Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #1 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei! På badet har jeg oppdaget noen små larver som kommer ut fra en åpning nederst på dørkarmen. De er ca. 2-3mm lange, og er sølvgrå i fargen. De dukker opp når det er mørkt og stille på badet, og gjemmer seg ganske fort når vi kommer inn der. Noen som vet hva det er ? Noe vi kan sprøyte inn i åpningen så vi blir kvitt dem? For det er sikkert fler der enn de 3-4 som vi har sett. Eller kan vi bare tette igjen åpningnen? Håper noen har peiling på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2003 #2 Del Skrevet 11. mars 2003 Er ikke det Sølvkre da? Jeg leste om dette i en eller annen avis i helgen? Aftenposten eller Dagbladet må det ha vært. Jeg vet det har stått om dette i Aftenposten tidligere også, så hvis du gjør et søk på nettsidene deres, så finner du sikkert noe. Det var artikler krydret med bilder og alt, så der kan du sikkert se om du kjenner igjen dyra også. Ring Anticimex og hør med dem, og få tips om hvordan bli kvitt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 11. mars 2003 #3 Del Skrevet 11. mars 2003 Jaaa, sånne har jeg også hatt. Dødsirriterende, og litt ekkelt. De liker seg der det er mørkt og fuktig, for eksempel i rom hvor man har prestert å tømme en hel vannseng ut over gulvet... :oops: Du må nok ringe skadedyrkontrollen for å bli kvitt disse. Og ja, det er sølvkre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. mars 2003 #4 Del Skrevet 11. mars 2003 Blerk.. Fant noen larveting jeg også en gang.. Fikk panikk... Heldigvis så vi ikke mer til dem etter at jeg kverket dem og vasket/desinfiserte(sambo sin HB forsvant) rommet.. http://www.anticimex.no/ http://www.actum.no/ Her kan du se om du finner den jævlen som har invandert huset ditt... Hvis du er usikker kan du i allefall snakke med en skadedyrsekspert. Han vet sikkert hva du skal gjøre for å bli kvitt dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermann Skrevet 13. mars 2003 #5 Del Skrevet 13. mars 2003 Hadde slike på kjøkkenet en gang. Tok med en prøve til skadedyrkontrollen, og fekk vite at det var bar å støvsuge de opp, hive posen å skru opp varmen i rommet for å tørke de ut. Bruker du vann blir de bare glad. det er næring for slike små "koslige"kjæledyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 13. mars 2003 #6 Del Skrevet 13. mars 2003 Vi har også hatt sølvkre, men de forsvant av seg selv etter en stund. Kanskje de lusker rundt enda? Heller sølvkre enn de forferdelige beistene her. Kjæresten min hadde en hel haug på sitt gamle gutterom. De er forferdelig raske og helt utrolig ekle. Jeg hadde en på dyna en gang jeg satt og leste og den var på full fart i mot meg. Gjett om jeg fikk panikk da! http://www.actum.no/husedderkopp.html ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 13. mars 2003 #7 Del Skrevet 13. mars 2003 Der vi bodde før hadde vi sånne på badet og i vasken (!) på kjøkkenet. æsj! Vi gjennomvasket alt med salmiakk og vi så ikke mer til de. Det var alltid så ekkelt å gå på do på natta, for da var det stor sjanse for at det var noen sånne der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 13. mars 2003 #8 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg er en stor fan av edderkopper, starie, og skjønner ikke at du syntes de er annet enn kjempesøte? De signaliserer dessuten at man bor i et friskt hus, et hus med passe fuktighet og lufting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 17. mars 2003 #9 Del Skrevet 17. mars 2003 Men, Anne Mona, hvis du har både edderkopper og sølvkre, da? Den ene lever i fukt, og den andre signaliserer riktig fuktighet????Riktig fuktighet er vel ikke sølvkre-mengder? Forresten kan du få joine mannen min! Be han hjem til deg på edderkoppkaffeslabbras! For her blir dem myrdet, samme hva han måtte mene!!!!!!!!!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå