Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er kvinne og i 4 år var jeg den som husket på forholdet. Jeg har gitt opp at han skal huske det, men sur blir han når jeg ikke gjør det. :=/

Er det en manns sitt ansvar, eller begges ansvar å huske på dager i forholdet??

Hva gjør dere, og synspunkt til saken...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

I ditt tilfelle er det din manns ansvar å huske på det i like stor grad som deg! Ellers er det avhengig av forholdet!

Er vi snart ferdige med donald spørsmålene? Kan vi bevege oss over på det som virkelig trenger gjennomtenkning og debatt? :ironi:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Huske på forholdet? Glemmer han at han er sammen med deg? Hva vil du han skal huske?

Skrevet

Hørtes litt ut som om han glemmer de spesielle dagene? Som den dagen man ble sammen/forlova/gift eller noe annet spessielt??

Visst det er dette kan man vel ha en kalender og skrive ned slike ting så kanskje han ser det!!

Noen er bare sånn at de ikke husker sånne ting!!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er kvinne og i 4 år var jeg den som husket på forholdet. Jeg har gitt opp at han skal huske det, men sur blir han når jeg ikke gjør det. :=/

Er det en manns sitt ansvar, eller begges ansvar å huske på dager i forholdet?? Hva gjør dere, og synspunkt til saken...

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Huske på forholdet? Glemmer han at han er sammen med deg? Hva vil du han skal huske?

Han husker ikke merkedager slik jeg forstår det.

Og ja, det er begges ansvar å huske på dager, men det er veldig ofte at datoer betyr mer for kvinner enn for menn.

Vil du markere dagen, er det du som må "huske" det!

Vær glad om han husker fødselsdagen din. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, om det er spesielle dager han skal huske og han ikke gjør det så har du to alternativer. Skriv det opp i en kalender eller innfinn deg med at han ikke er et datomenneske.

Skrevet

Jeg pleier ikke å synes de kjærestemerkedagene er så viktig å huske på. Hverdagsromantikken er viktigere for meg.

Men på bursdagen min synes jeg det er verdt å få litt ekstra av kjæresten min. Så jeg pleier å fortelle ham det :) Veldig god ide å bare si "imorgen er det bursdagen min" isteden for å forvente at det blir husket, og så bli sur hvis han glemmer det.

Vanskeligere enn det er det ikke.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Alle bryr seg ikke om merkedager. Selv må jeg tenke meg om for å huske hvor lenge jeg har vært sammen med kjæresten, og vi har aldri markert en eneste merkedag. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke er glad i han eller ikke setter pris på forholdet. For meg er ikke å markere merkedager det samme som å sette pris på forholdet. Det gjør vi i hverdagen.

Heldigvis lager ikke han noe oppstyr om manglende markeringer. Det hadde jeg syntes var slitsomt.

Endret av Dalwhinnie
Gjest væren75
Skrevet
Alle bryr seg ikke om merkedager. Selv må jeg tenke meg om for å huske hvor lenge jeg har vært sammen med kjæresten, og vi har aldri markert en eneste merkedag. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke er glad i han eller ikke setter pris på forholdet. For meg er ikke å markere merkedager det samme som å sette pris på forholdet. Det gjør vi i hverdagen.

Heldigvis lager ikke han noe oppstyr om manglende markeringer. Det hadde jeg syntes var slitsomt.

Godt å høre at det er flere enn oss som ikke har merkedager :)

Eller vi har en dato , og den er en merkedag fordi den er gravert inn på innsiden av en ring , ellers hadde vi nok ikke hatt NOEN merkedager !

Skrevet

Hihi, menn og merkedatoer går ikke sammen ! Jeg er glad hvis han husker gebursdagen min, jeg ! Det er så mye annet som er mye viktigere i et forhold.

Men jeg må innrømme en ting ; jeg var litt spent foran vår første Valentineday. For sikkerhetsskuld hadde jeg skrevet et kort og pakket inn en konfekteske, som jeg skulle gi ham HVIS jeg fikk noe av ham.. Og jeg fikk naturligvis ikke noe, og lot som ingenting. (Sjokoladen smakte forøvrig fortreffelig, mer til meg ble det også) Huff, barnslig av meg ! :ler:

Skrevet
For sikkerhetsskuld hadde jeg skrevet et kort og pakket inn en konfekteske, som jeg skulle gi ham HVIS jeg fikk noe av ham.. Og jeg fikk naturligvis ikke noe, og lot som ingenting. (Sjokoladen smakte forøvrig fortreffelig, mer til meg ble det også)

Kanskje han gjorde det samme?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kanskje han gjorde det samme?

Det tenker jeg også. Det er så mange kvinner som liksom venter på at mannen skal gratulere med bryllupsdage, valentine eller hva det måtte være. Hvorfor er det mannen som skal si noe først?

Skrevet

Huff ja, Pax og Bellatrix, det kan jo hende. Jeg er nok litt gammeldags sånn..., ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...