øyenstikker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hva mener du om de som drar med seg babyer i syden, midt i fellesferien??
Amadea Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Det bor jo babyer i "syden" også da, hva mener du om deres foreldre? Så lenge man har litt vett, ikke er på stranda de varmeste timene og leier seg en parasoll burde da det gå greit. Endret 8. juni 2007 av Amadea
Pasha Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Ser jeg ikke noen problemer med så lenge foreldrene tar hensyn til ungen.. altså ikke plasseres vogna midt i solsteiken osv..
Solskinn Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Spedbarn har jeg lite meninger om, men jeg har sett foreldre til eldre barn (2-3 år) som ikke er flinke nok til å tilrettelegge for barna, de blir solbrennte trår i varm sand, sover dårlig og griner store deler av ferien. Jeg tenker litt eldre barn enn spedbarn, som ikke er vant til varmen, heller hadde hatt det bedre på en annen ferie, som hjemme hos mormor mens foreldrene var i syden. Forresten kommer det veldig ann på landet. I Tyrkia er det over 40 grader hele sommeren, og dårlig tilrettelagt for barn, mens i Bulgaria er det greiere temperaturer og lagt opp til mange aktiviteter for barn og med mer barnevennlige strender Endret 8. juni 2007 av Gyngestol
Tusenfryd Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Vi var i Hellas i fjor med en på 8 mndr. Det var kjempefint, selv om det var august. Vi hadde hatt en fin tilvenning på sommeren her først, jeg har bodd der og er kjent, og vi tilpasste ferien etter den som hadde behov for at det ble tatt hensyn - som viste seg å være pappaen... Men jeg tror flere foreldre faktisk må legge av seg sine gamle ferievaner og lage seg nye. Man må tenke på vifter, skygge, pauser, etc - ikke bare tenke at "dette er min ferie og hvis jeg vil sole meg og være ute sent om kvelden, så gjør jeg det". Huske solfaktor en million, solfaktorklær, ordentlige badesandaler, vannflasker etc. Dersom man kan unngå den varmeste perioden, bør man kanskje det, men mange har fellesferie - så da får man innrette seg.
momo Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har ingen meninger om enten det ene eller andre når det gjelder og ha med baby til syden. Men vi har en på 8 uker nå og vurderte og dra til syden i sommer, men siden vi kun kunne reise i fellesferien så valgte vi og droppe det. Synes det blir for varmt for han, og da hadde det vel endt med at vi hadde vært inne mesteparten av tiden. Må bare legge til at jeg har vært både i Tyrkia og Bulgaria med barn og det ene er jo ikke mer eller mindre barnevennlig enn det andre, det kommer jo helt an på hvor du bor. For oss så ble Tyrkia det mest barnevennlige. Men det er varmere i Tyrkia ja. Med datteren våres har vi reist til syden minst en gang i året og første tur var når hun var 6 mnd, men da dro vi til Fuerteventura på vinteren, så da er det ikke plagsomt varmt der. Og så lenge hun var liten passet vi på og ta pause fra sola midt på dagen, prøvde og ha henne en del i skyggen og godt med solkrem og solhatt. Og masse bading for avkjøling. Og det har gått veldig bra. Kommer til og gjøre det samme med nestemann og.
Gjest Jytte Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Jeg forstår ikke at folk reiser til syden sommerstid i det hele tatt - og ihvertfall ikke med små barn. Sommeren synes jeg det er desidert deiligst i Norge og til dels Skandinavia forøvrig. Ingenting slår sommer på Sørlandet
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Jeg for min del skjønner ikke hva man skal til syden å gjøre med så små barn. Virker ikke særlig gunstig synes jeg. Ville aldri dratt min baby ned i en sånn varme. For ikke å snakke om å utsette de andre på flyet for ungeskrik hele veien. Urk!
øyenstikker Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2007 Ja, hadde alle tatt så mye hensyn til barnet sitt som det dere sier, hadde det ikke vært så ille. Men de siste 5 årene når jeg og sambo har vært i syden i fellesferien, så har vi ofte sett det motsatte. ( vi har ikke barn) Jeg syns det at når en ligger i solsteiken en hel dag, uten parasoll, og vogna midt i solsteika med en unge som du hører er sliten og trøtt av varmen ( ofte over 40 grader), så syns jeg det er rimelig egoistisk spør du meg! Ikke skjønner de om du prøver å si at de må prøve å drikke, fordi det er så varmt heller...uff En 1 åring spør jo ikke om å få dra. De syns jo det erlike stas med et lite oppblåsbart basseng på hverandaen! hvet iallafall at når jeg får barn, blir det litt annen ferie i Norge el sverige, til de er gamle nok til å sette pris på å være i syden. Jeg trenger ikke på død å liv t syden etter jeg har fått barn, da kommer de først. Regner med jeg tråkker noen på tær`ne nå men...
gattissima Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Problemet er ikke om man skal ta med seg små barn sydover om sommeren. Selvfølgelig kan man det, det finnes millioner av småbarn der allerede! Problemet er at mange her i Norge ikke har forstand på å oppholde seg i varme land. I varme land tar man siesta midt på dagen når det er som varmest. Da holder man seg unna solen mens den er på det sterkeste, både voksne og barn. Du ser det godt hvis du ferierer på steder med mye lokalbefolkning. Ca. 13.00 forlater alle familiene stranden, og kommer ikke tilbake før i 17.00-tiden. For noen år siden satt vi på en uterestaurant i Italia. Gaten besto av både butikker og boliger. Dette var midt på dagen og rundt 35 grader, og vi kunne høre at barn lekte høylydt inne i leilighetene. Da kom det en kommentar fra nabobordet (norsk kvinne): "Stakkars barn som må være inne i dette fine været. Det grenser til barnemishandling" Da har man forstått mye.... På steder med mye lokalbefolkning ser man også at uterestauranter er helt dekket med parasoller og annen skjerming for solen. Og norske barnefamilier som tar bort/slår ned parasollen slik at barna og voksne skal få "sol på kroppen". Ta med dere småbarn sydover, men ha respekt for solen og varmen. Se og lær av dem som bor der.
Lourdes Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Jeg forstår ikke at folk reiser til syden sommerstid i det hele tatt - og ihvertfall ikke med små barn. Sommeren synes jeg det er desidert deiligst i Norge og til dels Skandinavia forøvrig. Ingenting slår sommer på Sørlandet Helt enig. Var i syden i fellesferien en gang og aldri igjen. Den gang var jeg tenåringen og ikke så smart. Hvorfor dra fra Norge når det først er bra vær her? Vi er jo ikke bortskjemte med godvær i Norge. Jeg drar heller til syden på våren/høsten/vinteren. Det var ganske en liten avsporing da.. Bittesmå babyer blir vel mer plaget av varmen enn de har glede av den.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå