wicci Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Da er det tid for å sende ut takkekort. Jeg hadde en venn til å ta bilder og tenkte å bestille kortene på nett. Men hva skriver jeg inni? Hvis jeg skal ha ferdig fra butikken? Da blir det jo samme teksten til alle, selvom vi fikk mye/lite, penger/gave. Noen tips?
kathrine79 Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Da er det tid for å sende ut takkekort. Jeg hadde en venn til å ta bilder og tenkte å bestille kortene på nett. Men hva skriver jeg inni? Hvis jeg skal ha ferdig fra butikken? Da blir det jo samme teksten til alle, selvom vi fikk mye/lite, penger/gave. Noen tips? Vi kommer til å takke for det vi faktisk får, eks: Tusen takk for de fine glassene vi fikk... Litt mindre masseproduksjon og litt mer personlig. Man får også trykket ferdig tekst på kortene, sjekk med nettbutikken.
wicci Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2007 Jeg tenkte på tips til ferdig tekst som kan trykkes i kortene.
kathrine79 Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg tenkte på tips til ferdig tekst som kan trykkes i kortene. Hehe, leste litt kjapt.... Da må det vel bli noe sånt som: "Tusen takk for den flotte gaven vi fikk til vårt bryllup."
Frey Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Da må det vel bli noe sånt som: "Tusen takk for den flotte gaven vi fikk til vårt bryllup." Eller "Takk for oppmerksomheten på vår store dag". Dog synes jeg man bør ta den jobben det er å skrive personlige hilsner.
wicci Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2007 Ja man burde vel strengt tatt det, men jeg skriver så forferdelig stygt! Kan tenke meg resultatet når jeg er ferdig med 40 takkekort :S Grøss.. Jeg syns kanskje takk for oppmerksomheten blir litt stusselig hvis man har fått 15 000 i gave? Æsj, vansklig det her.
Malama Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 skal du ha ferdigtrykket tekst, så BLIR det upersonlig og enten "litt i overkant" for dem du fikk en liten oppmeksomhet av )"Tusen takk for den flotte gaven") eller litt u underkant for dem du fikk en flott gave av ("takk for oppmerksomheten") Du trenger jo ikke skrive 40 takkekort på en dag heller... Har ikke verdens peneste håndskrift jeg heller, langt derifra, men jeg håndskrev 50 invitasjoner, så jeg skiver også takkekortene ja. Bare bruker litt tid på det. Brukte ei over uke på invitasjonene, da var det jo bare snakk om noen få pr dag, og så lenge klarte jeg å skrive leselig.
wicci Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2007 Blæ, glem å få noen tips her. Da blir man enten belært i hva man burde gjøre eller får forslag til hvordan man gjør det man ikke vil gjøre^^ Når man har problemer med å skrive et bursdagskort er det ikke bare å skrive 40 takkekort. Hvorfor eller hvor stygt det blir er vel opp til meg å vurdere.
kathrine79 Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Blæ, glem å få noen tips her. Da blir man enten belært i hva man burde gjøre eller får forslag til hvordan man gjør det man ikke vil gjøre^^ Når man har problemer med å skrive et bursdagskort er det ikke bare å skrive 40 takkekort. Hvorfor eller hvor stygt det blir er vel opp til meg å vurdere. Ingen har kalt deg blærete, du har bare fått noen velmenende råd Det er opp til deg å bestemme hva dere skal velge.
kathrine79 Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 Blærete??.. Sorry, lest fort igjen.... Ingen har vel vært belærende heller? Men du har fått andres meninger. Jeg ville uansett satt mer pris på et personlig, håndskrevet takkekort, uansett hvor pen/stygg håndskriften er Men valget er ditt!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 Du har ikke mulighet til å skrive på data da(bare for å finne på enda en annen måte du kunne gjort det ) Vi skreiv Invitasjonene på data med litt fine bilder og på grovt litt gulnet papir(riktignok det samme til alle og navn kun på konvolutten) og kommer enten til å gjøre det samme med takkekortene eller å bestille fra en fotobutikk da med noe enkelt som: "Tusen takk for gaven vi fikk i bryllupet vart!" Den er jo ganske safe.. Og det er ikke kult å sitte med masse kort etter bryllupet nei, skriver som ei kråke selv, så det er ikke aktuelt! Hadde sikkert ødelagt mange også for plutselig sniker det seg inn en feil
linky Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 Vi takket for tingen vi fikk, eks. slik: Tusen takk for det fine bestikket vi fikk til vårt bryllup. Blir jo mer personlig da
Frey Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Når man har problemer med å skrive et bursdagskort er det ikke bare å skrive 40 takkekort. Hvorfor eller hvor stygt det blir er vel opp til meg å vurdere. Du gifter deg vel ikke med deg selv? Kanskje mannen kan ta denne jobben?..
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #15 Skrevet 10. juni 2007 Da er det tid for å sende ut takkekort. Jeg hadde en venn til å ta bilder og tenkte å bestille kortene på nett. Men hva skriver jeg inni? Hvis jeg skal ha ferdig fra butikken? Da blir det jo samme teksten til alle, selvom vi fikk mye/lite, penger/gave. Noen tips? Upersonlige takkekort er helt bortkastet, nesten frekt etter at gjestene har brukt en dag/helg for å feire dagen deres samt at de har gitt dere gave! Dere burde i det miste skrive noe slikt: Kjære Kari og Ola. Tusen takk for at dere ville dele den store dagen vår med oss og tusen takk for de flotte xxxx vi fikk av dere. Hilsen Mari og Nils Hvis det er mange kort å skrive så husk at dere er to til å dele jobben.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #16 Skrevet 10. juni 2007 Ja man burde vel strengt tatt det, men jeg skriver så forferdelig stygt! Kan tenke meg resultatet når jeg er ferdig med 40 takkekort :S Grøss.. Jeg syns kanskje takk for oppmerksomheten blir litt stusselig hvis man har fått 15 000 i gave? Æsj, vansklig det her. Om det blir stygt er da ikke så viktig, det er tanken som teller! Og det er faktisk veldig koselig å bli gjort oppmerksom på at brudeparet har lagt merke til gaven en gav dem. Jeg bruker i allefall laaang tid på å velge ut det som jeg tror de blir mest glad for og da er det vel vanlig folkeskikk at man takker for hver indviduelle gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå