Gå til innhold

Barn og bading

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Hvor gammel er deres barn når de får dra på badeplassen uten en voksen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Er hønemor så her får ikke barna gå alene å bade enda de to eldste er 10 og 13 år gamle og er gode svømmere. Bedre føre var er min mening. Vi har badeplass 200 meter fra huset hvor der bare er oss og naboene som bader. MEN det må ikke være meg som følger; er der andre voksne til stede er det ok.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Min eldste er 10 år og får aldri gå alene. Kun med voksne.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne diskusjonen har jeg med sønnen i huset om dagen. Han er 7,5 og ganske flink til å svømme. Men å dra på badeplassen alene, det får han ikke lov til.

Flere av hans kamerater fra 2.-4. klasse får lov, og jeg blir sjokkert. Anser meg absolutt ikke som en hønemor, men jeg kommer ikke til å å la ham dra inn alene før jeg er sikker på at han og vennene kan takle alle situasjoner. Om han da er 12 eller 15 det vet jeg ikke i dag.

Skrevet

Jeg har vært veldig streng, og mitt barn var nok 14-15 før jeg syns det var OK.

Jeg har en kollega som lot sine barn gå alene fra samme alder, og som hadde som regel at de alltid skulle være minst tre i tilfelle noe skjedde. Tanken var at da kunne en løpe etter hjelp og en vente hvis noe skulle skje med en av dem.

Når det gjelder bading så tenker jeg "better safe than sorry", sett den grensen dere føler er rett for deres barn.

Gjest *Magica*
Skrevet

14 - 15 her også. Og de må være flere.

Skrevet

Faren til sønnen min på 11 år bor bare noen hundre meter fra stranda. I dag da jeg hentet han fortalte han at han og noen kamerater hadde vært på stranda alene flere ganger denne uken.

Jeg ble litt paff med en gang for jeg synes det er fortidlig, men jeg kan ikke akkurat bestemme så mye når han er hos far. Han er god til å svømme, men jeg vil alikevel ikke sende han alene eller sammen med kameratene. Det er litt lengre til stranden her jeg bor, tror det er et par km.

Jeg var selv mye på standen sammen med venninner når jeg var på hans alder men alikevel er jeg skeptisk til å la han gå dit uten voksne.

Min datter på 15 har vært på stranda alene, det begynte hun med i fjor.

Gjest Marillia
Skrevet

Eldstemann er 11 år og har ymtet frempå om å få gå på badestranda uten voksne, men den gang ei. Tror jeg selv var rundt 13 år selv da jeg og venninner fikk gå på stranda alene.

Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Min datter spurte meg om hun fikk gå til drikkevannet i dag med en 12 år gammel jente. Datteren min blir 8 år. Og det kom absolutt ikke på tale. Måtte ta en prat med henne og sa at jeg ønsker hun aldri går dit med andre, uten å spørre meg først. Så sa jeg at hun er altfor ung og kan ikke gå uten en voksen. Får jo hetta bare av tanken jeg. :S

Endret av Miss Cutie
Gjest Sativa
Skrevet

Min datter på 11.5 får dra alene. Jeg kjører og henter, samt at hun ikke får gå i hoppetårnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...