Gjest StoreSky Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Spiser mye salat, drikker vann, sykler til jobb i blant - men har jaggu klart å gå opp fem kg på en uke!! I vinter/vår da jeg spiste av hjertenslyst, var ute på byen og drakk øl, ja da sto jeg stille på vekta iallefall.... Og idag var jeg 1 cm større rundt livet også...grrr! Virker jo som at jo mer jeg konsentrerer meg om å spise riktig, at det er da jeg går opp. råd???? dette gjør jeg nå (selv om jeg jo heller har gått opp enn ned i denne uka): -vann -mindre brød/ris/pasta -mer salater (neida, ikke med masse olje oppi heller) - ikke smør -ikke godis/potetgull/is
Gjest skjønner! Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Det kan jo være ymse grunner til det da. Noen samler ekstra mye vann i kroppen når det blir varmt. Som feks når jeg er i syden, så blir jeg litt "hoven" på en måte. Leste litt i ei bok her for noen dager siden. Det var en sånn type "spis deg slank". At hvis du spiser type salater og lett mat, så venner kroppen seg til å gå på lavgir. Mens hvis du spiser rent kjøtt, fisk, egg m bacon o.l så vil du faktisk gå ned...
Gjest Peachbud Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hovner i alle fall opp og veier mer når det er varmt, har jeg inntrykk av.
Gjest Deception Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hovner i alle fall opp og veier mer når det er varmt, har jeg inntrykk av. Jepp Jeg får knapt på meg ringene for tida, og er hoven og oppblåst. For min del er det helt klart varmen, for jeg får knapt i meg mat annet enn frukt, og ingenting frister.
Hobgoblin Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Huff ja - men tror det er varmen. Drikker masse vann, og orker ikke å spise så mye som vanlig. Allikevel føler jeg meg større enn normalt. Kanskje er det alt vannet...?
Malama Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Helt normalt å "ese litt opp" (og gjerne få litt vann i kroppen, som medfører både større omkrets og høyere vekt) av varmen, vel?
Gjest vimselot Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Jeg går ned i vekt, men får økt væskeansamling i varmen. Slank på morran og tjukk som en kontrabass utover dagen... Og jeg spiser lite i varmen, drikker mer vann enn vanlig. Å prøver unngå salt, men varmen får meg til å bli en hvalross (følelsen). Det er for varmt til å steike seg i sola i allefall, selv om jeg aldri har gjort det (løgn?) Er fornøyd med å være hvit og ha fregner og rødt hår jeg og hva så, men varmen plager meg litt... Nå er det endelig helg, så jeg kan spare meg for det meste, men å bare sitte hjemme er ikke helt min stil, forresten stjelte siste gjest solbrillene (mine yndlingsbriller)... vet ikke hvem, for det var hos en eks av meg, har kj øpt meg par nye, men ingen maken, men jeg skal ikke gråte over solbriller. Det er ubehagelig å ese ut, skoene passer ikke, en gang måtte jeg gå uten sko og passe meg for sprøytespisser og glass... Men det går over, det viktigste er ikke å bli brun men å unngå varmen, ta fire siesta og ... helst ikke ha en mann som jager deg rundt i hagen, for det er såå mye å gjøre...
Gjest StoreSky Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Bra det er flere! Det med at kroppen går på lavgir av bare salater er sikkert, men orker ikke noe annet. Men putter kikerter i salaten for å få proteiner -de kan spises kalde... Prøver også å spise mange små måltider istede for få store, dessuten ordentlig frokost.
Saeria Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Jeg går ned i vekt, men får økt væskeansamling i varmen. Slank på morran og tjukk som en kontrabass utover dagen... Høres ut som meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 råd???? Skriv en HELT nøyaktig dagbok over hva du spiser og hvor mye du forbrenner så finner du fort ut om det er vann som samler seg, eller om du kanskje ikke er like flink som du tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå