Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Hva er egentlig hovedforskjellene på disse to studieretningene?
Gjest vimse Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Hva er egentlig hovedforskjellene på disse to studieretningene? Det er som regel mer matte i datateknikk, da det ofte er ingeniørstudier som bruker beskrivelsen datateknikk, og de har en del fellesfag med andre ingeniørretninger. Matte, kjemi og fysikk kan virke meningsløst når man går på datateknikk, men det er faktisk nyttig siden man blir flinkere på problemløsning.
messy Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Studiene har veldig like studieplaner med mye programmering og matematikk. Jeg studerer selv informatikk ved Universitetet i Tromso (Bergen fra hosten av). Jeg er usikker paa hva forskjellen er, da jeg tror at man vil faa omtrent samme kompetanse fra det ene studiet til det andre. Det kan virke som Informatikk vektlegger mer paa IT-delen og det aa skrive programmer og forstaa datamaskiner, mens Datateknikk velger aa vektlegge en del mer matte og andre fag for aa faa en "bredere" kompetanse. - kjaeresten til messy
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Tromsø er et av de stedene jeg har sett på med tanke på it-studier. Er du fornøyd med opplegget der? Siden du går på universitetet er det kanskje en femårig siv-ing du går?
messy Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Tromsø er et av de stedene jeg har sett på med tanke på it-studier. Er du fornøyd med opplegget der? Siden du går på universitetet er det kanskje en femårig siv-ing du går? Jeg begynte paa Bachelor, men skal ta Master. Har tatt de samme fagene som de som gaar integrert master (femårig siv-ing) skal ta iflg sitt studieprogram. Tromso er absolutt aa anbefale. Opplegget her er veldig bra, saa jeg vil anbefale det paa det varmeste (selv om det er kaldt her). Jeg skal (mest sannsynlig) ikke fortsette i Tromso til hosten, avhengig av om miss messy kommer inn paa studiet hun vil inn paa. Da bytter jeg over til Bergen istedet. Bare spor hvis du lurer paa noe.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Likhetene mellom de to studiene er at begge kan tas som brevkurs, de er greie å komem seg gjennom, karakterene teller ikke, behovet er enormt og lønnen er skyhøy. Begge disse retninger kan absolutt anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå