Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et familiemedlem på 7 år som smatter noe helt vanvittig. Gutten koser seg sånn når han spiser, og tygger så fort, at han glemmer å lukke munnen. Jeg, mor til gutten, og mange andre passer på å minne gutten på at man ikke tygger med åpen munn hele tiden. Gutten er svært snill, og gjør det ikke for å være irriterende på noen måte. Han sier OK og registrerer kommentarene, men så glemmer han seg igjen. Han tenker ikke over det, selvfølgelig, og det er hans måte å spise på.

Hvordan kan man få gutten til å slutte å smatte? Jeg kan jo tenke meg at kommentarer slutter å gi noen effekt til slutt. Vil ikke plage gutten ihjel med kommentarer heller, det kan jo virke mot sin hensikt også, at han til slutt føler seg mobbet eller lignende.

Noen som har metoder eller noen smarte tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Du kan jo fortelle gutten at de som ser og hører på en som tygger med åpen munn kan bli irriterte og sure rett og slett.

Men personlig tror jeg han vil slutte med det av seg selv. De aller fleste av oss har vel spist med åpen munn og smattet da vi var små.

Gjest lazuli
Skrevet
Men personlig tror jeg han vil slutte med det av seg selv. De aller fleste av oss har vel spist med åpen munn og smattet da vi var små.

Jeg tror som deg at han vil slutte med dette av seg selv. Han spiser vel niste på skolen, og dette vil garantert bli påpekt av medelever :)

Gjest Silmarill
Skrevet

Dette gjorde sønnen min også i den alderen. Det tok vel noen år for å venne han av med det, men i dag har han "spisevett" Han er nå 16 år, men "spisevettet" kom for mange år siden.

Ta det opp på bånd å spill det av for han, (evt.videoopptak)vet ikke om det setter en støkk i han?

Det går ihvertfall mest sansynelig over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...