Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og greit forumlert vel?;)

Jeg sier "pe'koss" men slo meg plutselig at det kanskje egentlig sies på en helt annen måte...:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Epona i.i
Skrevet

PCOS Står jo for PolyCystisk OvarieSyndrom, og C'en uttalles følgelig som S i ordet cystisk. Men som forkortelse blir det vel riktigst å uttale hver bokstav for seg, altså P, C, O, S. Eller kanskje heller P-SOS?

Men hver gang jeg leser ordet blir det p-kos hos meg også! :ler:

Skrevet

Jeg uttaler det "psoss". Er slik de fleste legene jeg har vært hos også uttaler det ;)

Skrevet

Har aldri visst hva jeg har skullet si, men har sagt P C OS (med litt lang o).

Alle gynekologer jeg har vært hos har bare sagt PCO (utelatt å legge til S`en), men det blir jo veldig feil når jeg har syndromet. Men min nyeste gyn sier P C O S. Så nå får jeg vel begynne å si det jeg og.

Skrevet (endret)

For meg selv sier jeg "pesos", men når jeg snakker med andre kaller jeg det

P C O S. Sistnevnte sier legen min også, så jeg regner med at det er det korrekte. :)

Endret av Bippe
Skrevet

Det er jo en forkortelse, så da synes jeg det er naturlig å uttale bokstavene. C står jo for øvrig for Cystisk ("systisk"), og bør derfor uttales "se" og ikke "k".

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det uttales pe se o ess.

Skrevet
Det er jo en forkortelse, så da synes jeg det er naturlig å uttale bokstavene. C står jo for øvrig for Cystisk ("systisk"), og bør derfor uttales "se" og ikke "k".

Enig :)

Skrevet

Jeg dropper S`en ofte og sier bare "Pe Se O", men hele greia blir vel "Pe Se O`s". Jeg er så dritforbanna på at jeg har PeSeO`s at det nærmest skvetter spytt ut av munnen på meg når jeg skal navngi dette svineriet av syndrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...