Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Grillsesongen er her, og i den forbindelse lurer jeg på hva dere bruker å ha til grillmat samt tilbehør? Vi bruker å grille sommerkoteletter, annanas og foliepakket løk, av tilbehør er det mye salat, makaronisalat og potetsalat som brukes.
Tabris Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 I år blir det vegetarburgere, tomat og grønnsaker i folie på grillen. Gleder meg.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vegetarburgere? Spennende !!! Hvor kjøper du de henne? Hva er de laget av ?
Tabris Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 De finnes i mange varianter. Min favoritt er de som kalles Gourmetburgere fra Hälsans Kök. De selges i de fleste SunKost og Life-butikker (kanskje andre helsekost-butikker også). Jeg har også sett dem i en godt utrustet Meny-butikk. De er hovedsaklig laget av soya- og hveteprotein. Her kan du lese mer om dem, og om hva de inneholder: http://halsanskok.se/produkt.php?page=56 (Pakningen på bildet er ikke lik den som selges i Norge, ser jeg).
Hobgoblin Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg liker aller best å grille champignon. Dele i to, legge på smørklatt, salt og pepper, legge sammen, og ha folie rundt. Det er superfantastisk godt! Men jeg liker også å grille pølser av mange slag, biff, kylling, ørret, og lam. Og ananas, og ikke minst banan + sjokolade i folie. Av tilbehør er det godt med hjemmelaget potetsalat og enkle, grønne salater. Av og til griller vi også tomater, aubergine, løk og squash. Grill er godt!
-Fisken- Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Elsker grillspyd, gjerne med en blanding av svinefilet og kyllingfilet (og squash, champinjong, løk, minimais, ++) eller med f.eks fisk og scampi. Grønnsaker i folie er nydelig. Hamburger kan også være godt
Gjest Opa Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Marinert kyllingfilet (flintstek, sommerkoteletter, svinefilet el.l på samboeren min), kyllingpølser, scampi, laks, maiskolber, salat, potetsalat, nan-brød med hvitløksmør Endret 9. juni 2007 av Opa
Elbereth Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Min favoritt er helgrillet marinert smågris. Det er godt det! Ellers er jeg veldig glad i grillspyd av alle mulige varianter, kylling og hvalbiff. Det går mye i pølser også.
Lula Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Har ingen favoritter, men så langt i år har vi grillet: -Fersk makrell -Indrefilet av svin -Entrecote -Kylling -Scampi -Div. pølsevarianter -Aubergine -Asparges Tilbehør varierer, men vi lager gjerne en variant av potetsalat. Kanskje noe grønn salat, couscous-salat eller pasta. Nykål og kokte nypoteter er også bra Reportoaret på grillen er ganske stort gjennom sommeren, og vi har så vidt begynt Sommerkoteletter burde forøvrig vært forbudt ved lov!!!!
Arkana Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Vi griller alt mulig rart, men det som går igjen er vel marinert kyllingfilet, indrefilet eller ytrefilet av svin, flintstek, biff, hjemmelagede hamburgere, forskjellige typer pølser (spesielt litt grovere og mer krydrete varianter), spare ribs eller sommerkoteletter. Tilbehør er f.eks.: grillede grønnsaker (evt grønnsaksspyd) som squash, aubergine, tomat, paprika, maiskolber, sopp, purre, miniløk osv, foliebakt hvitløk, bakte poteter, hjemmelaget potetsalat (jeg lager verdens beste med rømme og hjemmelaget majones, men vi lager også andre varianter som potetsalat med vinaigrette eller foliebakt potetsalat), greskbakte poteter, saltbakte poteter, coleslaw eller forskjellige varianter av frisk salat. Desserter er også godt å lage på grillen. F.eks. del en banan i to på langs og pakk i aluminiumsfolie sammen med sukker, kanel og noen klatter smør. Grill til bananene er myke og smøret smeltet, spises varme med vaniljeiskrem. Eller grillede fruktspyd (jordbær, ananas, mango, mandariner osv) med varm sjokoladesaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå