Gå til innhold

Takkegave til forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som kjøper takkegave til forloverene sine? Hva isåfall, og for hvor mye penger? Veit det er noen som spanderer frisør, men det kan jo fort bli et par tusen iaf og hadde vært greit med noen andre tips også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe takkegave, skal foreslå for henne om hun vil ha håret satt opp på dagen og om hun vil det så blir det og en bedre middag ute takken :) Det må jo ikke koste 2000 å sette opp forloverens hår...

Skrevet

Jeg fikk pris på 750,- for å sette opp, ikke sminke fra frisøren min... forlover altså....

Skrevet

Jeg kjøpte et flott smykke som takk til min forlover. Kostet vel rundt 300 kr. Hun satte veldig pris på det.

Skrevet

Siden min forlover er frisør selv, ordnet hun sminke og hår selv, hvis ikke hadde jeg nok spandert på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :) Forloveren min skal til samme frisør som meg og jeg skal vel betale 2500 men det er med sminke og atskillig mere hår :ler: Kan nok hende det blir frisørtimen ja. Kan jo titte etter noe annet og ha timen i backup=)

Skrevet

Jeg kjøpte et armbånd med charms (så kan jeg kjøpe flere til henne senere) - også fikk hun et bile av oss to fra dageni pen ramme. Det ble vel rundt 3-400kr tilsammen :) Hun var veldig fornøyd med gaven.

Min betalte frisør selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var forlover fikk jeg ikke noe, og var ikke hos frisør. Ok, og det var ikke mange "forloverplikter" som fulgte med heller da hun var veeldig langt fra noen bridezilla. Men jeg kommer til å kjøpe en liten ting til min, f.eks et smykke som de andre her.

For de som er litt bridezillaer krever masse av forloverne sine, synes jeg nesten det er obligatorisk å gi noe fint. (men det er jo langt fra alle :) , og for alle de andre mener jeg ikke det er obligatorisk, men en hyggelig overraskelse).

Skrevet

Jeg gir min frisør og sminke på den store dagen. Nå blir ikke det så innmari dyrt siden det er ei veninne som skal gjøre det (hun er frisør).

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, nå er ikke jeg noen bridezilla da :ler: Og forloveren min har ikke vært med på noe annet enn å lage et helt topp utdrikningslag for meg.. Får nok fundere litt mer! Kommer jeg over den perfekte gaven så er jo det greit da! Fint med ett minne også :)

Skrevet

Jeg skal gi henne et par øredobber og en eller anden behandling hos en hudpleier.

Dagen før skal hun, jeg og min lillesøster få manikyr og pedikyr og bo på hotell. Det betaler jeg også. Men betaler ikke frisør.

Piglet

Skrevet

Jeg har kjøpt kjolen som hun skal bruke i bryllupet og skal betale for frisøren. Kjolen ga jeg 1800,- for. Hun har ikke gjort noe spesielt for meg, men hun var med når jeg kjøpte brudekjole. Hun skal jo være med til frisøren på bryllupsdagen. Og jeg tror jeg får utdrikkningslag :sjenert: Syns det er koselig og spandere noe fint til henne. Hun er jo en veldig god venninne, det er jo derfor jeg valgte henne til å være min forlover :sol: .

Skrevet

Spanderer frisørtime på henne.

Til hun som nevnte noe om 2000kr. Brudepynting er dyrere enn "vanlig" håroppsett :) Heldigvis!

Mannens forlover får overnatting på hotellet som takk (han skulle uansett ha rom).

Til Toastmasteren har vi kjøpt en stor flaske med dyr cognac.

Skrevet

Jeg gav forloveren min manikyr og hudpleie i jule- og bursdagsgave, litt mer enn det vi pleier å bruke på hverandre

;)

Dessuten spanderte jeg natt på hotel for henne til kvelden før, og på morgenen fikk hun et par øredobber som passet perfekt til kjolen hennes (som jeg hadde sydd til vennepris). Det hele ble nok en del mer enn det de fleste bruker på sine forlovere, men jeg følte at jeg hadde råd, og at hun fortjente det.

Mannen min (tenk at jeg har en sånn!) har invitert forloveren sin og samboeren hans til å bli med oss på vintur. Vet ikke hvor mye av turen han tenkte å betale og slikt, men det går nok noen tusenlapper der også.

Skrevet

Jeg betaler frisøren (hår og sminke) for min forlover, og har gitt henne beskjed om at dette er min takk for at hun er forlover (ga beskjed om det for at hun ikke skulle protestere på at jeg betaler, altså)

Ellers er gjerne et smykke en fin gave til en jente-forlover ja. Til herre-forlovere er det vel mer vanlig med drikkevarer, utfra det jeg hørte/leste en plass... Vet ikke om vi skal tilby oss å betale hotellet hans, han skal jo bo der i 3 netter, noe som nok blir dyrere enn frisøren til min forlover.. men på den annen side, han må jo bo der i 3 netter nettopp fordi han bor langt borte da.

Vi har slett ikke mange "krav og plikter" til våre forlovere, men vil gjerne takke dem for at de ER våre forlovere, ikke for hva de GJØR som våre forlovere. Forloveren til min tilkommende mann har signert på papirene, møter opp torsdag før vielsen, rekker muligens generalprøven, og har egentlig som eneste oppgave å gjøre sine "plikter" i kirken (motta vigselsattesten, det er vel ikke noe annet, ettersom vi ikke bytter ringer) og holde tale under middagen. Min forlover gjør litt mer, hun var med meg da jeg valgte kjole (men jeg betalte biletten for at hun kom hit og var her med oss i ei uke da, hun og mamma kom) og hun har jo litt mer styr med kjolen og blomstene mine, hos fotograf og i kirken. Men utover dette pålegger vi altså ikke våre forlovere noe som helst, ei heller forventes noe utdrikningslag, både av praktiske/geografiske årsaker, samt at jeg i alle fall ikke ønsker det.

Takken er for at de ER, ikke hva de GJØR.

Men hvor mye man legger i det, er vel helt opp til den enkelte. Frisør, hotell, smykke, vinflaske, er vel de tinga eg har hørt om oftest.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg gav sminke og frisør på dagen, pluss at jeg kjøpte lipglossen. Det kostet 1350,-

Til mannens forlover og toastmaster (2 kamerater av mannen) kjøpte vi visittkortholder hvor vi fikk navnene deres gravert inn. De var veldig fine. Kjøpt på gullsmeden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...