Gå til innhold

"middag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres favoritter når sommervarmen står på som værst?

Blir liksom ikke så inmarri sulten da.....

Jeg spiste salat med ost, skinke, egg med kesam på en dag her..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Salater med oljedressing og lite og lett kjøtt i (f eks laks), grillet laks eller kylling, dampet eller grillet asparges, spekemat med hjemmelaget potetsalat...

Har generelt lite matlyst i varmen, så egentlig er jeg nesten fornøyd med brødskiver. Også spiser vi seinere middag, rundt 19-20.

Skrevet

Hos oss går det i salater av ymse slag - mye "lune" salater, med avkjølt (men fremdeles lunkent), kjøtt av kylling eller lignende, stekte, grønne asparges, stekt sopp etc, blandet med salat, eplebiter, vårløk etc. Fyller gjerne opp med poteter, avocado og andre litt fyllende grønnsaker, slik at sambo blir fornøyd. ;)

I går var vi veldig lite sultne i varmen, og da ble det Nigella Lawsons spinat, avocado og gresskarfrø-salat, med røkelaks dryppet med lime (litt syrekokt) ved siden av.

Skrevet
I går var vi veldig lite sultne i varmen, og da ble det Nigella Lawsons spinat, avocado og gresskarfrø-salat, med røkelaks dryppet med lime (litt syrekokt) ved siden av.

Det hørtes godt ut! Oppskrift? :)

Skrevet

Surmelk, kavring og spekemat!

Kongemat i varmen.

Jeg liker best grov kavring, mens andre synes sukkerkavring er best.

Jeg synes vanlig surmelk/kulturmelk er best, alternativt kefir.

Skrevet

ååh, sukkerkavring med melk og sukker! Samt Spekemat med flatbrød litt på kvelden utpå verandaen :)

Skrevet

På varme sommerkvelder er det deilig med reker og hvitvin...

ellers grllmat og salater

Skrevet

Sommervarme???? Her er iskaldt..har mest lyst på gulasjsuppe og kraftig rødvin.... Men hvis det blir varmt og fint er det deilig med grillet fisk og skalldyr,hjemmelaga grillet burgere, thaimat(godt hele året det da) salater og anna kaldmat som spekemat, sandwicher ol

Skrevet

På arbeidsdager blir det en lett salat med bokseskinke og fetaost fx.

Sukkerkavring og surmelk er også ypperlig!

Nå er det helg, og det blir reker.

Gjest *Magica*
Skrevet

Hadde det ikke vært for ungene hadde jeg nok droppet hele middagen nå i varmen. Vi spiser spekemat, suppe, mye grillmat.

Gjest Gjest
Skrevet

Reker, krabbe, blåskjell og salater. Kanskje grillmat i helgen hvis vi spiser sent.

Skrevet

Føler meg litt unormal, men appetitten min er like stor om sommeren som ellers i året! :tristbla: Har aldri skjønt det der med at man ikke spiser når det er varmt, og at man kun har salater og sånn.. Folk må jo bli syltynne om sommeren!!?

Gjest Neria
Skrevet

Vi ha spist grillmat hver dag siden varmen kom. Er best å lage å lage mat ute i dette været.

Skrevet

Grillmat, salater, reker og loff, skjell med hvit saus, reker, fiskepudding, grønnsaker, sterkt krydret mat med kjølig tilbehør, laks/ørret med poteter, rømme og agurksalat.

Gjest Frysepulver
Skrevet

På mandag lagde jeg en veldig god middag :) Salat med diverse salattyper (en sånn pakke med tre forskjellige i), agurk, tomater, paprika, osteterninger av Norvegia og purre.

Stekte små omeletter med gressløk i og hev resten av gressløken oppå salaten. All salat må finskjæres, selvfølgelig.

Med rømme og ferskt brød til var dette himmelsk :)

Skrevet

Hos oss har det vært grilling hele uken, bortsett fra ene dagen hvor vi hadde tunfisksalat i pitabrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...