pinkybride Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Jeg skal gifte meg sommeren 2008 og har ikke satt bryllupsdato enda da vi skal gjøre det ut fra hva som er ledig. I den forbindelse trenger jeg deres tips om et bra lokale i oslo. Vi ønsker helst å ha festen et sted vi kan ordne mat og drikke selv da vi vet om en kokk som godt kan tenke seg og hjelpe oss med dette. Samtidig vil jeg ikke gifte meg i et slitt og stygt samfunnshus med gymssalpreg. Noen som vet om noe i oslo?? gjerne ved vannet eller med hage? Har vært og sett på nordstrandhuset, det var greit nok,men hoppet liksom ikke i taket heller. Har hørt om schafteløkken også noen som har erfaring fra det stedet? evt noen bilder? Er også åpen for gode forslag til et fint sted med mat osv men ikke en kuvertpris på over 1000 kr. Går det an å få kuvertpriser ned i 500-600 kr i Oslo? Vi blir ca 70-80 gjester og betaler nesten hele bryllupet selv så må begrense oss litt. Leter også etter kirke. Da ingen av oss er fra Oslo har vi ingen tilknytting til noen kirke her. Alt jeg ønsker er at bryllupet skal bli vakkert. Trenger tips på fine kirker i oslo. Åpen for alle gode forslag og tips jeg kan få av dere da jeg er helt i startfasen og begynner å få litt panikk når jeg ser at alt begynner å bli booket til neste år. Endret 9. september 2007 av pinkybride
Ninen Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Årvoll gård er kanskje en mulighet, hvis du liker stilen. Jeg vet ikke hva det koster.
Gjest Allerede gift Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Schafteløkken er et fint sted, har jeg hørt. Ellers er Villa Krusesgate et alternativ. Eckbo selskapslokaler. Litt utenfor Oslo: Heggedal Hovedgård i Asker - et nydelig sted med hage, jeg giftet meg der selv, i hagen. Det er en nydelig kirke i nærheten, hvor jeg vet mange uten tilknytning til stedet gifter seg fordi de har bryllupet på Heggedal Hovedgård. Tveter Gård også i Asker. Kjempefint med et vann ved siden av. Jeg bodde i Oslo da vi giftet oss på Heggedal. Vi leide buss til transport for gjestene tur/retur. Ikke noe problem å ha bryllupet litt utenfor sentrum.
Gjest Allerede gift Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Det er STIVE priser i Villa Krusesgate... Sorry, det var bare et forslag!
Gjest Gjest_pinkybride_* Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Jeg skal gifte meg sommeren 2008 og har ikke satt bryllupsdato enda da vi skal gjøre det ut fra hva som er ledig. I den forbindelse trenger jeg deres tips om et bra lokale i oslo. Vi ønsker helst å ha festen et sted vi kan ordne mat og drikke selv da vi vet om en kokk som godt kan tenke seg og hjelpe oss med dette. Samtidig vil jeg ikke gifte meg i et slitt og stygt samfunnshus med gymssalpreg. Noen som vet om noe i oslo?? gjerne ved vannet eller med hage? Har vært og sett på nordstrandhuset, det var greit nok,men hoppet liksom ikke i taket heller. Har hørt om schafteløkken også noen som har erfaring fra det stedet? evt noen bilder? Er også åpen for gode forslag til et fint sted med mat osv men ikke en kuvertpris på over 1000 kr. Går det an å få kuvertpriser ned i 500-600 kr i Oslo? Vi blir ca 70-80 gjester og betaler nesten hele bryllupet selv så må begrense oss litt. Leter også etter kirke. Da ingen av oss er fra Oslo har vi ingen tilknytting til noen kirke her. Alt jeg ønsker er at bryllupet skal bli vakkert. Trenger tips på fine kirker i oslo. Åpen for alle gode forslag og tips jeg kan få av dere da jeg er helt i startfasen og begynner å få litt panikk når jeg ser at alt begynner å bli booket til neste år.
pinkybride Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2007 Årvoll gård er kanskje en mulighet, hvis du liker stilen. Jeg vet ikke hva det koster. Takk for tipset! Men stilen var kanskje litt "OL-94" hehe
pinkybride Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2007 kan man leie bare lokale der eller er det med mat?
FrøkenEnnå Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Vi skal ha vår fest på Disen Gård i oslo. Det ligger på Grefsen. Disen Gård Her får man leid lokalet og kan ta med alt av mat og drikke. Veldig koselig atmosfære og flott hage!
Gjest Pet Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Nordre Skøyen Hovedgård er et flott sted med nydelig beliggenhet i parklignende omgivelse. Endret 10. juni 2007 av Pet
Gjest Frysepulver Skrevet 10. juni 2007 #11 Skrevet 10. juni 2007 Hva slags stil på lokalet er du ute etter da?
pinkybride Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2007 Vi skal ha vår fest på Disen Gård i oslo. Det ligger på Grefsen. Disen Gård Her får man leid lokalet og kan ta med alt av mat og drikke. Veldig koselig atmosfære og flott hage! var fint ja! hagen så fin ut på bildene men bare plass til 55 personer, det blir nok litt for lite for oss desverre. Men takk for gode tips.
Ninen Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Takk for tipset! Men stilen var kanskje litt "OL-94" hehe Det er ikke min stil heller, men det så bedre ut da jeg var der enn på bildene. Var på fest der for noen år siden, maten var fra cateringfirma, men på nettsidene står det man kan lage mat på et kjøkken der også. Det er også innebygget bardisk i lokalet. Det var en flott uteplass på gårdstunet. Den likte jeg veldig godt! Vet ikke om den kommer frem på bildene på nettsiden, men skulle tro det.
Lula Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Vi hadde festen i Roklubben på Bygdøy. Lekkert lokale ved sjøen. Vi hadde egen kokk og tok med drikke til både middag og bar selv. Roklubben fikset oppdekking og servitører. Tror du kan fikse dette selv også om du vil det. http://www.roklubben.no/article.php?aid=25
razmatazz Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Vi leide selskapslokalene til Arkitektenes Hus sentralt Oslo sentrum/vest. Kjempefornøyd med det! Men de har kun et lite kjøkken som ikke egner seg til mye matlaging (vi hadde catering så slapp det problemet). Ellers var vi og kikket på Schafteløkken, som var fine lokaler. Men pga brann-reglement kan man ikke ha over 80 stk mener jeg å huske. Roklubben som ble nevnt over her var også fint, men litt kronglete med transport på nattestid for folk som ikke kjører bil.
Gjest Gjest_Nathalie_* Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 Hei, Jeg og min kjære skal også gifte oss neste sommer og var denne uken på visning ved Schafteløkken. Det var virkelig bra der, veldig gjennomført sånn stilmessig. Ellers så var det jo faktisk ganske stort lokale. Vi har også tenkt oss å prøve å ha en lav kuvertpris, men ettersom lokalet koster 13000 kr for helgen, + leie av serveringspersonale, så blir det jo en stor kostnad per pers bare på lokale. Vi har kuttet gjestelisten til beinet og endt opp med 30 til middag og da blir det jo fort 500 kr per pers bare i leien på lokale. Så kommer mat m.m i tillegg. Men et supert alternativ hvis man er flere gjester enn det vi skal ha. Nå har vi nesten begynt å vurdere å bare ha det på et ordinært sted med alt inkludert i prisen. For oss blir muligens det like dyrt/billig som å arrangere det selv. Lykke til videre.
pinkybride Skrevet 6. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 6. september 2007 Ja blir fort like dyrt omtrent ja...det fant vi ut også når du begynner åregne på det.
tuji Skrevet 7. september 2007 #19 Skrevet 7. september 2007 Angående kirke: Hvilken kirke sogner dere til? Det kan jo hende at det tilfeldigvis er en flott kirke, og når dere bor innenfor menighetens grenser slipper dere å søke om vielse der, som man ofte må hvis man skal ha en annen kirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå