Gå til innhold

Hva mener du om varme på 29+?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har sommeren kommet og varmen er her. Trives du når det er sol og over 25 grader ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, alt over 22-23 grader er bortkastet på meg. Synes det er altfor varmt og ubehagelig. Skulle ikke tro jeg hadde sørfranske gener. ;)

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. For meg blir det for varmt - derfor gjør det meg ingenting at jeg nå sitter inne og leser til eksamen. Føler ikke jeg går glipp av noe. ;)

I tillegg minner den økende varmen meg om den globale oppvarmingen, noe som også er med på å dempe gleden. Men nydelig å se på er det!

Skrevet

Når jeg har fri og bare kan være ute og virkelig nyte været så synes jeg bare det er herlig. Iallefall hvis jeg har muligheten til å ta en dukkert for å avkjøle meg litt. Men når jeg må jobbe så blir det fort for varmt for meg ja.

Skrevet

30 grader er for mye. 25 grader synes jeg er topp :sol:

Skrevet

nå har ikke jeg hatt muligheten til å faktisk være UTE i sola noe særlig da, så vet ikke helt hvordan det hadde vært, i varmeste laget vil jeg tro, om jeg ikke kan bade..

Men jeg synes det er deilig til tross for at det egentlig er for varmt for meg, det værste er nettene, når jeg våknet i morres, hadde det gått ned fra 28 grader (når jeg la meg) til 26 grader... DET er for varmt, nr man skal sove.

Likevel klager jeg ikke enda, det er så korte stunder vi har det slik at det får heller nytes i skyggen innimellom.

Skrevet

Det er alt for varmt for meg. Har på meg skjørt og singlett og syntes det er ubehagelig varmt. For meg er det så varmt at jeg nesten heller holder meg inne, blir jo bare solbrent uansett da :sur:

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er ikke särlig glad i varme. Det er én ting at det er varmt når man er på ferie, men verre når man faktisk befinner seg i byen, langt fra kysten, og må jobbe. Matlysten blir elendig, jeg blir hoven i kroppen, og har vondt for å sove om nettene. Og jeg kan bare glemme jogging, for selv kl 7 om morgenen er det over 20 grader varmt her, og ingen vindpust.

20 grader er egentlig varmt nok når jeg skal fungere i tillegg.

Gjest vimselot
Skrevet

Jaa... det kan minne om den globale oppvarmingen, jeg husker ikke at somrene var slik før? ...da minnet det meg mer om å bade i Oslofjorden, båt-turer, men da var jeg jo... ung...

Jeg sitter i skyggen, har installert vifte her, og klør ikke etter å bli brun (det er for varmt til å bli brun og jeg har lys hud). Jeg liker at at jeg ikke får hodepine...

Har lyst snu natt til dag, men kan jeg...

Sove i par tre økter, men da må jeg tilbake til tralten igjen og det blir ikke lett, om jeg endrer døgnrytme. Men har gjort det før, og kan gjøre det nå også.

Varmen må jo være mest bekymringsmessig for bønder, om ikke regnet kommer... og for oss også som ikke er bønder for vi spiser jo mat...

Tenker på hestene som går ute nå uten ett tre å finne skygge under. Det er dyreplageri.

Skrevet

varme kan aldri bli ubehagelig for meg. Det er uansett bare slik varme noen få uker...

Skrevet (endret)

Det går helt fint, liker varmen. Har bodd litt i Australia, så jeg er vant med høy varme. :) Dessuten sover jeg ute på verandaen om dagene, da er sovetemperaturen passe. :) Tåler sola fint, har bare vært solbrent to ganger i løpet av livet. Bare fryd og gammen i varmen, her!

Endret av Pax
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er som skapt for varme! Elsker det. Endelig en tid på året hvor livet er skikkelig herlig. Varmen setter null stopp for mitt daglige liv, heller tvert i mot. Kjenner jeg blir mer aktiv, mosjonerer mer, mer sosial, mer ute etc.

Hurra for varme, måtte det gode været holde seg leeenge :sol:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er herlig! Kunne gjerne vært sånn hele året.

Skrevet

Det er for varmt! Har masse jeg skulle gjort. men orker ikke, sitter bare inne og får dårligere samvittighet for hver time..

Skrevet

Det er for varmt med tnake på jobb, vasking av hus og alt slikt. Blir fort slapp når man skla jobbe i varmen.

Men når det vblir varmt er man gjerne flnkere til å gjøre ting uten om det vanelige så å nyte sola, drikke kald øl og dra på båttur og badetur etter jobb. Så konklusjonen er vel at jeg er ganske glad i varmen, for den bringer med seg varme sommerkvelder på terassen eller i parken, og mye god kald øl

Skrevet
Det er herlig! Kunne gjerne vært sånn hele året.

Enig i det. :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns 20 grader holder. Det eneste positive med denne varmen, er at det er deilig å gå ute om kvelden med lite klær.

Skrevet

Etter å ha "deltatt" under en hetebølge i Syd-Europa hvor jeg faktisk fikk heteslag, takler jeg ikke varme ut over 22 - 23 grader. Jeg blir etter hvert brun når jeg soler meg, men det er mange år siden jeg sluttet med det. I skrivende stund er det 30 grader i skyggen og da holder jeg meg rett og slett innendørs. De fleste klager over rynker når de har nådd min alder, men selv har jeg foreløpig ikke sett så mange. (Alderstegnene kommer de, men altså ingen rynker...). Ser ikke bort fra at det skyldes min motvilje mot å oppholde meg i sol og varme...

Gjest Gjest
Skrevet

Temperaturer over 30 grader blir nok for varmt for meg, men her jeg bor er det nå mellom 25-28 grader om dagen - det er nydelig, synes jeg, virkelig min sommer-kjernetemperatur, selv om arbeidstempoet blir litt lavere (heldigvis kan jeg jobbe om kvelden i stedet). Deilig å sitte ute i hagen og lese, drikke te eller øl, det føles naturlig å ta livet med ro, og jeg føler at folk blir litt blidere og mer sosiale.

Enig i at det er nettene som kan være verst når det er veldig varmt, dessuten blir jeg enda mindre trøtt når det nesten er midnattssol, men så langt har det gått bra her vi bor. Sover med dørene oppe i huset (ikke ut, da, men for å få lufting - orker ikke ha vinduene åpne pga kontinuerlig fugleskvalder) og med bare laken over oss.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Jeg syns det blir plagsomt og jeg kan fort bli irritabel, men jeg leser også til eksamen og har vifta stående foran meg.

Gleder meg til den verste varmen er over, og vifta blir nok godt brukt i hele sommer tipper jeg.

22 grader er deilig. Perfekt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...