Gjest Taxi Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hvorfor er det så mange jenter som er så krampeaktige og har så stort behov for oppmerksomhet? Jeg har 2 slike jenter i min omgangskrets (ikke frivillig). Hun ene er sånn som hele tiden må fortelle alle om gutter som er interesserte, gutter som prøver seg, flørter og hva de sier. Eksempel: han er så forelska i meg han. Han sa at jeg bare var så sinnsykt deilig og at jeg var den kuleste jenta han hadde møtt. Hun kan også si slike ting når jeg spør hvordan det går med henne: jo, akkurat nå er det litt pes. Er så mange som prøver seg på meg og er forelska i meg, og de tar ikke et hint. Dersom jeg spør hvem dette er så ramser hun opp en haug med navn og slenger på +++ på slutten. På facebook legger hun ut personlighetstester der resultatene er sånn: du er så rå, alle digger deg. Du er det klare midtpunkt, du er god i senga morsom og intelligent osv. Og så kommenterer hun med: Oj dette var overraskende. Koselig da! Og sånt. Hun andre: inviterer alle guttevennene i gjengen vår til seg hele tiden. Jentene blir ikke invitert. Når guttene er der har hun laget mat til dem, og kjøpt inn alkohol som er nok til alle sammen. Hvis hun en sjelden gang blir invitert til dem så har hun med vin og gaver. Hun laget en quiz en gang da de kom til henne og hadde som vanlig drikke til alle sammen. Hun prøver så hardt at det er helt ille. Hun vil ikke invitere oss andre jentene fordi vi stjeler oppmerksomhet, det er tydelig. Vi har prøvd så hardt med henne, men vår tålmodighet begynner å ta slutt. Ei venninne av meg er kjæreste med han ene. Hun nevnte en gang at det var en kinofilm hun absolutt ikke kunne tenke seg å se, hvorpå denne krampeaktige jenta sendte melding til kjæresten hennes dagen etter og spurte om de skulle gå på kino og se akkurat den filmen dagen etter. Dersom jentene ikke orket å se filmen så ble det vel bare hun og gutta da som vanlig. Med en blunkesmiley. Vi andre jentene har nevnt dette flere ganger for gutta, men de ser det ikke. De unnskylder henne med at hun ikke har det så bra stakkars og hun prøver bare å være snill. Jeg holder på å kaste opp snart jeg, av begge disse jentene. MÅ de på død og liv klore seg fast i vår gjeng. Og hva er det som skjer med folk liksom. En ting er å ha lav selvtillit, men dette synes jeg er direkte lav sosial intelligens. Og min erfaring er at jenter ser sånne ting lenge før gutter... Gutta har faktisk begynt å nevne at det blir litt mye med hun jenta nå da. Hun inviterer seg selv når de har guttekveld med fotball og øl og tvinger seg på når de spiller poker. Bare for å fortelle oss andre etterpå hvor utrolig kult de hadde det i går og at hun liksom er en av gutta. Hun stresser så hardt for å få alles oppmerksomhet og for at alle skal like henne at det blir rent pinlig. Vi andre har inkludert henne og vært hyggelige mot henne hele veien, men jeg merker at mitt beger er fullt nå jeg... Huff. Noen fler som har sånne jenter i livet sitt eller?hva gjør man a? Selv er jeg en veldig avslappa person, er meg selv og har det bare moro. Jeg kan ikke fordra styr, drama eller baksnakking og jeg er veldig inkluderende når det gjelder alle typer mennesker. Jeg er livlig og alltid glad, og jeg får nok lett oppmerksomhet uten å streve for det. Men jeg gir også andre mye oppmerksomhet, kan gi jenter komplimenter og fortelle historier som får de andre jentene til å fremstå bra..
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Tja, jeg stusser litt på hvorfor dere andre jentene "har prøvd så hardt" - hvorfor skal man egentlig anstrenge seg så veldig for å inkludere og "være venninne" med en person man ikke liker? Min erfaring er at det er lettere å la være å irritere seg om man ikke involverer seg så mye med personen. Dessuten er det vel ikke så mye du/noen av dere kan gjøre for å få dem ut av "vennegjengen" - det er alltids noen av mine venners venner jeg ikke kommer 100% overens med, men jeg kan da ikke begynne å blande meg opp i deres vennskapsforhold og prøve å forklare andre hvor irriterende venner de har. Da er det kanskje bedre å se på vennegjengen eller omganskretsen som en litt løsere organisme, ikke som èn gruppe hvor man må oppføre seg sånn eller slik eller alltid inkludere alle. Jeg kjenner ikke godt noen som er slik du beskriver, men gikk vel på ungdomsskole med noen som var sånn. Regner dog med de har vokst det av seg, i hvert fall delvis, pr i dag
hjertesukka Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Regner dog med de har vokst det av seg, i hvert fall delvis, pr i dag Skulle ønske man vokste dette av seg, ja,men kjenner flere godt voksne damer som oppfører seg på akkuratt samme måte.- Det er så pinlig og patetisk at jeg gremmes over kvinnekjønnet. Hva man kan gjøre? Jo, slutte å treffe dem der det er menn tilstede, enkelt og greitt.- Vet ikke om det er et godt råd til Ts, men. Jeg har hvertfall funnet ut at jeg orker ikke kaste bort et minutt mer på kvinner som MÅ ha den fulle og hele oppmerksomheten fra menn og være ballets dronning hele tiden.
Gjest vimselot Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Taxi, du burde laget noen mellomrom... Sånn f.eks. Forøvrig leste jeg bare første delen av innlegget ditt, pga at at du skrev for tett. Men krampeaktige jenter tja, dem får bare være det da hvis de ikke vil forandre seg. Går an å si fra, spørs hvordan krampe de har, men i hvilken tone man sier det (nytter ikke alltid, har noen jeg kjenner som f... ikke husker hva de har ...sagt, og motsier seg selv og er verdensmestere på alt og surfer på utseendet, javel, la de være vakre, men krampeaktig... det liker ikke gutta når de blir kjent med de, for det stinker. Psykolog, jada de har vært hos psykologer (de jeg kj enner), men jeg klarer omgås EN krampeaktig dame, mest pga at ... samme det. Toleranse, men også å si fra.
Gjest puselabb Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg taxi! Hvorfor er det noen jenter som alltid må påpeke (og gjerne legge litt ekstra på) den oppmerksomheten de får? Som regel har de tvunget den til seg (ved å klenge seg innpå bl.a.), så det blir rett og slett bare patetisk. Skjønner de ikke at vi som er rundt ser akkurat hva som skjer? De må være ufattelig usikre på seg selv, siden de ikke bare trenger bekreftelse for seg selv, de må også fortelle alle andre rundt seg om det.
Skilpadde Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har en veninne som er veldig pen, og som alltid skal ha all oppmerksomhet fra alle gutter. Selv om hun har type. Hun kan finne på å si "så varmt det er her!" og strippe ned til bh og truse sånn helt uten videre med fremmede, og er veldig frempå. En gang vi var på byen, møtte vi en fyr som hun ville prøve seg på. Han var ikke det minste interessert, men diltet med oss på nach. I en eller annen sammenheng måtte jeg ringe til mobilen hans, jeg tror han ikke kunne finne sin eller noe. Ihvertfall, den neste dagen sendte han meg en veldig søt melding, og jeg viste den til min veninne som ble helt sjokkert og satt ut, og utbrøt noe ala "eh, vil han ha deg og ikke meg?? Haha, faen for en taper"
Frey Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Hvis man ikke gidder å bry seg så bruker de fleste slike å falle av. Og gjør de ikke det likevel så har man i alle fall sluppet å ergre seg over det..
Gjest Mrs. Potter Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Ihvertfall, den neste dagen sendte han meg en veldig søt melding, og jeg viste den til min veninne som ble helt sjokkert og satt ut, og utbrøt noe ala "eh, vil han ha deg og ikke meg?? Haha, faen for en taper"
Ek_Erilar Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Hun ene er sånn som hele tiden må fortelle alle om gutter som er interesserte, gutter som prøver seg, flørter og hva de sier. Jeg kjenner en slik jente godt. Hun begrenser seg heller ikke til historier om gutter, men smører på med selvskryt i alle tenkelige sammenhenger. I hennes tilfelle tror jeg det skyldes et urettmessig dårlig selvbilde, som igjen skyldes bl.a. visse opplevelser i barndommen. Det tragiske er selvfølgelig at hun faktisk er en helt fantastisk person, og at all denne trangen til bekreftelse bare gjør henne mindre attraktiv.
Saeria Skrevet 10. juni 2007 #11 Skrevet 10. juni 2007 Har kjent til noen sånne jeg og, men nå som jeg er flytta fra hjemstedet mitt er livet mitt velsignet fri for disse. Javisst er sånne jenter slitsomme å omgås mye med. Men det kan ikke bare være lett for sånne jenter heller. De tøyer nok strikken ganske langt og gjør mer enn de burde for å få oppmerksomhet. Kan hende de faktisk plages av sin egen oppførsel men ikke har noen løsning på hvordan de kan bryte ut av mønsteret? Vi bare ser ikke at de evt. plages med seg selv. Tegn på "svakhet" viser de ofte ikke til andre men holder det for seg selv.
Snasen Skrevet 10. juni 2007 #12 Skrevet 10. juni 2007 Men hvordan kjipt har venninna di det? Vet dere noe om det, da? Kan jo være at hun har det kjipt? Jeg ser også sånne jenter som den andre venninna di, men jeg syns bare synd på dem.Jeg reflekterer ikke så veldig mye over dem. De passerer fort.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Men hvordan kjipt har venninna di det? Vet dere noe om det, da? Kan jo være at hun har det kjipt? Jeg ser også sånne jenter som den andre venninna di, men jeg syns bare synd på dem.Jeg reflekterer ikke så veldig mye over dem. De passerer fort. Klart hun har det kjipt, det er kjipt med personlighetsforstyrrelse, mangel på empati og sviktende virkelighetsoppfattning... Tenk så kjipt liv å stadig tenke på hva andre synes om deg, kle deg slik andre liker, hele tiden tenke på å gjøre de rette tingene, tenk så kjiiiiiipt... Slike jenter ser det ut til å bli flere av, kan det være noe mor datter greier her.... Selvopptatte enslige mødre som lærer videre betydningen av å markere seg selv. Psykologiske teorier om narsisisme beskriver en del slike trekk.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor er det så mange jenter som er så krampeaktige og har så stort behov for oppmerksomhet? Jeg har 2 slike jenter i min omgangskrets (ikke frivillig). Hun ene er sånn som hele tiden må fortelle alle om gutter som er interesserte, gutter som prøver seg, flørter og hva de sier. Eksempel: han er så forelska i meg han. Han sa at jeg bare var så sinnsykt deilig og at jeg var den kuleste jenta han hadde møtt. Hun kan også si slike ting når jeg spør hvordan det går med henne: jo, akkurat nå er det litt pes. Er så mange som prøver seg på meg og er forelska i meg, og de tar ikke et hint. Dersom jeg spør hvem dette er så ramser hun opp en haug med navn og slenger på +++ på slutten. På facebook legger hun ut personlighetstester der resultatene er sånn: du er så rå, alle digger deg. Du er det klare midtpunkt, du er god i senga morsom og intelligent osv. Og så kommenterer hun med: Oj dette var overraskende. Koselig da! Og sånt. Hun andre: inviterer alle guttevennene i gjengen vår til seg hele tiden. Jentene blir ikke invitert. Når guttene er der har hun laget mat til dem, og kjøpt inn alkohol som er nok til alle sammen. Hvis hun en sjelden gang blir invitert til dem så har hun med vin og gaver. Hun laget en quiz en gang da de kom til henne og hadde som vanlig drikke til alle sammen. Hun prøver så hardt at det er helt ille. Hun vil ikke invitere oss andre jentene fordi vi stjeler oppmerksomhet, det er tydelig. Vi har prøvd så hardt med henne, men vår tålmodighet begynner å ta slutt. Ei venninne av meg er kjæreste med han ene. Hun nevnte en gang at det var en kinofilm hun absolutt ikke kunne tenke seg å se, hvorpå denne krampeaktige jenta sendte melding til kjæresten hennes dagen etter og spurte om de skulle gå på kino og se akkurat den filmen dagen etter. Dersom jentene ikke orket å se filmen så ble det vel bare hun og gutta da som vanlig. Med en blunkesmiley. Vi andre jentene har nevnt dette flere ganger for gutta, men de ser det ikke. De unnskylder henne med at hun ikke har det så bra stakkars og hun prøver bare å være snill. Jeg holder på å kaste opp snart jeg, av begge disse jentene. MÅ de på død og liv klore seg fast i vår gjeng. Og hva er det som skjer med folk liksom. En ting er å ha lav selvtillit, men dette synes jeg er direkte lav sosial intelligens. Og min erfaring er at jenter ser sånne ting lenge før gutter... Gutta har faktisk begynt å nevne at det blir litt mye med hun jenta nå da. Hun inviterer seg selv når de har guttekveld med fotball og øl og tvinger seg på når de spiller poker. Bare for å fortelle oss andre etterpå hvor utrolig kult de hadde det i går og at hun liksom er en av gutta. Hun stresser så hardt for å få alles oppmerksomhet og for at alle skal like henne at det blir rent pinlig. Vi andre har inkludert henne og vært hyggelige mot henne hele veien, men jeg merker at mitt beger er fullt nå jeg... Huff. Noen fler som har sånne jenter i livet sitt eller?hva gjør man a? Selv er jeg en veldig avslappa person, er meg selv og har det bare moro. Jeg kan ikke fordra styr, drama eller baksnakking og jeg er veldig inkluderende når det gjelder alle typer mennesker. Jeg er livlig og alltid glad, og jeg får nok lett oppmerksomhet uten å streve for det. Men jeg gir også andre mye oppmerksomhet, kan gi jenter komplimenter og fortelle historier som får de andre jentene til å fremstå bra.. Noe sier meg at din venninne er ei typisk fjortis jente og tror ikke du er gamle jenta heller som bryr deg med dette. Hadde dette vært ei jeg visste om hadde jeg bare fått meg en god latter uten å bry meg noe særlig mer utover det!
Gjest Gjest_marion_* Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Er det noen av dere som er så reale at dere tør si fra til de to jentene om oppførselen deres? Det krever jo selvfølgelig at dere ser mennesket bak den krampaktige selveksponeringa. Kanskje det er det de jentene egentlig vil, ha noen gode venninner som ser de som de er og ikke som de prøver å være? Det er irriterende med sånne skrytepaver, men de kan kureres med vennlighet og inkludering, tror jeg. Så trenger de ikke å se på dere som konkurrenter. Det er et menneske bak enhver maske, husk det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå