Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en god oppskrift på litt grove fiskekaker. Noen som har en på lur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men den er ikke med på jobb... Skal se om jeg husker å finne den frem etterpå. :)

Skrevet

Her er min oppskrift. :)

Mine fiskekaker

500 g fersk filet av hyse, lyr eller sei (jeg pleier å blande 50/50 sei og lyr)

2 ts salt

revet muskat

nymalt pepper

1/4 grovhakket løk

gressløk (kan sløyfes)

1 toppet ss potetmel

2 dl melk, evt iblandet litt fløte

Kjør fisk, krydder og løk i foodprocessor til massen er seig. Tilsett potetmel og kjør litt til. Spe sakte med melk mens maskinen går til ønsket konsistens er oppnådd.

Legges med skje i panne og stekes i olje, oppskriften gir ca. 7 store fiskekaker.

Gjest Gjest
Skrevet

Spørsmål: Må man bruke fersk fisk, eller kan man tine frossen filet og bruke..? Mener å ha hørt noe om dette.

Og hvis man ikke har food processor, hva slags kjøkkenmaskin/redskap kan brukes...?

Skrevet
Spørsmål: Må man bruke fersk fisk, eller kan man tine frossen filet og bruke..? Mener å ha hørt noe om dette.

Og hvis man ikke har food processor, hva slags kjøkkenmaskin/redskap kan brukes...?

Hvis du bruker opptint fisk, må du passe på å ha alt smeltevannet fra fisken i farsen, ellers vil ikke fiskekakene henge sammen.

Og hvis du ikke har foodprosessor, kan du bruke kvern, selvsagt, som i gamle dager. :) Muligens kan også stavmikser fungere?

Gjest vimselot
Skrevet

Det beste resultatet er om fisken ikke er helt tint, er den måten jeg har hørt om, men ser du har fått andre svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...