Gjest Spring Hermit Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Vet det har vært flere slike tråder tidligere. Men jeg lurer på, hva gjør dere nå som det er sommer? Alt skal jo være så sosialt når det er sol og varmt. Grilling, båtturer, sitte på stranda, fiske osv. Sånt blir ikke like moro aleine akkurat, og det tar ikke lang tid (for meg ihvertfall) for kjedsomheten å komme snikende etter å ha sittet nede i vannkanten dønn aleine i en time. So.. noen tips fra andre med samme problem?
Gjest ? Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 hva var problemet? forsto ikke helt. du har ikke venner, er det det du mener?
Gjest Spring Hermit Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Ja, og jeg lurer på hva andre i samme situasjon finner på nå for tiden.
Gjest ? Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 når jeg ikke hadde venner satt jeg bare på internet. gadd ikke å gå ut. så fant jeg meg noen venner på jobb. og nå sitter jeg ikke alene mere. kanskje hvis du har en jobb eller kjenner noen fraskole eller noe? spør om de vil være med ut. mammaen din kanskje?
Gjest Spring Hermit Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Jeg jobber på en barnehage men alle de ansatte der er 35+ med mann og barn. Vi har ikke så veldig mye felles akkurat. Har et godt forhold med foreldrene mine men det er jo grenser på hvor mye jeg orker å være sammen med de og. Dessuten har de sine egne liv, og foreldre er ikke det samme som venner. Endret 9. juni 2007 av Spring Hermit
Gjest ? Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 så kjedelig da. hva med å finne venner på nett da? i disse facebook-tider får man jo mange flere venner enn man visste man hadde. du burde finne noen interessante du og, og ta opp kontakten? gammel barndomsvenninne?
Gjest lillebøll Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Tja. da legger du ut en tråd på KG og spør om noen vil være med å grille? Du kan og ta med en bok ned på stranden. Er ganske kjedelig med sommer når man skal gjøre alt som er gøy alene, for som oftest er jo disse tingene gøy fordi man er flere. Venter på tips jeg og, hva gjør man alene når alle enten er på ferie eller jobber?
Irie Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Når jeg er alene, liker jeg å ligge i parken og lese. Jeg griller, har med kald drikke, musikk hvis jeg ønsker, og koser meg i parken. Mitt tips er å ta med seg underholdning i en eller annen form. Å "bare" sittei parken/vannkanten er ok hvis man er flere, men det kan bli kjedelig alene. Bok, suduko, kryssord, blad eller musikk er god tidtrøyte. Lydbok er kjempedeilig
Gjest Tanita Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Hvordan klarer du å legge deg i parken alene? Jeg hadde aldri klart det.
Ce'Nedra Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Vil du ha venner da? Meld deg inn i en forening eller lignende, de har masse aktiviteter og så blir du kjent med noen samtidig Frivillig arbeid som Røde Kors etc.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 Hvordan klarer du å legge deg i parken alene? Jeg hadde aldri klart det. Hva er så vanskelig med det? :klø: Det står ingen ved inngangen av parken og sjekker hvem man ev kommer sammen med eller ikke. Hvis du er så uselvstendig at du ikke kan sette deg i en park alene er det du som har store problemer. Det kan være fint å sette seg i parken og lese en bok feks.
Skravla Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Hvordan klarer du å legge deg i parken alene? Jeg hadde aldri klart det. Synes dette er et godt spørsmål jeg. Føler meg vel enda mer venneløs ved å sitte i parken alene.
Wildy Skrevet 9. juni 2007 #13 Skrevet 9. juni 2007 Nyter det å kunen være alene, jeg. Ha tid til å gjøre akkurat det jeg vil når jeg vil. Men om ikke ønsker å være alene blir det straks litt verre. Frivillig arbeid er en genial plass å finne nye venner. Ulike hobbykurs, lag og foreninger er også plasser som er velegnet til å finne folk med noen av de samme intressene.
Gjest Tanita Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Synes dette er et godt spørsmål jeg. Føler meg vel enda mer venneløs ved å sitte i parken alene. Ja, det var akkurat det jeg mente. I parken er det fullt av venninner, venner og vennegjenger som sitter samlet eller gjør ting sammen, og når det sitter en som er helt alene så lurer man jo på hvorfor hun ikke er sammen med noen. Og følelsen av å være alene sammen med masse folk omkring forsterker følelsen av å være alene. Jeg kunne aldri klart det.
Amalie_85 Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 kanskje noen på forumet bor i næheten av der du bor? jeg har møtt 3 hyggelige jenter herfra
Gjest Spring Hermit Skrevet 9. juni 2007 #16 Skrevet 9. juni 2007 Mange fine svar her! Jeg vil jo selvfølgelig ha venner, men det er ikke noe jeg orker å streve etter akkurat nå (er innadvendt og føler aldri jeg er noe flink til å holde samtaler med folk jeg ikke kjenner). Jeg er veldig glad i å være aleine (og kan godt sitte i en park eller ved stranda for meg selv), det blir bare ensomt og kjedelig innimellom når jeg gjør de samme tingene for ørtende gang. Også som sagt, så er jo sommeren en veldig sosial sesong så man merker det mer da. Så jeg trenger noe nytt og lurte på hva andre finner på.
Gjest Peachbud Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 Synes dette er et godt spørsmål jeg. Føler meg vel enda mer venneløs ved å sitte i parken alene. Den tanken har aldri slått meg. I parken jeg pleier å dra til er det mange som ligger alene. Og selvfølgelig vennegjenger. Jeg synes det er helt ok og ligge å sole meg og lese en bok alene. Har ingenting imot å være alene i blant.
Gjest synseren Skrevet 9. juni 2007 #18 Skrevet 9. juni 2007 Ja, det var akkurat det jeg mente. I parken er det fullt av venninner, venner og vennegjenger som sitter samlet eller gjør ting sammen, og når det sitter en som er helt alene så lurer man jo på hvorfor hun ikke er sammen med noen. Og følelsen av å være alene sammen med masse folk omkring forsterker følelsen av å være alene. Jeg kunne aldri klart det. Er det viktigere for deg hva andre tenker om deg, enn å ha det kjekt og kose deg.
Skravla Skrevet 9. juni 2007 #19 Skrevet 9. juni 2007 Er det viktigere for deg hva andre tenker om deg, enn å ha det kjekt og kose deg. Det behøver ikke å ha noe med hva andre tenker om en, men heller om den følelsen man får selv.
Irie Skrevet 9. juni 2007 #20 Skrevet 9. juni 2007 Jeg synes det er helt greit å legge seg i parken alene. Ofte ser jeg flere andre som gjør det samme. Kanskje ikke så mange alene-gåere som griller, men det bryr meg ikke. Nå har nettverket mitt vokst betraktelig de siste årene, og det er ikke så ofte jeg gjør ting alene lenger (faktisk så savner jeg det litt , selv om jeg er uendelig glad i nettverket mitt). Men i perioden da jeg ikke hadde særlig med venner gjorde jeg masse alene. Kino, restaurant, kafe, tur i park og på stranden .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå