Gå til innhold

hvorfor gidde bli modell?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ganske innlysende; oppmerksomhet er vel noe alle jenter streber etter å få - på ulike måter. I en viss periode av livet er oppmerksomhet for utseende det viktigste og da synes ikke jeg det er så rart at noen prøver seg som modeller.

....Og: alle kan ikke bli modeller. ;) (kanskje for First Price tannkrem-reklamen, men ikke noe mer enn det...)

Gjest StockDama
Skrevet

hvorfor gidde bli vaktmester når "alle" kan bli det?

hvorfor gidde bli hjelpepleier når "alle" kan bli det?

folk vil bli forskjellige ting...la de få lov =p

Gjest Gjest
Skrevet

jeg forstår det ikke. Det er ikke akkurat glamorøst å være modell, og når man i tillegg kler av seg får man ikke mye respekt fra noen. Heller mye slepe kommentarer fra begge kjønn... Har blitt fotografert litt og det er faktisk ganske kjedelig..... Men på en annen side så er jo mange yrker kjedelige da...

Tror faktisk de som kler av seg og bretter seg utover grisete blad har et problem med selvbildet, selv om de høres aldri så selvsikre ut når man prater med dem...

Skrevet

Man kan også bli flink i photoshop!

Jeg hadde hatt mye mer bruk for å bli flinkere i photoshop enn jeg jeg hadde hatt bruk for en modellkarriere...

Skrevet

Nå snakker du om "glamour"-modeller da. Jeg synes folk må få gjøre det de vil og det er unødvendig å rakke ned på andre.

At folk vil bli modeller, for eksempel for klær, kan jeg godt forstå.

Skrevet

Men, det er jo ikke som om alle glamourmodellene du ser i magasiner har gått gjennom den forvandlingen som hun i videoen her har. De fleste glamourmodeller ser jo tilnærmet lik i virkeligheten, og det er vel det som er poenget? De som vil bli glamourmodeller vil vel gå rundt og se slik ut hele tiden, ikke bare ha fine bilder av seg selv som ikke er tilnærmet virkeligheten. Selvsagt er det endel redigering av et bilde før det kommer på trykk, hvor både lår og armer blir tynnere, pupper større og lys forandret, men så langt fra virkeligheten som i den videoen er det ikke.

Når det er sagt så er det jo en morro video å se for oss Photoshop-entusiaster, gøy å se at det er mulig å gjøre så mye med et bilde ;)

Skrevet

En sånn jente som i videoen ville aldri i virkeligheten kunne blitt modell - i hvertfall ikke hvis poenget var at hun skulle se slank og pen ut.

Fotografer (eller hvem som nå enn vil publisere bildene) er mest interessert i de jentene de trenger å retusjere _minst_, fordi det er ganske mye tid og arbeid i en så grov retusjering som det der.

Dessuten må man være fotogen for å kunne bli modell, det krever faktisk et visst skuespiller-talent (her kommer det jo mye an på hva slags modell man er).

Så nei, ikke alle kan bli modeller - hvertfall ikke gode modeller.

Og hva er problemet med at noen vil bli modeller? MÅ alle ha et ønske om å gjøre en nyttig jobb? Hadde kanskje vært det mest ideelle ja, men det er bedre at de som drømmer om et liv basert på utseendet faktisk jobber med det, enn at de skal gå rundt i "nyttige" jobber og ikke gjøre en innsats.

Folk er forskjellige og har forskjellige drømmer...

Skrevet

hahah...ja nå er det håp for meg å få lagt ut bikini bilder av meg på facebook og :ler:

Synd at vi i dag får et helt forvrengt syn på hva som er normalt. En vet jo aldri når en ser et bilde om det er ekta eller ikke.....

Hurra for dove som bruker flotte, normale damer i sine annonser :klappe:

Gjest StockDama
Skrevet

til og med dove damene er litt retusjert =D

Skrevet

Apropo Dovedamene, så føler jeg at jeg blir mye mer påvirket av slike reklamer. Jeg har blitt imun mot umennesklig pene sminkedeiedukker.

Skrevet (endret)

Feilposting.

Endret av Ek_Erilar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...