Gå til innhold

Hører det med å skjenke bruden på utdrikkingslaget?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det sier seg kanskje selv med det namnet, men synes dere at det hører med å skjenke bruden skikkelig full når hun skal drikkes ut?

Jeg er forlover og lurer litt på hva som forventes av meg.

Noen drikker ikke i det hele tatt og andre må bæres hjem. Hvike erfaringer har dere, hva blir vellykket?

Og ikke minst: Jeg har hørt at noen sier at forloveren skal drikke i takt med bruden - stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Liker bruden å drikke seg full kan hun gjøre det, er hun måteholden skal hun få drikke lite og er hun avholdsmenneske skal hun slippe alkohol.

Skrevet

Personlig synes jeg ikke rølpefester er de morsomste... Folk må gjerne være gode og fulle, men ikke vegetative.

Men vær en snill forlover, spør venninnen din om hva hun vil :)

Gjest Gjest
Skrevet
Liker bruden å drikke seg full kan hun gjøre det, er hun måteholden skal hun få drikke lite og er hun avholdsmenneske skal hun slippe alkohol.

Hun liker å drikke seg full, slik jeg huskeer det fra studietiden.

Nå tror jeg hun drikker seg full veldig skjelden, og svigerfamilien er bortimot avholds. Jeg "frykter" at dette er hennes siste sjanse til en skikkelig rotbløyte, og jeg kan ikke spørre henne for da lukter hun lunta. Kamske sier hun "ikke drikke" av hensyn til svigerfamilien også. Har dere gode/dårlige erfaringer med fulle/edrue bruder? Hva sa bruden at hun likte i ettertid? Det kan vere goft å vite tilsener også ....

Gjest Gjest
Skrevet
Hun liker å drikke seg full, slik jeg huskeer det fra studietiden.

Nå tror jeg hun drikker seg full veldig skjelden, og svigerfamilien er bortimot avholds. Jeg "frykter" at dette er hennes siste sjanse til en skikkelig rotbløyte, og jeg kan ikke spørre henne for da lukter hun lunta. Kamske sier hun "ikke drikke" av hensyn til svigerfamilien også. Har dere gode/dårlige erfaringer med fulle/edrue bruder? Hva sa bruden at hun likte i ettertid? Det kan vere goft å vite tilsener også ....

Herregud så mange skrivefeil! Jeg har ikke drukket meg til mot før jeg skrev dette, altså! Jeg er bare dårlig å skrive på maskin ..

Skrevet

Det er jo godt mulig at hun har forandret seg fra studietiden. Hva med å spørre mannen hennes?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke det er et must at bruden skal sjenkes, jeg synes slikt er barnslig og pinlig.

Gjest Gjest
Skrevet

For et par år siden ble en veninne drukket ut. Hun hadde ikke så lyst til å bli full og prøvde å bremse (drikke vann osv,) Hun misslykkest totalt å ble utrolig full - fullere en hun noen gang har vært før.

Hun var fyllsyk i flere dager etterpå, MEN hun sier at det var kjempegøy! Hun har nå fått et barn og jeg tror at dette var hennes siste mulighet til å drikke seg sanseløs, og hun er glad for at hun ble skjenket så hemningsløst full før det var for sent.

Vet dere om bruder som har blitt skjenket skikkelig fulle og som regner det som en negativ opplevelse? Ble dere fulle på utdrikkingslaget?

Gjest Gjest
Skrevet
Vet dere om bruder som har blitt skjenket skikkelig fulle og som regner det som en negativ opplevelse? Ble dere fulle på utdrikkingslaget?

Jeg måtte drikke en shot per klemmegave jeg ikke klarte å gjette. Og det var endel...

Gikk ikke så bra, ble dårlig og var hjemme klokka 21.00.

Det var ikke meninga et det skulle gå sånn selvfølgelig, men de tok meg nok for å være litt hardere på flaska enn jeg er... :skaal:

Hadde en fantastisk dag før dette da, var på spa, ble fjernstyr (alà Thomas og Harald), kjempegøy!, og fikk magedanskurs som alle var med på.

Men følte meg litt snytt for en fest da ;)

Skrevet
For et par år siden ble en veninne drukket ut. Hun hadde ikke så lyst til å bli full og prøvde å bremse (drikke vann osv,) Hun misslykkest totalt å ble utrolig full - fullere en hun noen gang har vært før.

Hun var fyllsyk i flere dager etterpå, MEN hun sier at det var kjempegøy! Hun har nå fått et barn og jeg tror at dette var hennes siste mulighet til å drikke seg sanseløs, og hun er glad for at hun ble skjenket så hemningsløst full før det var for sent.

Har ikke hatt utdrikningslag, men ville sett på det som en negativ opplevelse hvis noen bevisst lurte meg eller tvang meg fullere enn jeg selv ønsket. Jeg synes ikke det å være dritafull og uten kontroll er så morsomt at det gjør noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Folk får gjøre som de vil, men de jeg kjenner som gifter seg har stort sett vært med på mer enn én fest før. Dermed er ikke det å bli stupfull noen enestående eller spesielt viktig opplevelse, heller noe de fleste av oss er ganske ferdig med. Jeg har møtt på utdrikningslag hvor den de drikker ut har ligget bevisstløs i en busk fra tidlig på ettermiddagen til de våkner likbleke utpå kvelden - det er jo ikke så moro?

I utrikningslagene jeg har vært har nok bruden blitt litt sjenket, men har fått lov til å beholde kontrollen over hvor mye hun har drukket, dvs at hun har ikke måttet skåle hele tiden, f eks. Greit å bli full, men kjedelig å ikke huske noen ting

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg ble heldigvis ikke "skjenket", og hadde ikke likt å bli presset til å drikke meg drita. Har kanskje noe med alder å gjøre også?

Skrevet

Jeg synes at enkelte ting bør bruden få bestemme selv, og alle er forskjellige. Det har ikke bare med alder å gjøre. Selv er jeg 20, og jeg har i hvert fall ikke lyst til å bli skjenket dritings og driti ut på utdrikningslaget mitt, og det har jeg sagt klart ifra til min forlover. Det er selvfølgelig greit å kose seg med litt alkohol og bli litt god og brisen, men jeg drikker vanligvis ikke så mye, og da blir det litt feil. Vil mye heller på spa, for eksempel, etterfulgt av en god middag sammen med mine nærmeste venninner.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ble heldigvis ikke "skjenket", og hadde ikke likt å bli presset til å drikke meg drita. Har kanskje noe med alder å gjøre også?

Veninnen jeg skrev om som likte å bli kjenket så full på utdrikkingslaget var i starten av 30-åra.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at det ikke trenger å bli noen motsetning mellom spa, paintball, god middag osv. på den ene siden og det å skjenke bruden. Man kan jo bruke hele dagen på andre opplevelser (kanske ikke helt edru, men ikke noe fyll) for så ha drikkeleker og skåling på kvelden/natta.

Skrevet

Drikkeleker er vel noe som hører tenårene til, da...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange som skriver at man bør spørre bruden om hun vil skjenkes. Men er det så godt råd som det virker? For det første så er spørsmålet ganske avslørende om hva som planlegges. For det andre: skal man da spørre henne: "Vil du skjenkest skikkelig full når du skal drikkes ut?" Hvor mange voksne kvinner ville ha svart ja på spørsmålet selv om de har lyst å få seg en siste fyllekule før familielivet starter?

Det har også slått meg at dette er det ultimate av ansvarsfrihet.

Ikke bare blir bruden full, hun blir også skjenket full av veninnene under "tvang". Stort mindre ansvarlig for egne handlinger kan man vel ikke bli?

Skrevet

Jeg må si jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg skulle hatt et utdrikningslag hvor jeg ble sjenket skikkelig full, normalt så er jeg mer eller mindre helt avholds bortsett fra vin til middag og hadde mest trolig nektet og drikker store mengder alkohol.

Rett og slett fordi det er noe jeg ikke liker og syntes det ikke er noe morro..

*mumler for seg selv at hun kanskje burde slutte og snoke her snart*

Skrevet

Forloveren kjenner vel bruden såpass godt at hun vet om bruden kan tenke seg å bli kanakkas eller ikke.

Jeg syns ikke man skal ta utgangspunkt i å få bruden sanseløs. Bruden skal ha det gøy også, og gjerne huske kvelden etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet
Forloveren kjenner vel bruden såpass godt at hun vet om bruden kan tenke seg å bli kanakkas eller ikke.

Jeg syns ikke man skal ta utgangspunkt i å få bruden sanseløs. Bruden skal ha det gøy også, og gjerne huske kvelden etterpå.

Du har rett i at det er poengløst å skjenke bruden så full at det ender i spying og store hull i hukommelsen.

Men jeg synes at poenget med ansvarsfrihet var interessant.

Finnes det bedre unskyldninger for å f.eks klippe av vaskemerket fra boxershortsen til mange ukjente menn, synge karaoke i morsomme kostynmer eller kikke ned i tangaen til en mannlig stripper en: "Det var vilt, men jentevennene mine tvang meg til å drikke meg dørgende full".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...