Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #21 Skrevet 13. august 2007 :kaffe: Tja - morsom tråd det her. Hun der sexolog skreppa på VG spurte i bloggen sin "hvem er sjekkesjefen" og jeg kan love at jentene helst ikke vil sjekke. Min konklusjon på det er at damene selvsagt ikke vil ha ulempene med å være frigjorte og likestilte - kun fordelene. Og de opplever visstnok det å kunne måtte gå på et par nederlag - en sur gjeip - som en absolutt ulempe. Men når det gjelder tingenes tilstand har du helt rett - de aller fleste norske menn ville sette pris på et "hei" ...på den andre siden du bør ha følehornene ute for å lodde stemningen - klengete damer er minst like ille som klengete menn. Her synes jeg en del menn (deg inkludert) har misforstått litt. Eller kvinner har brukt begreper feil, de også. Likestilling handler ikke om at begge parter sjekker med 50/50 jegermot og innsats. Likestilling handler om å jobbe for å utjevne så godt man klarer lønnsforskjeller, muligheter til arbeids og stillinger i visse deler av markedet, liek rettigheter, ikke diskriminering av verken menn eller kvinner, m.m. Sjekking og vårt biologiske "jeg" er noe helt annet og holdes helt adskilt fra den politiske debatten. Når vi snakker om menn og kvinner - og hvem vi er - og våre urinstinkter - er det i mine øyne mest naturlig og passende at mannen tar initiativ og står på for den kvinnen han ønsker kontakt med. Da må mannen være bevisst og vite hva han liker. Som regel vet menn hva de liker når de ser det. Men innadvendte menn, late menn, passive menn...det har ikke kvinner som meg bruk for. Jeg vil ha en mann som velger meg.
Terese:) Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 jeg tror menn og kvinner er ganske like når det kommer til å bli sjekket opp.. er det helt feil?...
mamut75 Skrevet 13. august 2007 #23 Skrevet 13. august 2007 Her synes jeg en del menn (deg inkludert) har misforstått litt. Eller kvinner har brukt begreper feil, de også. Likestilling handler ikke om at begge parter sjekker med 50/50 jegermot og innsats. Likestilling handler om å jobbe for å utjevne så godt man klarer lønnsforskjeller, muligheter til arbeids og stillinger i visse deler av markedet, liek rettigheter, ikke diskriminering av verken menn eller kvinner, m.m. Sjekking og vårt biologiske "jeg" er noe helt annet og holdes helt adskilt fra den politiske debatten. Når vi snakker om menn og kvinner - og hvem vi er - og våre urinstinkter - er det i mine øyne mest naturlig og passende at mannen tar initiativ og står på for den kvinnen han ønsker kontakt med. Da må mannen være bevisst og vite hva han liker. Som regel vet menn hva de liker når de ser det. Men innadvendte menn, late menn, passive menn...det har ikke kvinner som meg bruk for. Jeg vil ha en mann som velger meg. Kan vel være enig i at den viktigste arenaen for likestilling ikke er sjekkearenaen . Ellers syntes jeg uttalelsen din om hva som er "naturlig" i beste fall blir spekulativ , egentlig lurer jeg litt på hva du legger i "naturlig"? Jeg skjønner ikke hvorfor du insisterer på å være den passive part på sjekkearenaen heller , det er mye mere (om enn mer slitsomt) morsomt å være den aktive part Det blir som å shoppe spøk!
Terese:) Skrevet 13. august 2007 #24 Skrevet 13. august 2007 som venninna mi sa : "det er gøy å flørte!! du gjør det hele tiden, du er bare ikke klar over det.. legg ut askjer hvor du vil.. bare smil og si hei når du går forbi en du synes virker alright så kommer resten av seg selv..!" nesten som å shoppe da..kanskje mer å "shoplifte", sirkulerer man ikke ofte rundt varen da? og kanskje tar den foran noen andre?... ja, ikke vet jeg.. har bare stjelt en bugg da jeg var ti..
mamut75 Skrevet 13. august 2007 #25 Skrevet 13. august 2007 Nei , ikke som å shoplifte , varen blir bare med deg hvis han vil .
Gjest David John jr Skrevet 13. august 2007 #27 Skrevet 13. august 2007 Her synes jeg en del menn (deg inkludert) har misforstått litt. Eller kvinner har brukt begreper feil, de også. Likestilling handler ikke om at begge parter sjekker med 50/50 jegermot og innsats. Likestilling handler om å jobbe for å utjevne så godt man klarer lønnsforskjeller, muligheter til arbeids og stillinger i visse deler av markedet, liek rettigheter, ikke diskriminering av verken menn eller kvinner, m.m. Sjekking og vårt biologiske "jeg" er noe helt annet og holdes helt adskilt fra den politiske debatten. Når vi snakker om menn og kvinner - og hvem vi er - og våre urinstinkter - er det i mine øyne mest naturlig og passende at mannen tar initiativ og står på for den kvinnen han ønsker kontakt med. Da må mannen være bevisst og vite hva han liker. Som regel vet menn hva de liker når de ser det. Men innadvendte menn, late menn, passive menn...det har ikke kvinner som meg bruk for. Jeg vil ha en mann som velger meg. :kaffe: Jøss -hvem er du som tror du kan definere hva som er likestilling eller ikke?? - Jeg tipper flere og flere menn faktisk kommer til å forvente mer aktive kvinner - også på dette området.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #28 Skrevet 13. august 2007 :kaffe: Jøss -hvem er du som tror du kan definere hva som er likestilling eller ikke?? - Jeg tipper flere og flere menn faktisk kommer til å forvente mer aktive kvinner - også på dette området. Hvorfor blir du så forbauset over at jeg sier hva jeg mener om mitt syn på saken? Du vet vel at mange har ulike meninger om dette - og jeg kan bare snakke for meg selv. Selvfølgelig kan jeg definere hva likestilling er - og ikke er- i henhold til mitt syn på saken. Du er velkommen til å ha ditt eget syn på dette. Men det skulle det vel være unødvendig å si? Det blir slitsomt å si i fra til andre hver gang man ytrer en mening "husk at du står fri til å mene hva du vil men dette er min mening". En må nesten regne med at folk forstår dette selv. Det er mulig menn kommer til å forvente mer aktive kvinner på dette området fremover - jeg søker ikke slike late menn - jeg ser derimot etter aktive og offensive menn som vet å sjekke. Men det var som sagt bare meg (må man virkelig si ifra om at "dette var bare min mening" hver gang man ytrer noe? )
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #29 Skrevet 13. august 2007 :kaffe: Jøss -hvem er du som tror du kan definere hva som er likestilling eller ikke?? Hvorfor synes du det er så spesielt at noen mener de kan definere det? Må man være så stor eller spesiell for det, mener du? Eller er dette den norske måten å holde folk på plass på? Du er velkommen til å være uenig, vet du.
Gjest David John jr. Skrevet 13. august 2007 #30 Skrevet 13. august 2007 Hvorfor blir du så forbauset over at jeg sier hva jeg mener om mitt syn på saken? Du vet vel at mange har ulike meninger om dette - og jeg kan bare snakke for meg selv. Selvfølgelig kan jeg definere hva likestilling er - og ikke er- i henhold til mitt syn på saken. Du er velkommen til å ha ditt eget syn på dette. Men det skulle det vel være unødvendig å si? Det blir slitsomt å si i fra til andre hver gang man ytrer en mening "husk at du står fri til å mene hva du vil men dette er min mening". En må nesten regne med at folk forstår dette selv. Det er mulig menn kommer til å forvente mer aktive kvinner på dette området fremover - jeg søker ikke slike late menn - jeg ser derimot etter aktive og offensive menn som vet å sjekke. Men det var som sagt bare meg (må man virkelig si ifra om at "dette var bare min mening" hver gang man ytrer noe? ) Da kan jeg nok ikke annet en ønske lykke til - du tror nok du ender med en gentleman - men jeg er nok så sikker på at du ender opp med en flatpannet ape .... gutta med litt mellom øra forventer dessverre aktive damer ...
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #31 Skrevet 14. august 2007 Da kan jeg nok ikke annet en ønske lykke til - du tror nok du ender med en gentleman - men jeg er nok så sikker på at du ender opp med en flatpannet ape .... gutta med litt mellom øra forventer dessverre aktive damer ... De menn jeg er vant til er nettopp gentlemen og ressurssterke. Og de er aktive og på ofensiven i forhold til damer. Late faltpannet aper vil jeg ikke ha...det er vel de late som bare står og venter på at damene skal komme bort til dem det?
Gjest David John jr. Skrevet 14. august 2007 #32 Skrevet 14. august 2007 De menn jeg er vant til er nettopp gentlemen og ressurssterke. Og de er aktive og på ofensiven i forhold til damer. Late faltpannet aper vil jeg ikke ha...det er vel de late som bare står og venter på at damene skal komme bort til dem det? :kaffe: Aha - du er en sånn golddigger?? OfFensiven skrives forresten med to f-er og forøvrig nei det er ikke bare de late som står og venter.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #33 Skrevet 14. august 2007 :kaffe: Aha - du er en sånn golddigger?? OfFensiven skrives forresten med to f-er og forøvrig nei det er ikke bare de late som står og venter. Det ble tilfeldigvis tastaturfeil, ja. Jeg vet (selvsagt) hvordan ordene staves. :kaffe: Jeg er på ingen måte en golddigger. Hvorfor tror du det? Man kan fint like ambisiøse gentlemen som ikke behøver å være spesielt rike (men en anstendig inntekt bør de da ha, akkurat som en del kvinner). Jeg kjenner nesten bare gentlemen som tar initiativ og er glad for det. Jeg kunne ikke tenke meg en lat slubbert som overlater alt ansvaret til kvinnen. Men det var bare meg og min mening. :bukke: (jeg fant ingen neie-smiley så det ble bukking istedet).
Altena Skrevet 14. august 2007 #34 Skrevet 14. august 2007 Men det var som sagt bare meg (må man virkelig si ifra om at "dette var bare min mening" hver gang man ytrer noe? ) Å variere argumentasjonen med små stikkord som "jeg synes", "jeg mener", "slik jeg ser det", "i følge mine erfaringer", "personlig er jeg en som...." og så videre er jo også et alternativ :kaffe: Dette er et online forum hvor debattantene ikke har muligheten til å stå ansikt til ansikt og argumentere og dermed er det ofte en fare for at en utelatelse av slike små stikkord kan føre til at du blir oppfattet som bastant og fastlåst i det du sier, som om dine synspunkter er den eneste lov som gjelder. Angående likestilling når det kommer til sjekking synes jeg det er helt greit at menn sjekker meg opp og jeg har heller ingenting imot å sjekke dem opp. Som du sikkert vet så finnes det faktisk også innadvendte og sjenerte menn og det virker litt urettferdig å si at "jaja, tør de ikke å sjekke meg opp så får det heller være". Det å gå rett bort til noen og legge på sjarmoffensiven er, tro det eller ei, ikke noe som faller like naturlig for alle, enten det er menn eller kvinner det er snakk om. Synes det er ganske generaliserende og arrogant å sette innadvendte menn i samme bås som late, flatpannede aper. Det er ikke nødvendigvis det at de ikke gidder som er problemet, men heller det at de rett og slett ikke tør.........tenke seg til at sånt noe går an: menn som liksom skal være så macho og eplekjekke, ture frem og ta kvinner med storm. Det er heller ikke særlig sjarmerende med en innadvendt fyr som må drekke seg snydens før han i det hele tatt tør å gå bort og sjekke deg opp. Og dersom en skulle stå i et hjørne hele kvelden og vente på at den sjenerte, keitete karen skal sjekke en opp er det jo også en mulighet for at man går glipp av sjansen til å bli kjent med en knakende kjekk fyr. Men det gjør vel ikke så mye for deg? Og hvorfor er det bare menn som skal bli oppfattet som late dersom de ikke aktivt går inn for å sjekke opp kvinner? Dersom kvinner ikke sjekker opp menn, er de da late eller blir det bare regnet som å holde seg til de slaviske, gammeldagse kjønnsrollene og opprettholde sin plass i samfunnet som en kostbar og tilbakeholden kvinne?
Top Gun Skrevet 16. august 2007 #35 Skrevet 16. august 2007 (endret) I følge boken "Han er faktisk ikke interessert" (skrevet av en mann fra New York) tar mannen selv initiativ når han er interessert i en kvinne. Hvis mannen er interessert men sjenert og redd osv. (en blek nerd f.eks) vil han ikke ta kontakt. Så den boka kan du kaste. Endret 16. august 2007 av Top Gun
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #36 Skrevet 17. august 2007 Hvis mannen er interessert men sjenert og redd osv. (en blek nerd f.eks) vil han ikke ta kontakt. Så den boka kan du kaste. De menn som eventuelt måtte være redde, bleke, nerdete og hemmende sjenerte vil ikke jeg være interessert i uansett, vil jeg vel. Jeg tror derfor det er smart å beholde boken. Jeg vil bli sjekket opp av offensive menn som vet hva de vil ha, ikke leke sosialarbeider eller sykepleier for redde, bleke menn.
W. Wallace Skrevet 17. august 2007 #37 Skrevet 17. august 2007 Jeg vil bli sjekket opp av offensive menn som vet hva de vil ha, ikke leke sosialarbeider eller sykepleier for redde, bleke menn. Jeg elsker disse korte setningene som sier alt om hva kvinner vil ha. Det er ikke alltid dere vet helt hva dere selv vil ha, men noen ganger glimter dere til. Sitatet ovenfor er gull hvis man klarer å danne seg et bilde av hva det betyr å være "en offensiv mann som vet hva han vil ha" eller "en redd, blek mann". For min del blir jeg litt satt ut når en dame kommer bort til meg og prøver å sjekke meg opp. Problemet er ofte at mange stiller intervjuspørsmål, sånn at man ender i en ekkel loop av kjedelig informasjon. Gjelder bare å mentalt "slappe" seg selv i trynet og ta kontroll over samtalen så man slipper å sitte å prate om hvor man er fra eller hva moren din heter hele kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #38 Skrevet 17. august 2007 Jeg elsker disse korte setningene som sier alt om hva kvinner vil ha. Det er ikke alltid dere vet helt hva dere selv vil ha, men noen ganger glimter dere til. Sitatet ovenfor er gull hvis man klarer å danne seg et bilde av hva det betyr å være "en offensiv mann som vet hva han vil ha" eller "en redd, blek mann". For min del blir jeg litt satt ut når en dame kommer bort til meg og prøver å sjekke meg opp. Problemet er ofte at mange stiller intervjuspørsmål, sånn at man ender i en ekkel loop av kjedelig informasjon. Gjelder bare å mentalt "slappe" seg selv i trynet og ta kontroll over samtalen så man slipper å sitte å prate om hvor man er fra eller hva moren din heter hele kvelden. Gang på gang når det diskuteres om menn, kvinner, sjekking og forhold har vi vært enige, W. Wallace. Vi må være match made in heaven. Du representerer en type mann som jeg gang på gang mener er den ideelle mannstype som mange av oss kvinner ønsker oss. Håper det finnes mange som deg! *Julie/gjest, osv.*
Top Gun Skrevet 17. august 2007 #39 Skrevet 17. august 2007 De menn som eventuelt måtte være redde, bleke, nerdete og hemmende sjenerte vil ikke jeg være interessert i uansett, vil jeg vel.Du nevnte ikke at "mannen" utelukket visse grupper menn.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #40 Skrevet 18. august 2007 Du nevnte ikke at "mannen" utelukket visse grupper menn. Vilel det ha vært avgjørende for ditt syn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå