje fra begge to, ikke bare fra kvinnen. Hvis begge gjør en innsats over tid og utgangspunktet er at de to liker hverandre veldig godt (mer enn bare venner, det må jo krible litt også!) lover dette godt for forholdet. Men det er ikke dermed sagt at en er med riktig mann! Det finnes flere Mr. Right. Mr. Right er ikke filmskapt, han finnes. Hvis denne andre mannen du har møtt får deg til å føle deg bedre enn når du er med din nåværende kjæreste, synes jeg du bør vurdere mulighetene for å bli sammen med ham som får deg til å føle deg best.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Hvis denne andre mannen du har møtt får deg til å føle deg bedre enn når du er med din nåværende kjæreste, synes jeg du bør vurdere mulighetene for å bli sammen med ham som får deg til å føle deg best. Helt enig, dump han !
Blåklokke Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Hm, men hvis kjæresten din er snill, kjærlig og pålitelig og du er veldig glad i ham, da ? Du vet jo ikke alt om den andre mannen enda ? Mange menn virker så befriende annerledes i begynnelsen og kan virke som den eneste sjelevennen din du noensinne kommer til å treffe, men er gresset alltid grønnere på den andre siden ?
gompen Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Det finnes noe som er rett, og noe som er perfekt. Hva som er hva må du finne ut selv. Tviler man i et forhold, burde man ikke være i det. Men det er min mening, ikke hør på meg.
Gjest Talula Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Hm, men hvis kjæresten din er snill, kjærlig og pålitelig og du er veldig glad i ham, da ? Du vet jo ikke alt om den andre mannen enda ? Mange menn virker så befriende annerledes i begynnelsen og kan virke som den eneste sjelevennen din du noensinne kommer til å treffe, men er gresset alltid grønnere på den andre siden ? Veldig enig i dette. Det kan være at gresset er grønnere på den andre siden, men det er ikke nødvendigvis tilfellet. Hvis du fremdeles er glad i kjæresten din, kanskje det er mulig å finne tilbake til gløden og gnisten dere en gang hadde? Men hvis du ikke er glad i ham lenger blir det jo en annen sak..
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 I tillegg til dette så har jeg også truffet en annen fyr som på merkelig vis forstår meg bedre enn min kjære , selvom jeg bare har kjent den nye i noen få måneder . Hvordan var din nåværende kjæreste da du traff ham? Mye bedre enn han du hadde før ham? Du kan selvsagt ta sjansen på at den nye vil bli bedre, men tenk litt på dette: En mann som liker en dame vil vise sine beste sider, om han er interessert i å satse på noe med henne. Dette betyr at du ikke har sett de dårlige sidene hans ennå, dere har ikke kjent hverandre lenge nok til det. Selvsagt forstår han deg om han liker deg. Det går på å vise sine beste sider! Gjenkjenner du følelsene du har nå, med tanke på de du hadde da du møtte din nåværende? Tror du det vil være annerledes om ti år med ham du har truffet, når dere er vant til hverandre, og kanskje ikke har anledning til å dyrke romantikken og andre koseting pga en travel hverdag? Om du er 100% sikker på at alt i hele verden vil bli så mye bedre, er det vel ikke noe å tenke på, men jeg ville kanskje være litt nøktern også. Du ville ikke være den første, og neppe den siste som ruser seg på forelskelse og tråkker i grøten
Gjest væren75 Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 hei , meg og min kjæreste , har som sagt vært sammen i endel år , så det er egentlig litt vanskelig å beskrive hvordan det jeg føler nå er i forhold til det jeg følte for x antall år siden . En ting som er sikkert er det at disse 2 gutta er ganske annerledes i forhold til hverandre , og det jeg da påfølgende føler blir derfor også annerledes . I forhold til det du skriver om :" at en mann viser de beste egenskapene sine for en dame han setter pris på " er jeg bare delvis enig i dette . En mann viser det han tror er bra egenskaper ( i forh til dame han liker ) , mens hva en selv syntes er gode egenskaper avhenger jo av en selv ; ergo det må være en viss match mellom oppfatning av hva som er gode egenskaper for begge , og som er sammenfallende , men som ikke nødvendigvis er til stede mellom 2 individer .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå