Gå til innhold

Mislykket vask av dunjakke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kløna_*
Skrevet

:sur: Jeg har en lyseblå dunjakke som jeg skulle vaske i maskin og tørke i tørketrommel. Fulgte vaskeansvisninga til punkt og prikke, til og med med ei tennissko i som foreslått. Jakka og skoa ble ren, skyllevannet helt klart og før jeg puttet de i trommelen fordelte jeg duna i jakken. Jeg satte på skånegang med lav temperatur og lot den gå til trommelen var ferdig. Men da jeg skulle ta den ut, var duna tilbake i klumper, og det var brune striper langs sømmene.

Prøvde hele prosessen på nytt med samme resultat. Hva er galt? :sur:

Kan nevne at jeg har vasket og tørket den jakka før med hell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøve med tennisballer i stedet kanskje?

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Er du sikker på at det står tennissko og ikke tennisball? :ler: For dette rådet med tennisballer har jeg også hørt.

Gjest Gjest_kløna_*
Skrevet
Er du sikker på at det står tennissko og ikke tennisball? :ler: For dette rådet med tennisballer har jeg også hørt.

"Wash and dry with a clean tennis shoe..." står det på vaskelappen. Det ble ny vask og tørk på gammelmåten; heng ut i vinden, gå med jevne melomrom og spre duna etterhvert som den tørker.

Fatter ikke hva som gikk galt. Har jo vasket og tørket den før. Eneste forskjellen er at den var en annen tørketrommel. Skulle tro at min splitter nye trommel var hakket bedre. Er det andre som har dårlig erfaring med Miele kondenstørketrommel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...