Gå til innhold

Fra permisjonsslutt til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva søags løsninger har folk valgt mht pass av barn fra permisjonen slutter frem til barnehagen starter?

Vi har en viss sannsynlighet for å få plass, men det er 4 mnd fra permisjonsslutt til oppstart.

Besteforeldre jobber (men kan kanskej hjelpe til en uke eller to) og hverken kjenner noen som bruker dagmamma eller jobber som dagmamma.

Å søke fri fra jobben passer både meg og mannen utrolig dårlig akkurat i denne perioden, men må man så må man. Hva har andre her gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner et par der begge reduserer stillingen sin med noen prosent, ned til 80% (eller muligens hun 60?) eller noe sånn, slik at hun er hjemme en dag eller to i uka, da er han på jobb, også skal han jobbe på kvelden de andre dagene, altså gå på jobb når hun kommer hjem. Dette til tross for at han har en jobb der kveldsjobbing ikke er normalt, han jobber på kontor med kjernetid fra 9 til 14.30, men får altså fritak fra denne og jobber på kveldene mot at han ikke krever "tillegg for ubekvem arbeidstid" når han jobber påtide av døgnet da det normalt ville vært overtidslønn.

de vil vel omtrent ikke se hverandre i disse månedene, men det er som de sier, en periode, for å få det til å gå opp.

Ellers så er det vel dagmamma (evt familie eller naboer/venner) eller ulønnet permisjon som er alternativene.

Skrevet

Permisjonen min var ferdig i februar og Henning hadde ikke barnehage plass før august. Jeg søkte om ekstra permisjon fra jobben og fikk det. I tillegg til kontantstøtten så var jeg dagmamma for en gutt ut juni. Det ble litt trangt økonomisk, men vi fikk det til å gå rundt.

Skrevet

Har hørt noe om at kontantstøtten bare er til feb 2008 eller skal halveres eller noe sånt?

Gjest kaffedama
Skrevet

Vi har heldigvis bare 2,5 mnd fra permisjonsslutt til barnehagestart. Vi har ordna oss med at mannen og jeg tar ut to uker av feriene våre ikke på likt (tre uker har vi sammen), og i tillegg skal pappa, mamma og svigers ha hver sin uke ferie for å være barnevakt.

Skrevet

Forlenger permisjonen min frem til barnehagestart (- ferie, men det blir jo det samme siden jeg ikke har spart opp noen feriepenger) . Blir noen trange måneder, men vi klarer oss vel.

Skrevet

Jeg tok 3 mnd ulønnet permisjon for å få det til å gå i hop, det ble litt stramt men det gikk. Utrolig hva man får til når man må.

Skrevet

Jeg vet ikke når vi får barnehageplass, men om jeg må vente til neste års hovedopptak må jeg nok ta et halvt års ulønnet permisjon.

Jeg skulle gjerne begynt å jobbe igjen med en gang, men på en annen side synes jeg egentlig det er greit at snuppa ikke begynner i barnehagen før hun er 1,5 år...

Skrevet

Her går permisjonen ut til jul og vi får ikke barnehageplass før august 2008. Og egentlig har vi ikke råd til og gå hjemme.

Men jeg jobber maks 50%, så vi får se etter om vi finner noen lure løsninger, vi kan få litt hjelp fra besteforeldre, kanskje en fast dag i uka. Så det skal nok gå.

Skrevet

Vi har ikke råd til å ta ut ulønnet perm over lengre tid, så håper vi får ordnet ett eller annet.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Her er det bare snakk om et par måneder, og disse ordnes med ferie og at pappaene som er ferdig med å studere om et par uker drøyer et par måneder med å starte i ny jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...