Toro Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Hva er de beste formene til pannacotta ? Jeg strever slik med å få hvelvet pannacottaen ut av formene mine. Så jeg trenger noen tips her.
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Enkle glass, syns jeg er greiest. Selv bruker jeg faktisk noen enkle telysestaker i glass fra IKEA. Med de løsner jeg bare pannacottaen lett rundt kanten og dypper i varmt vann et lite øyeblikk, og hvelver den lett ut på fat.
Scheherazade Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Enkle glass, syns jeg er greiest. Selv bruker jeg faktisk noen enkle telysestaker i glass fra IKEA. Med de løsner jeg bare pannacottaen lett rundt kanten og dypper i varmt vann et lite øyeblikk, og hvelver den lett ut på fat. Haha, de bruker jeg også, sånne til fire for ti kroner? De er iallfall geniale, akkurat passe store.
Toro Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2007 hmm, må jeg en tur på Ikea ? Og i de telysglassene er det lett å få ut pannacottaen ?
Eliza Doalot Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Ha pannacottaen i et pent vinglass el. og server den i det, så slipper du hele velvinga...
Rosalie Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Ha pannacottaen i et pent vinglass el. og server den i det, så slipper du hele velvinga... Jepp, jeg bruker store fine whiskeyglass. Og serverer pannacottaen i glassene, gjerne med jordbærsalat oppå. Kjempelekkert!
Toro Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 Etter litt eksprimentering har jeg kommet til at å strø skålene med sukker, etter først å ha penslet de med litt smør, er løsningen. Poenget blir å bruke minst mulig sukker, for sukkeret smelter og blir liggende som en lake i skåla. Men nå var det ingen problem med å hvelve pannacottaen over på et serveringsfat.
Lula Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Vi bruker også te-lysglassene fra IKEA til pannacotta. Passer perfekt (har vel 40 stk tenker jeg, og bruker dem til mye rart inkl. lys) Når vi lager pannacotta i glass hvelver vi den ikke. Har gjerne en coulis og litt friske bær på toppen og serverer i glasset. Om du setter glasset på en asjett, pynter med bær og i tillegg legger en lekker kjeks ved siden av ser det ofte mye lekrere ut enn når en er hvelvet synes jeg. Endret 19. juni 2007 av Lula
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Utrolig morsom at det er flere enn meg som har sett flerbruksverdien i telysestakene fra IKEA
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Hvis du skal lage pannacotta til mange, og mangler former, går det fint å bruke engangs drikkebeger. Når du skal velve dem dypper du dem raskt i varmt vann. Så løsner de lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå