Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Jeg bor i Finnmark, og der har vi som regel ikke bruk for så mye sommerklær. I tillegg passer ikke de fra i fjor meg. Nå trenger jeg en garderobe for en uke i Paris. Ikke for dyrt, og som passer min kropp (32 i jeans er for smått, hengemage og kraftig generelt). Noen som kan hjelpe med litt tips så jeg slipper å gå naken? Skal snart på en liten ferie i nærheten av en storby, så burde ha butikker nok å velge i.
Catzy Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Hvis du er litt kraftig, så tror jeg at litt løse tunikaer, muligens med en singlett under, og capribukser kan være fint. Kjoler er også greit, men når man skal ut på sightseeing kan det være fint med litt stoff mellom toppen av lårene, synes jeg. Synes capribukser er finere enn tights, men tights kan jo også funke. Ha gjerne et belte utenpå tunikaen for å definere litt fasong. Gå for naturmaterialer (bomull, lin, silke), siden de puster og ofte henger bedre enn polyester etc. Tunika, capribukser, singletter, kjoler og tights får du i alle kjedebutikker og i de fleste butikker som ikke er i kjede. Du kan pynte opp med litt lange halskjeder som matcher beltet eller tar opp farger i klærne dine.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Capribukser er vel litt vanskelig å få tak i, da det ikke er så in nå? Kjoler og skjørt er litt vanskelig, lårene gnisser sånn når jeg blir svett, og jeg blir sår.
panda Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Capribukser er vel litt vanskelig å få tak i, da det ikke er så in nå? Kjoler og skjørt er litt vanskelig, lårene gnisser sånn når jeg blir svett, og jeg blir sår. Bruk sykkelshorts under skjørt (ikke de med polstring ) eller så kan man få kjøpt underskjørt som er bukseskjørt. Det er behagelig og svalende.
Rexina Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Jeg er kraftig selv og bruker veldig mye skjørt og kjoler (nesten bare dette) med mamelukk under (dvs. helt stram lang underbukse så jeg ikke får gnagsår på lårene). i tillegg bruker jeg mye lange topper hvis jeg bruker bukse. Men er ikke noe glad i å gå i det, for jeg finner aldri noen som passer, og hvis jeg gjør så glir de ned i livet og er ekle og stramme rundt rumpe og lår.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Hvor får jeg kjøpt mamelukker/sykkelshorts uten polstring da?
Catzy Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Både H&M og LaRedoute har capri /kortbukser på sine nettbutikker, så det burde ikke være noe stort problem å få tak i. Er ganske sikker på at de har det i de fleste kjedebutikkene generelt. H&M: http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshop...M_BYX_HIGHWATER LaRedoute: http://www.laredoute.no/ListPage/ListPage....CategoryId=2542 De fleste kjedebutikkene har også tights /leggings, som du kan se etter i tillegg til sykkelbukser. Mamelukker er jeg ikke sikker på hvor du kan få kjøpt, men hvis du har tilgang til en symaskin, burde det være greit å sy selv. Ellers kan du handle på nett. Søk etter bloomers, da kommer du f.eks til denne siden: http://www.bloomers4u.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå