Gå til innhold

Hage i Finnmark

Anbefalte innlegg

Gjest Finnmaring
Skrevet

Vi har bygget hus og endelig er tiden kommet for å lage en hage med plen. Men er det noen som vet hvilke planter/busker som tåler dette klimaet? Her er tørt om sommeren og veldig kaldt om vinteren og jordsmonet er skrint.

Videoannonse
Annonse
Gjest finnmarking
Skrevet

Er det ingen finnmarkinger som leser KG?

Skrevet

Joda - men har ikke peiling på hage...

I min hage er det kun stauder som var her fra før når vi kjøpte huset - og de vokser som ugress. Fyller på med stemorsblomster og diverse andre ettårs planter hvert år. Vet ikke hva de heter de jeg har, men de er helt ok.

Hør med nærmeste gartneri om hva de anbefaler av planter for din hage. Det har vel litt å si om det er mye sol rett på der du har tenkt å ha blomstene, vind osv. Det er jo også forskjell på innlands og kystklima...

Gjest StockDama
Skrevet

har også null peiling på hage, men en flott hage går ann å lage selv om man bor i finnmark =p

moderen har masse pene busker og blomster som har holdt seg i årevis..så er mulig å ha andre planter enn bare ett års planter.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
Her har noen fått svar på det samme hos Hus, hjem og hage, og jeg fant også er en artikkel fra Svanhovd miljøsenter hvor du kan hente tips. Endret av Dalwhinnie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...