Gå til innhold

Montanahyller

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har lyst til å bestille Montana hyllesystem på en vegg som måler 550 x 170 cm. (Lav høyde på grunn av loftetasje.

Jeg synes dette er tidløst, lekkert, enkelt men med uendelig variasjonsmuligheter, klassisk og samtidig moderne.

Er det noen som har noen erfaringer med Montana? Svarer det til forventningene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

........

Endret av Asti
Gjest Elastica
Skrevet

Vi har tenkt oss ulike moduler med både hyller, skap og kanskje noen småhyller. Av farge ønsker vi oss sort, fordi vi har sorte syveren og sorte paul kjerholm stoler. Svigermoren min mente at vi ikke burde spandere montana siden vi likevel ikke ønsket å utnytte systemets fleksibilitet i forhold til forskjellig fargebruk på dører, moduler etc. Jeg liker montana fordi jeg synes det er tidløst og elegant - selv om jeg ikke velger alle mulige farger og veldig fantasifulle formasjoner. Skjønner hva jeg mener? Hun mente vel heller at vi likegjerne kunne ha billy fra Ikea... (Nei, det kan vi virkelig ikke ;) )

Skrevet (endret)

........

Endret av Asti
Skrevet

Enig! Drømmer selv om å pælme ut Billy og investere i Montana.

Skrevet

Jeg har lett etter prisliste på Montanahyller på nettet, men finner det ikke. Noen som har en link?

Skrevet

Har ikke angret en dag på at vi investerte i Montanahyller. Og vi har helt enkle hvite uten noe som helst ekstradill. Får masse komplimenter for de.

Skrevet (endret)

..........

Endret av Asti
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg var innom Marnburg i dag, de tegner et forslag, og vi skal bestille i morgen. Dyrt, men ikke så avskrekkende som jeg hadde forestilt meg. Det er utrolig lekkert - virkelig flott - og jeg tror vi kommer til å angre dersom vi ikke slår til nå.

Gjest Persille
Skrevet
Jeg var innom Marnburg i dag, de tegner et forslag, og vi skal bestille i morgen. Dyrt, men ikke så avskrekkende som jeg hadde forestilt meg. Det er utrolig lekkert - virkelig flott - og jeg tror vi kommer til å angre dersom vi ikke slår til nå.

Kan du si noe om hva du bestilte og hva prisen ble?

Jeg har også fallt for dette systemet.

Gjest Elastica
Skrevet

For å fylle en vegg på 5,5 meter med 1,7 i høyde måtte jeg ha syv ganger to rader med 69 X 69 X 30 cm. Av dette var det store skapdører i tre av "cellene", tre små skapdører i frostet glass, et barskap/"sekretærdel" (kan vippes ut og brukes som skrivebord) med innlagt lys, diverse store og små skuffer, magasinhyller, tre hyller i hele den øverste raden (minus bardelen), sokkel og veggfeste. Jeg har bestilt i sort med mørke grå matte skuffer.

Pris: ca 60 000.

Jeg sjekket utvalget på Bolia, og ble overrasket over at prisforskjellen ikke var stor. Dette er en veldig lang vegg, og man trenger mange hyller enten man velger det ene eller det andre.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Asti
Gjest Elastica
Skrevet
Hvis kr. 60.000,- høres avskrekkende ut:

Alle tilleggsvalgene som dører, glassdører, skuffer, magasinhyller, sekretærdel fordyrer så mye at her er det snakk om ca. dobbel pris i forhold til helt åpne hyller.

Hvis det eksempelvis kun var brukt modul 1112 (her er bilde som viser den i ett oppsett: http://www.dinside.no/km_bilde/5/2183445.jpg ) ville prisen for å fylle samme veggen ha vært: 14 moduler i 30 cm dybde x kr. 2.065,- = kr. 28.910,- (uten oppheng eller sokler, de ligger på noen hundrelapper pr. stk.).

Tips:

Om man føler Montana er for dyrt, men det er det man ønsker seg, går det an å samle på moduler, evt. ettermontere dører, hyller, bakker, skuffer etc. Selv har jeg kjøpt 1 til 3 skap i gangen over flere år. Ville heller ta det over tid, enn å kjøpe noe jeg ikke var helt fornøyd med. Er visstnok ikke alene om det... Hentet fra http://www.dinside.no/php/art.php?id=305637 :

"Selve modul-prinsippet er jo at en ikke trenger å kjøpe alt med en gang. En kan starte med noen få deler, og bygge på etterhvert. Vi har for eksempel hørt om tilhengere som ønsker seg moduler til jul - i stedet for deler til servise eller bestikk.".

Det var veldig lurt å ønske seg til jul e.l.!

Ellers er det helt sant at det er tilleggsutstyret som fordyrer. Vi endte opp med å fjerne bar/sekretærdel, fordi det ikke stemte helt med målene. Da gikk prisen ned 10 000.

Prisen på 12x12 cellene er ca 2 500 for den fargen vi skal ha. Dette er basic-modulen 69 x 69 cm. Tilsvarende hyllesystem på Bolia kostet 1995 pr. celle. Da var valget lett selv om tilleggsutstyret også koster en del (men det gjør det på Bolia også). Vi har spart og ønsket oss Montanahyller i alle år, og nå slo vi til i stedet for å kjøpe noe vi ikke egentlig har lyst på, som bare er litt billigere. Alternativet hadde nok vært Ikea nok en gang - og Montana til slutt om noen år. Ulempen med Montana er at det er så fint at jeg har lyst til å skifte ut alt. Jeg vet hva julegaveønsker for all fremtid blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...