Frk. Stella Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Kort og greit forumlert vel? Jeg sier "pe'koss" men slo meg plutselig at det kanskje egentlig sies på en helt annen måte...
Gjest Epona i.i Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 PCOS Står jo for PolyCystisk OvarieSyndrom, og C'en uttalles følgelig som S i ordet cystisk. Men som forkortelse blir det vel riktigst å uttale hver bokstav for seg, altså P, C, O, S. Eller kanskje heller P-SOS? Men hver gang jeg leser ordet blir det p-kos hos meg også!
Starkitten Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg uttaler det "psoss". Er slik de fleste legene jeg har vært hos også uttaler det
Brudulja Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Har aldri visst hva jeg har skullet si, men har sagt P C OS (med litt lang o). Alle gynekologer jeg har vært hos har bare sagt PCO (utelatt å legge til S`en), men det blir jo veldig feil når jeg har syndromet. Men min nyeste gyn sier P C O S. Så nå får jeg vel begynne å si det jeg og.
Catus Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 (endret) For meg selv sier jeg "pesos", men når jeg snakker med andre kaller jeg det P C O S. Sistnevnte sier legen min også, så jeg regner med at det er det korrekte. Endret 12. juni 2007 av Bippe
Donpedro Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Det er jo en forkortelse, så da synes jeg det er naturlig å uttale bokstavene. C står jo for øvrig for Cystisk ("systisk"), og bør derfor uttales "se" og ikke "k".
Drua Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Det er jo en forkortelse, så da synes jeg det er naturlig å uttale bokstavene. C står jo for øvrig for Cystisk ("systisk"), og bør derfor uttales "se" og ikke "k". Enig
KimseImse Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Jeg dropper S`en ofte og sier bare "Pe Se O", men hele greia blir vel "Pe Se O`s". Jeg er så dritforbanna på at jeg har PeSeO`s at det nærmest skvetter spytt ut av munnen på meg når jeg skal navngi dette svineriet av syndrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå