Gå til innhold

Hjeeeeelp, maur i stua!!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva gjør jeg med det?????? Trenger akutt hjelp!

Antar det ikke er finnes noe nødhjelp i huset, så jeg må vel ut å kjøpe noe? Har de noe maur-killer på Plantasjen, f.eks.?

Håper dere har noen gode ideer - snart!!!!!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang maur.. alltid maur..

Vet at mormor fikk maur på kjøkkenet en gang og de forsvant aldri. Maurstien gikk opp via et rør og inn under kjøkkenbenken.

Du kan forøvrig kontakte et skadedyrsfirma og få dem til å se på saken. Jeg pastet noen linker i den tråden som tusenfryd har lagt ut over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PULVERHEKSA ULOGGET

Hvis du finner åpningen de kommer inn kan du prøve å helle kanel inn der.

Det hjelper mot slike smÅ svarte maur(sukkermaur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags maur? Det finnes maur og det finnes maur og det finnes maur!

De første forsvinner (etter min erfaring) greit med Nippon maurkverk, et middel som legges ut å små dråper, som de tar med hjem til de andre, og som dreper dem.

Er det de store beistene det gjelder, kan det være stokkmaur i eller ved huset ditt. Da trenger du eksperthjelp (tilkall proffer) - stokkmaur kan gjøre stor skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fullstendig innvadert av sukkermaur i sommer, overalt kravlet og krøp det....

Jeg gikk til innkjøp av Radar spray, sånn mot småkryp, og Radar pulver.

Spraya ned all mauren jeg kunne se, og strødde pulveret der jeg visste at de kom inn, og siden har jeg ikke sett dem. De forsvant jaggu fra verandaen også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er jo maurene du ser.. Men hva med dem som bor i martua under huset ditt da? :o

Bare vent! Maurene kommer nok tilbake.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under huset?  :o

F.eks. under huset ja.. Jordmaur har underjordiske tuer/ganger de lever i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jordbær, nå er du slem! Kan ikke jeg få leve i lykkelig uvitenhet om d jg ikke ser? Vær grei, da! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jordbær, nå er du slem! Kan ikke jeg få leve i lykkelig uvitenhet om d jg ikke ser? Vær grei, da!  :-?
:ler:

Maur er da kjekke dyr!

De rydder i naturen, fjerner bladlus, slanger, mus og andre ting som er verre en disse søte små maurene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke finne en måte å leve i fellesskap da? Det er da fælt at disse maurene skal bli hjemløse fordi dere ikke klarer å finne en løsning?

Maurer er faktisk veldig snille dyr, men edderkopper derimot....

Hvis du er interessert kan jeg gjerne bytte noen av maurene mot et par av edderkoppene som bor her- de nekter også å flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...