Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest TS Gjest
Skrevet

Jeg og kjæresten har vert sammen i snart 8 år. Vi bor hver for oss og treffes oftest i helger. Pga av barn har vi annenhver helg sammen og det er det. Spørsmålet mitt er:

Hadde dere orket å være sammen med en mann i årevis uten å bo sammen med han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det funker, så ja :)

Det er flere og flere forhold som er slik at man bor fra hverandre, og at man på den måten holder sammen lenger, fordi man slipper å irritere seg over hverandre, men kan ha kjæresteri og sex og kos når man ses. Dette blir mer og mer vanlig :)

Blir jo noe annet om du faktisk ønsker noe mer da.. Innlegget ditt sa i grunnen ikke så mye om det..

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er dette behovet etter å stille hypotetiske spørsmål til folk som mest sannsynlig ikke har noe erfaring med problemstillingen?

Det blir i samme bane som "hva ville du ha gjort dersom noen pekte en pistol mot ditt hode og spurte deg om du var villig til å dø slik mot resten av landsbyen på 130 skulle bli spart for en massakre!"

Du vet aldri hva du ville ha gjort før du var midt i situasjonen!

Er situasjonen tilfredsstillende for din del? Neppe siden du tar det opp! Men det eneste som hjelper på din situasjon er å ta det opp med din kjæreste!

Dersom du er ute etter en lettere utvei er vel "dump han" det du vil høre og det får du ikke fra meg!

Lykke til.

Gjest TS Gjest
Skrevet

Jeg ønsket noe mere for 1-2 år siden, men akurat no føler jeg mere at fordi det er blitt slik begynner jeg å bli lei. I tilegg er det stort sett bare jeg som reiser til han. Jeg må mase om motsatt skal skje.....

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er dette behovet etter å stille hypotetiske spørsmål til folk som mest sannsynlig ikke har noe erfaring med problemstillingen?

Det blir i samme bane som "hva ville du ha gjort dersom noen pekte en pistol mot ditt hode og spurte deg om du var villig til å dø slik mot resten av landsbyen på 130 skulle bli spart for en massakre!"

Du vet aldri hva du ville ha gjort før du var midt i situasjonen!

Er situasjonen tilfredsstillende for din del? Neppe siden du tar det opp! Men det eneste som hjelper på din situasjon er å ta det opp med din kjæreste!

Dersom du er ute etter en lettere utvei er vel "dump han" det du vil høre og det får du ikke fra meg!

Lykke til.

Du har sansynligvis noe rett i dette svaret, men å høre "dump han" trenger jeg ikke, det hadde jeg klart å funnet ut av selv, men ja frustrasjon er det siden jeg tar dette opp.

Skrevet

Hva er grunnen til at dere ikke flytter sammen da? Er det fordi han ikke vil? Det er ikke mulig for dere å forandre litt på helgene slik at dere kan ha barna samtidig og en uke sammen da?

Nå har dere jo vært sammen såpass lenge at ikke barna akkurat blir kastet inn i noe...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skrev minimalt med opplysninger fordi det blir så gjenomsiktig alt, men hovedgrunnen til at vi ikke bor sammen er at jeg ikke godtok å bo i hans hus uten å få kjøpe meg inn i det, samt at han var i mot at jeg skulle ta en videreutdanning. Han mente da at jeg kom til å få for lite tid til han osv... men hovedgrunne var hus...

Vi har helgene slik du anbefaller.....

Gjest TS Gjest
Skrevet

Men egentlig hvorfor og hvordan osv er urelevant. Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev innlegget. Det føltes bare ok å spørre hva andre tenkte om et slikt forhold.

Jeg vet jo at særboerforhold blir mere og mere vanlig, mrn for min del føler jeg at det bare er på hans premisser.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei. For meg er en kjæreste en jeg vil dele hverdagen med.

Skrevet

Jeg synes særbo kan være en fin ordning, jeg. Det er så mange ting som gjør at det kan være det beste. Kjenner flere fornøyde særboere. Mange tilbringer helger, ferier og høytider sammen og snakker pr. telefon hver dag. Men det gjelder kanskje mest litt voksne mennesker som ikke har det samme "etableringsbehovet" som unge. Tenker man på å få barn sammen, blir det unektelig litt vanskeligere å være særbo

Meg jeg synes det høres betenkelig ut han han ikke vil at du skal videreutdanne deg og at du ikke kan kjøpe det inn i huset hans. Det lukter litt gratis barnevakt/husholderske/elskerinne, synes jeg.

Skrevet

Jeg vet ikke, det kom nok an på grunnene til at det ikke gikk å flytte sammen.

Skrevet

Nei, kunne ikkje funka for min del. Eg ville nok blitt ulykkelig i ein slik situasjon.

Gjest Persille
Skrevet (endret)

Jeg har sagt at skulle jeg treffe noen i dag så blir det særbo.

Endret av Persille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...