Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Jeg og typen skal snart flytte sammen. Og da trenger vi utrolig mye! Har kjøleskap, stekovn og andre store ting. Men det er vanskelig å huske alle mindre ting som også trengs... Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med typiske ting som alle hjem har, men som kanskje er lett å glemme...Jeg selv har tenkt på: -Støvsuger, -Nal til vinduene, -Bøtter, -Kluter, -Kaffetrakter, -Oppvaskbørste, -Strykejern og brett. Prøver å se for meg hva som er absolutt "must" på de forskjellige rommene i en bolig, men det mest vanlige som ostehøvel og sånne småting kan lett glemmes. Er det noen "må ha"- lister på nettet kanskje?
Gyda Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Hvis dere har bodd "hjemmefra" hver for dere før dere flytter sammen, så vil kanskje det beste være og se hva man har når man fyller skuffer og skap med det man har. Oppvaskmiddel og børste er jo f.eks noe man absolutt bør ha - men det, som det meste andre er jo sånt man skaffer når man får bruk for det. Hvis det viser seg at dere har for få grønnsak-kniver eller boksåpnere, så må man jo bare supplere etterhvert. kopper, fat, glass, bestikk, tørkerullholder, kasseroller, stekepanne, duker, blomster, puter til sofaen, sengetøy, håndklær... Mer eller mindre umulig å ramse opp - hvis dere ikke har noen verdens ting, så er det vel bare å begynne å kjøpe litt av hvert...
Arkana Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 I tillegg til det som er nevnt over her: gardiner, lamper, vaskemidler (inkludert utstyr som kluter, toalettbørste o.l.), dyner, puter, laken, sengetøy, håndduker, skohylle, kleshengere, basisvarer til kjøkkenet (hermetikk, tørrmat o.l.), tepper til gulvene, lyspærer, batterier, sikringer (alltid lurt å ha tilgjengelig).
Gjest HB Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Langkost var noe av det første jeg måtte kjøpe meg. Ellers tok jeg en titt gjennom kjøkkenskuffer og -skap hos min mor før jeg flyttet for å vurdere hva hun har som jeg kunne trenge. Andre spesifikke ting jeg kommer på er ildfaste former og rivjern. Hilsen Lille meg
Tabris Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Dørmatte inne og ute er noe jeg lett glemmer å tenke på.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Mitt beste råd er å ikke kjøpe inn ting. Vent heller og se hva dere får bruk for etter hvert (butikkene er nok åpne da også ). Så slipper dere å fylle skapene og bruke pengene på ting dere strengt tatt ikke trenger..
Imax Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Slenger meg på siste her, ville absolutt ventet med å anskaffe meg ting før jeg ser jeg trenger det. Ellers vil du har huset fullt av ting du ikke trenger. Tips fra andre om hva man mååå ha gjelder kanskje ikke for deg? F.eks. vet jeg om nok av folk som mååå ha mikrobølgeovn, og vi greier oss fett uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå