Gjest lillebøll Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Å du herlige. Går vanligvis på en ganske høy dose efexor, tok minstedosen på torsdag og ikke tatt noen siden. Dør jeg ikke nå overlever jeg alt. Noen tips om hvordan få systemet til å overleve støt i hodet, ising i hjernen og alle andre morsomme bivirkninger?
Grønn Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Man skal ALDRI bråslutte på antidepressiva, det kan få katastrofale følger. Trapp ned forsiktig og over lengre tid, det er den eneste trygge måten å gjøre det på. Isingen og støtene vil gå bort etter noen uker.
Gjest vimselot Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Vet ikke, men man skal jo ikke bråstoppe, det vet du også. Har hørt om en som måtte bruke valium for å bli kvitt det verste, men hun bråstoppet ikke, trappet gradvis ned, men fikk abstinenser likevel. Ring legevakta?
Gjest lillebøll Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Ddette er morsomt. Samboern fikk beske om å komme me tablettene eventuelt flytte. Så da håper vi på tabletter.
Gjest Sativa Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har også brukt og sluttet med efexor uten legens "samtykke". Du vet sikkert at man helst skal slutte i samråd med lege, så det gidder jeg ikke å pese deg på. Det du evt kan gjøre når det er som verst, er å ta deg en halv tablett. La oss si at du prøver å holde ut ubehaget litt lenger for hver gang du tar en tablett, så vil du til slutt greie deg fint uten.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Man skal ALDRI bråslutte på antidepressiva, det kan få katastrofale følger. Dette stemmer!!! Hvordan i hele verden kunne du finne på noe slikt TS?
Gjest lillebøll Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Jeg gikk tom. Og samboeren hadde resepten med seg. Men jeg ble berget. Klarte nesten ikke skille virkelighet fra fantasi til slutt. Passe dårlig der jeg lå i mitt eget snørr. Heretter skal jeg ha et lager.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Du må ikke finne på å bråslutte med lykkepiller. Lykkepiller eller antidepresive som det faktisk er skal man alltid trappe opp med og like viktig er det å trappe ned. Du må huske på at dette er en medisin som tilfører hjernen din et stoff som heter seretonin, og når du brått slutter å gi dette til hjernen din så blir du ""rar" (utenfor deg selv opplevelse.) Det er farlig å gå tom for dette, så det er godt at du har fått i deg medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå