Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste månedene fått veldig hard hud under føttene, særlig rundt hælen og under storetåen. Det ser jo ikke veldig pent ut da, og har lyst på myk og fin hud igjen, uten å spandere på meg fotpleietime.. Har prøvd å sitte med de i vann med olje i, og så filt med sånn sannpapirfil, men hjalp nesten ikke i det hele tatt!

Noen som har noen gode tips å dele med meg?? Så er jeg veldig takknemlig.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har de siste månedene fått veldig hard hud under føttene, særlig rundt hælen og under storetåen. Det ser jo ikke veldig pent ut da, og har lyst på myk og fin hud igjen, uten å spandere på meg fotpleietime.. Har prøvd å sitte med de i vann med olje i, og så filt med sånn sannpapirfil, men hjalp nesten ikke i det hele tatt!

Noen som har noen gode tips å dele med meg?? Så er jeg veldig takknemlig.. ;)

Kjøp den "barberhøvelen" til hard hud fra Scholl (selges på Vita f.eks.). Den er super. Men husk og ikke ta for hardt i, det blir bare ubehagelig om du tar for mye.

Husker en gang jeg tok skikkelig i, hadde nesten ikke hel igjen, hehe..holdt på og høvle av hele greien, hehe.. :overrasket:

Glemte og si; bruk den på tørr hud (ikke bad føttene først), bad føttene etterpå og puss over overgangene med en glatt fotfil (også fra Scholl).

Endret av Lola83
Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du krem på føttene? Ofte er det nok og bruke en god fotkrem daglig, men pass på å bytte krem etter en stund, kremer mister ofte effekten etter en tids bruk. Denne kremen f.eks synes jeg er bra.

Gjest synseren
Skrevet

Smører meg inn med Locobase (fåes på apoteket) en gang om dagen, og hælene er myke og fine.

Skrevet

Grønnsåpe vann funker fint før skrubbing. Jeg bruker en fotfil og den gir myke føtter.

Skrevet

Jeg pleier å ta en kjapp liten omgang med en fil etter dusjen, noen "rasp" på hver fot. I tillegg smører jeg føttene skikkelig hver kveld før jeg legger meg. Akkurat nå er det Apobase jeg bruker, bytter når tuben merke er tom. Skippertak tror jeg funker dårlig, daglig pleie gir resultater.

Gjest Gjest
Skrevet

Leste en tråd her hvor en bruker skar seg skikkelig i foten med sånn høvel :hår:

Jeg bruker en sånn jukse-pimpstein i plastmateriale i dusjen, noen ganger i uka (holder sikkert med en gang i uka om man ikke går mye på jobb o.l), og smører med vanlig bodylotion (Jason, men tror alt funker) etterpå. Det holder for meg. Tror også det er bedre å gjøre det ofte enn å ta det i skippertak, og du vil sikkert merke bedring etter en stund.

Jeg hadde forøvrig en sandpapirfotfil tidligere, men syntes ikke den var god. Tror det er lurt med en litt grovere "stein".

Skrevet

Synes det ser litt skummelt ut med en slik høvel, jeg, så dt har jeg aldri rpøvd. Men så lenge jeg smører jevndlig og tar en liten omgang med filen ofte så får jeg ikke hard hud i det hele tatt. Og føttene mine får juling i løpet av en vanlig dag, er jeg på jobb går jeg hele dagen, er jeg hjemme står jeg ( ihvert fall om sommeren) på hodet i en eller annen jordhaug ute i hagen. Her hjemme går jeg barbeint både ute og inne om sommeren, ser ut som en skikkelig fant på føttene når kvelden kommer.

Skrevet

Ta fotbad og bruk fotfil for å bli kvitt hard hud. Gjør dette jevnlig. Det tar litt lang tid i starten, men er verdt det! Et alternativ er å få gjort dette av en profesjonell...

Skrevet

Angående den høvelen; hvordan i all verden funker den? Hehe.. Må le av meg selv her, men har ikke greid å sette den sammen riktig... *flau*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...